Jestem na forum od dawna i od 2013 pracuję na swoim OS 251 z 1943 roku, to długa regeneracja z wieloma już rozwiązanymi problemami ale to też mój pierwszy rekonesans więc też brak mi doświadczenia (korzystam z tłumacza na polski i angielski)
Jest to motocykl który ma bardzo dobrą kompresję, silnik jest po generalnym remoncie z pomocą znajomego, wymieniłem gniazda zaworowe w firmie szlifierskiej na 98 bezołowiową ale też zawory.
Mój problem polega na tym, że wczoraj spaliłem drugą uszczelkę pod głowicą. Pierwszy po 140km, a drugi po 270km. u mnie na dotarciu nie przekracza 50km/h/55km/h na 4 biegu na małych drogach (zakręty i niektóre proste)


Rower mocno się grzeje, leje olej z górnej części silnika, robię przerwy co 10km żeby trochę ostygł, ale odkręciła mi się nakrętka od głowicy której nie zauważyłem od razu uszczelka pod głowicą spaliła się wczoraj drugi raz




Myślałem o ewentualnym założeniu uszczelki głowicy z "mit Feuersteg-Einfassung" na Motzke 99 077 [1] Dichtung (für Zylinderkopf), eingefasst Allukopf (nicht für OSL mit offenen Ventilen Grauguß. Diese hat keine Kopfdichtung)
czy to jest właściwy mój typ aluminiowej głowicy cylindrów? nie wiem czy to jest "eingefasst"
tego typu:

i wymienić wszystkie nakrętki „Bundmutter (für Zylinderkopfbefestigung)”
Co mi radzicie?, wszelkie rady, uwagi, anegdoty mile widziane, bardzo dziękuję (przeczytałem forum o tematach uszczelek głowicy i "historii" aluminiowej głowicy)
DZIĘKI
Hello everyone,
I've been on the forum for a long time and have been working on my 251 OS from 1943 since 2013, it's a long restore with already a lot of problems solved but it's also my first restore, so I also lack experience (I use a translator for Polish and English)
It's a motorcycle that has very good compression, the engine is completely rebuilt with the help of a friend, I had the valve seats changed by a rectification company to go to 98 unleaded but also changed the valves.
My problem is that I burned my second head gasket yesterday. The first after 140km and the second after 270km. I'm in break-in does not exceed 50km / h / 55km / h in 4th gear on small roads (bends and some straight lines)


The bike is getting hot, oil is squirting from the top of the engine, I take breaks every 10km to let it cool down a bit, but a nut came loose from my cylinder head which I didn't see right away, the cylinder head gasket burned for the second time yesterday




I was thinking of possibly putting a head gasket with "mit Feuersteg-Einfassung" at Motzke 99 077 [1] Dichtung (für Zylinderkopf), eingefasst Allukopf (nicht für OSL mit offenen Ventilen Grauguß. Diese hat keine Kopfdichtung)
is this correct my type of aluminum cylinder head? I don't know if it is "eingefasst"
of that type :

and change all nuts "Bundmutter (für Zylinderkopfbefestigung)"
What do you advise me?, all advice, remarks, anecdotes are welcome, thank you very much (I read the forum on the subjects cylinder head gaskets, and "history" on aluminum cylinder head)
THANKS
Bonjour à tous,
Je suis sur le forum depuis longtemps et travaille sur ma 251 OS de 1943 depuis 2013, c'est une longue restauration avec déjà beaucoup de problèmes résolus mais c'est aussi ma première restauration, je manque donc aussi d'expérience (j'utilise un traducteur pour le polonais et l'anglais)
C'est une moto qui a une très bonne compression, le moteur est complétement reconstruit avec l'aide d'un ami, j'avais fait changer par une entreprise de rectification les sièges de soupapes pour passer au 98 sans plomb mais aussi changer les soupapes.
Mon problème est que j'ai brulé mon deuxième joint de culasse hier. Le premier après 140km et le deuxième après 270km. Je suis en rodage ne dépasse 50km/h/55km/h en 4ème sur des petites routes (virages et quelques lignes droites)


La moto chauffe fort, projette de l'huile du haut moteur, je fais des pauses toutes les 10km pour laisser refroidir un peu mais un écrou c'est desserré de ma culasse que je n'ai pas vu tout de suite, le joint de culasse a brulé pour la deuxième fois hier




Je pensais éventuellement mettre un joint de culasse avec "mit Feuersteg-Einfassung" chez Motzke 99 077 [1] Dichtung (für Zylinderkopf), eingefasst Allukopf (nicht für OSL mit offenen Ventilen Grauguß. Diese hat keine Kopfdichtung)
est ce bien correct mon type de tête de cylinde alu ? je ne sais pas si elle est bien "eingefasst "
de ce type :

et changer tous les écrous "Bundmutter (für Zylinderkopfbefestigung)"
Que me conseillez vous ?, tous conseils, remarques, anecdotes est la bienvenue , merci beaucoup (j'ai lu le forum sur les sujets joints de culasse, et "historique" sur culasse alu)
Merci