NSU 251 OSL
Re: NSU 251 OSL
Skoro podoba Ci się wykonanie wojskowe to OK. Ja bym jednak malował na piaskowo, bo oprócz kwestii widoczności poruszanych przez Enesiaka dla mnie takie jasne malowanie po prostu lepiej wygląda. I nie myl takiego malowania tylko z barwami pustynnymi Afrika Korps, bo jeden z odcieni był od połowy wojny typowym malowaniem Wehrmacht-u na wszystkich frontach.
Ale jak się upierasz na szary to też OK.
Zwiras, jedna uwaga. Nie cytuj całych postów poprzednika a co najwyżej fragment do którego się odnosisz. Jest też opcja odpowiedzi bez cytatu.
Ale jak się upierasz na szary to też OK.
Zwiras, jedna uwaga. Nie cytuj całych postów poprzednika a co najwyżej fragment do którego się odnosisz. Jest też opcja odpowiedzi bez cytatu.
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: NSU 251 OSL
Czesc, tzw.'piaskowy-jasny bezowy - Sahara', itp. odcienie powoduja - ze motocykl wydaje sie 'wiekszy wizualnie', bo jest po prostu jasny- odbija wiecej swiatla. Natomiast malowanie 'ciemne - grafitowe - feldgrau - panzergrau' i nawet 'zielony-khaki-matowy' optycznie 'zmniejsza' motocykl i powoduje, ze nawet przy pochmurnej pogodzie, nie musi byc wcale 'wieczor - noc', zacieraja sie na nim wszelkie szczegoly, nawet z odleglosci kilku metrow i dla wieku 'kierowcow' staje sie po prostu 'szara - ledwo widoczna plamka' albo w ogole przestaja go 'dostrzegac na drodze'...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: NSU 251 OSL
To może uściślijmy : niemiaszki na początku wojny malowali wszystko w szaroniebieski Panzergrau (RAL 7021) potem już we Francji zaczęli dodawać zielony i brązowy a w Rosji przemalowywali sprzęt na tzw. ciemnożółty Dunkelgelb (RAL7028) i praktycznie od 1942 wszystko było żółte, oficjalny rozkaz pojawił się jakoś w styczniu 1943. Kolory nie były identyczne, Czesi malowali sprzęt w jasnożółty, Niemcy zależy od fabryki zwykły żółty z RALa lub ciemno żółty. Widać to dobrze na ocalałych sprzętach, np. mój 251 WH ma resztki żółtej farby, pod spodem czerwony tlenkowy podkład czyli nieśmiertelna minia i basta, a mój kadett k38 który też służył w wojsku ma żółtą położoną na szaroniebieską, wniosek NSU dostał od razu odpowiedni kolor w fabryce, może miał jechać do Afryki(rocznik prawdopodobnie 40-ty) chociaż do Afryki trafiały pojazdy malowane dość przypadkowo potem oficjalnie malowano tam sprzęt na żółtobrązowy (Gelb Braun; RAL 8000) za to kadett służył od początku wojny i był przemalowany. Znalazłem kiedyś w Bieszczadach felgę do kibla z wierzchu była biała, pod nią żółty w plamy, a pod spodem szaroniebieski, był tez zielony... taki paczłork czy jak się to pisze...dodam że malowano wtedy farbami nitro.Motocykle raczej były jednokolorowe sprzęt większy malowano w różne rodzaje kamuflażu z wykorzystaniem takich kolorów jak ciemnozielony (Olivegrün, RAL 6003)oraz ciemnobrązowy (Rotbraun, RAL 8017) jesienią dodawano więcej brązu latem więcej zieleni. Zima wszystko szło na biało z reguły wapnem(wtedy był jeszcze śnieg). Im było więcej problemów tym malowano wszystkim co się dało, od 1944 kolorem podstawowym był ciemnozielony (Olivegrün RAL6003 ) a uzupełniany dopiero ciemno żółtym,pod koniec wojny powszechnie stosowano kombinacje zwykłego podkładu tlenkowego czyli minię (Rotbraun; RAL 8012) z ciemnym zielonym, ale często spotykano pojazdy pomalowane tylko fabrycznie na szaro, albo w ogóle. Do maskowania pojazdów używano też powszechnie błota ale nie znam RALu i nie polecam:) Nas chyba interesuje tylko szaroniebieski i żółty.
Ostatnio zmieniony śr 13 lis, 2019 9:56 pm przez szmaja, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: NSU 251 OSL
A ten typu ' kawa z mlekiem', taki 'jasnobezowy' - to gdzie mial zastosowanie lub w jakim okresie, bo sie dosc sporo rozni od 'zoltego-piaskowego Sahara' ? :
- Załączniki
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: NSU 251 OSL
Właśnie pisałem, to kombinacja Dunkelgelb i Gelb Braun, porównywałem kolory wojennych pojazdów i właśnie sprzętu czyli kolory na skrzynkach, częściach itd i ciężko stwierdzić jaki dokładnie RAL był oficjalnie w użyciu, zgodnie z rozkazami powinien być Dunkelgelb, ale realia sprawiały że malowano wszystkim co było żółte lub zbliżone więc nie można stanowczo powiedzieć co jest a co nie jest koszerne, dodatkowo farba nitro pod wpływem czasu i słońca a)ciemnieje B) płowieje można samemu wybrać lepsze określenie i tu już w pojawiają się ułamki. Podobnie było w przypadku pojazdów amerykańskich tam to już są jaja i ból głowy dla "snafcuf" bo nie dość że każda fabryka robiła inny odcień olivdarb to nawet każda partia różniła się też odcieniem a nawet kolorem, od brązowego do koloru trawki:) Przypomnę, była wojna i każdy miał wylane mówiąc plebejsko na jaki kolor maluje czołg który zaraz się sfajczy. Mało tego, to pojazdy były zamalowywane, domalowywane, kamuflowane i odnawiane na froncie. Dodatkowo w powszechnym użyciu były farby zdobyczne co jeszcze bardziej komplikuje sprawę.Tylko my którzy odbudowujemy takie zabawki mamy z tym dylemat. Trzymajmy sie rozkazów, ale nie sztywno:)
A z innej beczki, zauważ te farby maja 70 lat i w jakim sa stanie a 5 letnie auta mają już wykwity rdzy spod farby, i gdzie tu postęp?
A z innej beczki, zauważ te farby maja 70 lat i w jakim sa stanie a 5 letnie auta mają już wykwity rdzy spod farby, i gdzie tu postęp?
- mieteknsu1
- Posty: 145
- Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am
Re: NSU 251 OSL
Mój nr to 11499..>>>>> 1941zwiras pisze: sob 09 lis, 2019 7:52 pm Początek numeru to 1150, w karcie pojazdu jest wpisany rocznik 1937.
mieteknsu1
Re: NSU 251 OSL
Jest i rama:) https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 3-306-6273
Jest tez "paluszek" na tył... https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-306-7449
Jest tez "paluszek" na tył... https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 1-306-7449
Re: NSU 251 OSL
Prawie za darmo 
Chyba poszukam jednak czegoś tańszego, może moją ramę da się uratować, a lampa tylna w zamienniku chyba występuje.

