Audi Tradition
Re: Audi Tradition
Mam pytanie. Na stronie AT widnieje komunikat że do końca 3 kwartału 2023 nie będą udzielanie informacje o NSU. Widzę, że koledzy otrzymali dane po 01.12. Czy zamawialiście tą usługę jeszcze w listopadzie?
Re: Audi Tradition
Witam,
Z tego co czytam to trochę skomplikowała się możliwość identyfikacji motocykla
.
Prawie rok czasu czekałem na kupno modelu 201 ZDB.
Gdy w końcu udało się sfinalizowac transackcję to pojawiły sie trudności ze zdobyciem informacji...
Niestety w motocyklu nie ma tabliczki lecz jest numer ramy.
Czy jest jakaś baza danych w której można porównac numery aby okreslić rocznik?
Na podstawie części motocykla jest to rocznik pomiędzy '36 a '37.
Z tego co czytam to trochę skomplikowała się możliwość identyfikacji motocykla

Prawie rok czasu czekałem na kupno modelu 201 ZDB.
Gdy w końcu udało się sfinalizowac transackcję to pojawiły sie trudności ze zdobyciem informacji...
Niestety w motocyklu nie ma tabliczki lecz jest numer ramy.
Czy jest jakaś baza danych w której można porównac numery aby okreslić rocznik?
Na podstawie części motocykla jest to rocznik pomiędzy '36 a '37.
Re: Audi Tradition
Cześć, 'baza danych' nawet jest - ale akurat roczniki 1936/37, to wszystkie modele wtedy produkowane - 'wrzucono do jednego wora'...
Numery ram są podane takie same w zestawieniu - od wersji 200cc / do 600, niestety...
http://www.nsu24.de/html/rahmennummern.html - numery ram i roczniki NSU...
Numery ram są podane takie same w zestawieniu - od wersji 200cc / do 600, niestety...
http://www.nsu24.de/html/rahmennummern.html - numery ram i roczniki NSU...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Audi Tradition
Bardzo dziękuje za ten link.
Wczoraj poszukałem też trochę na necie i porównałem numery do tych z tabliczek znalezionych na różnych stronach.
Wychodzi na to, że się myliłem i rama jest prawdopodobnie z roku 39.
Numery to 11275XX
Niebawem wrzucę jakies fotki na forum aby szersze grono osób mogło sie wypowiedzieć.
Wczoraj poszukałem też trochę na necie i porównałem numery do tych z tabliczek znalezionych na różnych stronach.
Wychodzi na to, że się myliłem i rama jest prawdopodobnie z roku 39.
Numery to 11275XX
Niebawem wrzucę jakies fotki na forum aby szersze grono osób mogło sie wypowiedzieć.
Re: Audi Tradition
Cześć
Chciałbym wnieść wartość dodaną do mojego 251 OS WH 1939 przez wzbogacenie go o kawałek historii o nim a prościej mówiąc zwrócić się do Audi Tradition o informacje dotyczące zgodności nr ramy i silnika, koloru, kompletacji wyposażania, pochodzenia zamówienia itp. - oczywiście nie za każdą cenę (widziałem, że opłata jest na poziomie 30 - 40 €). Z tego, co widzę niektórzy już robili to a ja nawet nie wiem, do kogo się zwrócić z takim zapytanie, o co dokładnie zapytać, nie znam języka itp., itd.
Wobec powyższego zwracam się do kogoś, kto przerabiał i zna dobrze ten temat z prośbą o pomoc mi w uzyskaniu informacji ( romuald.witczak@wp.pl ).
pozdrawiam
Chciałbym wnieść wartość dodaną do mojego 251 OS WH 1939 przez wzbogacenie go o kawałek historii o nim a prościej mówiąc zwrócić się do Audi Tradition o informacje dotyczące zgodności nr ramy i silnika, koloru, kompletacji wyposażania, pochodzenia zamówienia itp. - oczywiście nie za każdą cenę (widziałem, że opłata jest na poziomie 30 - 40 €). Z tego, co widzę niektórzy już robili to a ja nawet nie wiem, do kogo się zwrócić z takim zapytanie, o co dokładnie zapytać, nie znam języka itp., itd.
