- Szczegóły
- Kategoria: Dorabianie brakujących elementów
- Spiker Przez
- Nadrzędna kategoria: Warsztat
- Odsłon: 3193
W okresie produkcji 4-ro biegowych skrzyń biegów do "dużych OSL" czyli modeli 351/501/601 OSL stosowano dwa typy wałków rozrusznika, różniących się rozwiązaniem zapadki blokującej się w momencie rozruchu w kole 1-go biegu. Do 1939-go roku było stosowane rozwiązanie z długą zapadką mocowaną na dodatkowej osi, długą sprężyną i nakładaną na nią ślepą tulejką. Od 1939-go roku zastosowano uproszczony wałek z krótką zapadką i krótszą spreżyną współpracującą z wkładanym w nią kołkiem. Nie są do końca jasne przyczyny wprowadzenie tej zmiany konstrukcyjnej, ale wszystko wskazuje na to, że wynikała ona z chęci uproszczenia technologii wykonania.
- Szczegóły
- Kategoria: Targi, wystawy, bazary
- Paul Przez
- Nadrzędna kategoria: Imprezy
- Odsłon: 2477
Wybierałem się już od kilku lat do Mannheim, do Mekki motocykli zabytkowych, ale może lepiej powiedzieć do Rzymu. Najbliższa impreza miała się odbyć w dniach 10-12 października 2014 r. i na niż postanowiłem pojechać. Zarezerwowałem bilet na cały weekend, tak na wszelki wypadek. Zastanawiałem się też czy pojechać motorkiem czy też samochodem, ale ostatecznie decydowałem się na samochód, ponieważ właśnie kupiłem na Ebay'u przednie koło do OSL-ki i miałem okazję go odebrać. No i bardzo dobrze zrobiłem, biorąc pod uwagę ilość wody, która spadła po drodze.
- Szczegóły
- Kategoria: Samodzielne naprawy
- Mieczysław Przez
- Nadrzędna kategoria: Warsztat
- Odsłon: 2924
W związku z tym iż prądnica RD 1/2 ma zbyt małą moc potrzebną do zasilania odbiorników w świetle obowiązujących przepisów ruchu drogowego (jazda na światłach mijania w ciągu dnia), postanowiłem dokonać przeróbki. Zabieg polega na dostosowaniu prądnicy RD 1/3 (potocznie nazywana długą) do przełożeń na jakich pracuje prądnica RD 1/2 ( potocznie nazywana krótką). Drugim powodem takiej zmiany, było zmniejszenie obrotów wirnika prądnicy, w górnym zakresie obrotów silnika. „Długa prądnica” przy obrotach wału korbowego równych 3000, rotor prądnicy osiąga 4500 obrotów. Jest to trochę dużo, zważywszy na znacznie lepszą nawierzchnię dróg, a co za tym idzie – jeździmy w górnych zakresach obrotów wału korbowego. Poza tym „więcej miedzi – więcej prądu”.