Koła w motocyklach wywodzą się w prostej linii od kół rowerowych, podobnie jak cała konstrukcja nadwozia. Widoczne gołym okiem szprychy kojarzą się jednoznacznie. W latach 30-tych stosowano jeszcze jedno typowo rowerowe rozwiązanie, które w rowerach jest stosowane do dnia dzisiejszego, mowa tu o łożyskach składanych z możliwością regulacji luzu, zwanych popularnie – „konusami”. Budowa takiego łożyskowania polega na zastosowaniu misek osadzonych w korpusie piasty stanowiących bieżnię zewnętrzną, zespołu kulek w koszyczku oraz bieżni wewnętrznej wykonanej jako nakrętka (konus) nakręcana na gwintowany pręt stanowiący oś. Ciekawostką takiej konstrukcji jest fakt, że luz łożyska ustawiany był przez osobę serwisująca pojazd. Od jej doświadczenia i wiedzy zależała w dużej mierze trwałość elementów łożyska.
- Szczegóły
- Kategoria: Targi, wystawy, bazary
- mieteknsu1 Przez
- Nadrzędna kategoria: Imprezy
- Odsłon: 1685
W Ratuszu Staromiejskim w Elblągu, W dniach 28 lutego do 11 marca otwarto wystawę motocykli PRL-u. Po sukcesie ubiegłorocznej edycji organizatorzy postanowili ponownie pokazać swoje motocykle. Impreza cieszy się dużą popularnością, co stwierdziłem osobiście.
Zdjęcia w galerii imprezowej.
- Szczegóły
- Kategoria: Targi, wystawy, bazary
- Piotr Tyluś Przez
- Nadrzędna kategoria: Imprezy
- Odsłon: 1783
W galerii imprezowej dzielę się z kolegami fotografiami jakie wykonałem w czasie mojej wizyty w muzeum NSU w Neckarsulm w grudniu 2013 roku.
Podzieliłem wszystko na podalbumy tematyczne dotyczące najciekawszych eksponatów: NSU 201 OSL - 1933 r., NSU 301 T - 1929 r., NSU 201 ZDB - 1938 r.
Zapraszam do albumu!