Wobec powyższego zwracam się do kogoś, kto przerabiał i zna dobrze ten temat z prośbą o pomoc mi w uzyskaniu informacji ( romuald.witczak@wp.pl ).
pozdrawiam
Re: Audi Tradition
Czasy korespondencji emailowej z AT już raczej bezpowrotnie minęły - a ja znam z autopsji tylko znam ten tryb jak na razie.
Teraz trzeba wejść do sklepu internetowego AT i zamówić oraz opłacić usługę identyfikacji pojazdu NSU (np. tę ogólną za 30 EUR: https://shops.audi.com/en_GB/web/tradit ... d40-1000-8). W trakcie lub później podać swoje namiary kontaktowe (email? adres pocztowy?), numer ramy identyfikowanego pojazdu, itp. a następnie czekać po prostu na odpowiedź. Nie robiłem tego jeszcze tą nową metodą więc na razie nie oferuję się jako doradca i przewodnik.
Skrzydlaty niedawno w tym wątku opisywał ogólnie w punktach jak on to zrobił - i to jest moim zdaniem optymalna droga. Najpierw zapytać czy pojazd znajduje się w rejestrze a dopiero później zamówić usługę identyfikacji.
Ale może ktoś z naszych forumowiczów dopiero co przeszedł ten proces albo planuje niebawem wejść w kontakt z AT i mógłby na podstawie swoich doświadczeń zrobić krótki "tutorial" dla mniej zorientowanych na temat co krok po kroku trzeba zrobić, a nawet jak co i napisać (oczywiście bez indywidualnych danych). W formie opisowej albo obrazkowo ze "screen shot-ami". Są chętni? Ręka w górę!
[ Ze swojej strony mam tylko radę: tekst po niemiecku czy angielsku wygenerowany automatycznie przez współczesne internetowe translatory (np. Google Translate) jest zazwyczaj bardzo dobry, na pewno do korespondencji z AT zupełnie wystarczający. ]
Teraz trzeba wejść do sklepu internetowego AT i zamówić oraz opłacić usługę identyfikacji pojazdu NSU (np. tę ogólną za 30 EUR: https://shops.audi.com/en_GB/web/tradit ... d40-1000-8). W trakcie lub później podać swoje namiary kontaktowe (email? adres pocztowy?), numer ramy identyfikowanego pojazdu, itp. a następnie czekać po prostu na odpowiedź. Nie robiłem tego jeszcze tą nową metodą więc na razie nie oferuję się jako doradca i przewodnik.
Skrzydlaty niedawno w tym wątku opisywał ogólnie w punktach jak on to zrobił - i to jest moim zdaniem optymalna droga. Najpierw zapytać czy pojazd znajduje się w rejestrze a dopiero później zamówić usługę identyfikacji.
Ale może ktoś z naszych forumowiczów dopiero co przeszedł ten proces albo planuje niebawem wejść w kontakt z AT i mógłby na podstawie swoich doświadczeń zrobić krótki "tutorial" dla mniej zorientowanych na temat co krok po kroku trzeba zrobić, a nawet jak co i napisać (oczywiście bez indywidualnych danych). W formie opisowej albo obrazkowo ze "screen shot-ami". Są chętni? Ręka w górę!
[ Ze swojej strony mam tylko radę: tekst po niemiecku czy angielsku wygenerowany automatycznie przez współczesne internetowe translatory (np. Google Translate) jest zazwyczaj bardzo dobry, na pewno do korespondencji z AT zupełnie wystarczający. ]
NSU 351 OSL '38, ...
Re: Audi Tradition
Spiker ma rację co do translatorów przy kontaktach z AT. Powinny wystarczyć, ale warto też napisać, że z takich narzędzi się korzystało. Wtedy podejście odbiorcy do błędnie/śmiesznie przetłumaczonego tekstu będzie bardziej przychylne.na pewno do korespondencji z AT zupełnie wystarczający
Zawsze bawi mnie tłumaczenie i z angielskiego, i z niemieckiego słowa "zbiornik" czyli "tank". Zawsze jest to czołg.

