Witam

Tutaj witają się nowi użytkownicy forum
Awatar użytkownika
pono0
Posty: 13
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 11:02 am
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Witam

Post autor: pono0 »

Witam wszystkich i na wstępie chce podziękować za przyjecie do grupy ludzi mogących korzystać z forum. Mam na imię Łukasz i od niedawna jestem posiadaczem motocykla NSU SPEZIAL MAX. Jest to mój pierwszy motocykl marki NSU i mam nadzieje że nie ostatni. Liczę na waszą wiedze i pomoc.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
skrzydlaty
Posty: 730
Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am

Re: Witam

Post autor: skrzydlaty »

Cze!
Troche mało jest u nas tych motocykli, a jeszcze mniej użytkowników.
To co u nas dotarło z niemcowni, przeważnie umęczone i nieżywe głównie z uwagi na napęd rozrządu.
Ale witaj. Specjal Max - czy to oznacza 300 ccm?
po prostu 'Szczypior'... znaczy się 351 OT
lis12
Posty: 161
Rejestracja: czw 14 lip, 2016 3:59 pm

Re: Witam

Post autor: lis12 »

cześć. zapodaj jakieś fotki, ja mam też tą wersje osb 251 spezial max ,na razie czeka na swoją kolej . jeżeli posiada nad nr silnika dodatkową cyferke 3 albo na cylindrze widoczny odlew 300 to bedzie osb 300 wersja głównie exportowa do Austrii.Wersji max było dużo jak te najbardziej znane standard,spezial,super max i kilka innych produkowanych na zamówienie głównie na wyścigi. Jeżeli jest to 251 to silnikiem nie ma się co przejmować bo części dostaniesz w Niemczech bez problemu nowe czy używane. pozdr.
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3029
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Witam

Post autor: Spiker »

Witaj Łukasz! Nie mam wśród nas wielu posiadaczy i użytkowników powojennych enesów, ale lepiej nie mogłeś trafić.
Fajnie, że szybko ogarnąłeś ustawienia forum z awatarem włącznie.
NSU 351 OSL '38, ...
Awatar użytkownika
pono0
Posty: 13
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 11:02 am
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: pono0 »

Dzięki chłopaki za miłe przyjęcie ;) . Właśnie jestem na etapie zmywania nieoryginalnego lakieru z mojego enesa. Na szczęście oryginalny lakier okazuję się być w nie najgorszej kondycji. Przesyłam fotkę motocykla. Jeżeli chodzi o braki brakuję mi prawej puszki patrząc z perspektywy kierowcy, kolana wydechowego, emblematu na błotnik, tylnej lampki, no i wszystkich gum typu policzki i manetki reszta części jest tylko została ściągnięta do transportu. Mam tez podwójną kanapę ale docelowo będę ją zamieniał na pojedyncze siedzenie
max.jpg
max2.jpg
usuwanie starego lakieru
usuwanie starego lakieru
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3029
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Witam

Post autor: Spiker »

Rytuał powitania czas powoli kończyć. No to teraz do poszczególnych wątków tematycznych marsz! Szykuje się fajny wątek w dziale "nasze motocykle".
Jeszcze tylko ostatnie pytanie ;) - czy zmywasz acetonem czy może innym środkiem?
NSU 351 OSL '38, ...
Awatar użytkownika
pono0
Posty: 13
Rejestracja: śr 26 lip, 2017 11:02 am
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Re: Witam

Post autor: pono0 »

Wypróbowałem już chyba wszystkie możliwe rozpuszczalniki. Najlepiej radził sobie aceton i birol choć w tym momencie ścieram nitro i też daje rade. Najszybciej schodzi skóra z rąk od tej chemii :D Wnioski jakie mogę wyciągnąć są takie że oryginalny lakier jest tak mocny że nie rozpuszcza go żaden rozpuszczalnik.
Awatar użytkownika
skrzydlaty
Posty: 730
Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am

Re: Witam

Post autor: skrzydlaty »

hej!
Właśnie trafił do mnie super max do drobnych usprawnień.
Jest skatowany tylny błotnik, a dokładnie jego końcówka.
Czy jest możliwość pomierzenia długości 'dupki' błotnika?
Mile widziane zdjęcia.
po prostu 'Szczypior'... znaczy się 351 OT
ODPOWIEDZ