Chyba poszukam jednak czegoś tańszego, może moją ramę da się uratować, a lampa tylna w zamienniku chyba występuje.
-
- Posty: 252
- Rejestracja: pn 17 sie, 2015 9:07 am
Re: NSU 251 OSL
lampa tylna replika --200zl,chyba,dawno nie kupowalem..
Re: NSU 251 OSL
Dawno nie kupowałeś:)Lampa tylna replika 170E:) błotnik kopia bez płetwy 170E płetwa 120E, kupisz z kupki "na waciki"
Abstrahując od szalonych cen, ta rama co podesłałem to nie taki głupi pomysł, jest skrzynia i costam, tylko coś z nią było już chyba robione

Re: NSU 251 OSL
Rama 251 z 1942-43 roku, czyli raczej 'WH', a to 'cos' z prawej strony - to wyglada na uchwyt do wozka bocznego, latwo 'to' usunac - 3min. 'flexem' i juz...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: NSU 251 OSL
Trochę pomału się zmienia moje NSU, przynajmniej juz się toczy.
Re: NSU 251 OSL
No i coraz ładniej to wygląda! Co do tempa to nie miej kompleksów. Niektórzy twierdzą nawet, że lepsze jest gonienie króliczka ... 

NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: NSU 251 OSL
No minął już rok od rozpoczęcia projektu, ale poza tym co widać na fotce, jest tez już trochę przygotowanych odnowionych części do montażu. Nadal szukam paru gratów(np. siedzenia) , ale już większość skompletowana.
- mieteknsu1
- Posty: 145
- Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am
Re: NSU 251 OSL
Moj się postarzał na chyba 1939 rok (rama 1124), byłem zmuszony zmienić ramę. Moja (1150) nie nadawała się do uratowania.
Re: NSU 251 OSL
Czesc, ten bagaznik nie za 'niski' jakos tak ? Troche wyglada, ze jak zamocujesz do niego blotnik - to opona moze trzec od spodu blotnika ? Albo bedzie sie 'szarpac' o lebki srub mocujacych..?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: NSU 251 OSL
To oryginał od niego, powinno być dobrze. Może opona 3,25 ma wyższy profil niż 3,00?
Re: NSU 251 OSL
cześć. znalazłem siedzenie do WH za 100E to dobra cena.
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/on ... ousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/on ... ousPage=lr
Re: NSU 251 OSL
Rama wygląda świetnie!
Malowałeś proszkowo? Czy zwykły podkład?
Będę miał parę pytań dot. ramy, ale to na PW...
Malowałeś proszkowo? Czy zwykły podkład?
Będę miał parę pytań dot. ramy, ale to na PW...