Warto więc nieraz wysilić się i podać dokładniej o co nam chodzi: "fuel tank" czy " tank tap"; wtedy w tłumaczeniu będzie to już "zbiornik paliwa" lub "kran zbiornika"

Dlatego dobrze jest samemu skontrolować tak tłumaczony tekst.
Nie bójmy się pisać w innych językach, również nieznanych.

Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: Audi Tradition
Jestem na świeżo po kontakcie z AT wymieniając z nimi kilka wiadomości oraz kupując dokumentacje (dziś dotarła listem), u mnie wyglądało to tak:
18.08.2023 Wysłałem maila na adres: https://shops.audi.com/en_GB/web/tradit ... ce/contact wybierając temat "Services": Czy motocykl Nsu 251OSL o numerze ramy X XXX XX7 znajduje się w ich archiwach?
28.08.2023 Dostałem odpowiedź, że mają dane na temat tego motocykla lecz nie jest to 251OSL, a 351OT.
Między czasie rama trafiła do piaskowania i zacząłem mieć wątpliwości czy numer ramy kończy się na 7 czy na 3, więc napisałem do nich ponownie 01.09.2023 dodając w załączniku kilka zdjęć tego numeru oraz zapytanie czy numer z końcówką 3 może modelowo pasować pod te rame?
07.09.2023 Dostałem dość obszerną odpowiedź, że motocykl z numerem kończącym się na 3 to również 351 OT i według nich, numer z mojej ramy kończy się właśnie na 3.
Jak widać kontakt z AT jest możliwy, lecz trzeba cierpliwości - odpisują od 5 do 7 dni roboczych...
Dalej przystąpiłem do zakupu dokumentacji - warto założyć sobie konto na ich stronie, ułatwia to zakup jak i sprawdzanie stanu zamówienia, dokładnie z tego linku: https://shops.audi.com/en_GB/web/tradit ... d40-1000-8
1. Dodajemy dokumentacje do koszyka i klikamy "Checkout", po czym ukazuje się strona: 2. Potwierdzamy zakup i przechodzimy do płatności, do wyboru jest płatność kartą kredytową lub Paypalem - płaciłem Visa, szybko i bez problemu.
3. Przechodzimy do podsumowania zakupionej dokumentacji i potwierdzamy zakup
4. Dostajemy numer zamówienia, warto go zapisać jeśli nie mamy konta w sklepie AT. 5. Następnie, wchodzimy znów w formularz kontaktowy wybierając opcje "Services" Tutaj w polu kontaktowym wpisałem dosłownie:
Hallo. Ich sende Daten an die Bestellung 272XXXX
Imie Nazwisko
Kod pocztowy, miasto
Polska
Motorraddaten:
NSU 351 OT
Rahmennummer XXXXXX3
Baujahr 1937
6. Pozostało tylko wysłać dane i czekać na list od AT.
Dokumentacje kupiłem 07.09, dotarła 25.09.2023.
Sam kontakt z początku odbywał się po niemiecku z pomocą translatora google... Lecz składanie zamówienia jest już po angielsku.
Może komuś się przyda to na przyszłość
18.08.2023 Wysłałem maila na adres: https://shops.audi.com/en_GB/web/tradit ... ce/contact wybierając temat "Services": Czy motocykl Nsu 251OSL o numerze ramy X XXX XX7 znajduje się w ich archiwach?
28.08.2023 Dostałem odpowiedź, że mają dane na temat tego motocykla lecz nie jest to 251OSL, a 351OT.
Między czasie rama trafiła do piaskowania i zacząłem mieć wątpliwości czy numer ramy kończy się na 7 czy na 3, więc napisałem do nich ponownie 01.09.2023 dodając w załączniku kilka zdjęć tego numeru oraz zapytanie czy numer z końcówką 3 może modelowo pasować pod te rame?
07.09.2023 Dostałem dość obszerną odpowiedź, że motocykl z numerem kończącym się na 3 to również 351 OT i według nich, numer z mojej ramy kończy się właśnie na 3.
Jak widać kontakt z AT jest możliwy, lecz trzeba cierpliwości - odpisują od 5 do 7 dni roboczych...
Dalej przystąpiłem do zakupu dokumentacji - warto założyć sobie konto na ich stronie, ułatwia to zakup jak i sprawdzanie stanu zamówienia, dokładnie z tego linku: https://shops.audi.com/en_GB/web/tradit ... d40-1000-8
1. Dodajemy dokumentacje do koszyka i klikamy "Checkout", po czym ukazuje się strona: 2. Potwierdzamy zakup i przechodzimy do płatności, do wyboru jest płatność kartą kredytową lub Paypalem - płaciłem Visa, szybko i bez problemu.
3. Przechodzimy do podsumowania zakupionej dokumentacji i potwierdzamy zakup
4. Dostajemy numer zamówienia, warto go zapisać jeśli nie mamy konta w sklepie AT. 5. Następnie, wchodzimy znów w formularz kontaktowy wybierając opcje "Services" Tutaj w polu kontaktowym wpisałem dosłownie:
Hallo. Ich sende Daten an die Bestellung 272XXXX
Imie Nazwisko
Kod pocztowy, miasto
Polska
Motorraddaten:
NSU 351 OT
Rahmennummer XXXXXX3
Baujahr 1937
6. Pozostało tylko wysłać dane i czekać na list od AT.
Dokumentacje kupiłem 07.09, dotarła 25.09.2023.
Sam kontakt z początku odbywał się po niemiecku z pomocą translatora google... Lecz składanie zamówienia jest już po angielsku.
Może komuś się przyda to na przyszłość

Re: Audi Tradition
Świetny poradnik Kudłaty! Tak trzymać - dzielić się uzyskaną wiedzą i doświadczeniami.
(Na marginesie: No i gratulacje z wejścia do elitarnej grupy posiadaczy 351 OT, co masz od teraz potwierdzone odpowiednim certyfikatem. Ciekawe czy nasz urząd rejestrujący pojazd bezproblemowo uwzględni ten dokument (daj znać). Myślę, że warto o to zadbać, bo przez to Twój motocykl, nawet jeszcze z silnikiem 251 OSL, zyskuje sporo na wartości i ogólnej rynkowej atrakcyjności. Idealnym rozwiązaniem było by poszukanie teraz właściwego silnika ... ale o tym może już w odpowiednim wątku w dziale "Nasze motocykle".)
NSU 351 OSL '38, ...