NSU 251 OSL

Prezentacje motocykli NSU
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3562
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: NSU 251 OSL

Post autor: Spiker »

Skoro podoba Ci się wykonanie wojskowe to OK. Ja bym jednak malował na piaskowo, bo oprócz kwestii widoczności poruszanych przez Enesiaka dla mnie takie jasne malowanie po prostu lepiej wygląda. I nie myl takiego malowania tylko z barwami pustynnymi Afrika Korps, bo jeden z odcieni był od połowy wojny typowym malowaniem Wehrmacht-u na wszystkich frontach.
Ale jak się upierasz na szary to też OK.

Zwiras, jedna uwaga. Nie cytuj całych postów poprzednika a co najwyżej fragment do którego się odnosisz. Jest też opcja odpowiedzi bez cytatu.
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3470
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: NSU 251 OSL

Post autor: enesiak »

Czesc, tzw.'piaskowy-jasny bezowy - Sahara', itp. odcienie powoduja - ze motocykl wydaje sie 'wiekszy wizualnie', bo jest po prostu jasny- odbija wiecej swiatla. Natomiast malowanie 'ciemne - grafitowe - feldgrau - panzergrau' i nawet 'zielony-khaki-matowy' optycznie 'zmniejsza' motocykl i powoduje, ze nawet przy pochmurnej pogodzie, nie musi byc wcale 'wieczor - noc', zacieraja sie na nim wszelkie szczegoly, nawet z odleglosci kilku metrow i dla wieku 'kierowcow' staje sie po prostu 'szara - ledwo widoczna plamka' albo w ogole przestaja go 'dostrzegac na drodze'...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
szmaja
Posty: 660
Rejestracja: pn 25 mar, 2019 7:56 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: szmaja »

To może uściślijmy : niemiaszki na początku wojny malowali wszystko w szaroniebieski Panzergrau (RAL 7021) potem już we Francji zaczęli dodawać zielony i brązowy a w Rosji przemalowywali sprzęt na tzw. ciemnożółty Dunkelgelb (RAL7028) i praktycznie od 1942 wszystko było żółte, oficjalny rozkaz pojawił się jakoś w styczniu 1943. Kolory nie były identyczne, Czesi malowali sprzęt w jasnożółty, Niemcy zależy od fabryki zwykły żółty z RALa lub ciemno żółty. Widać to dobrze na ocalałych sprzętach, np. mój 251 WH ma resztki żółtej farby, pod spodem czerwony tlenkowy podkład czyli nieśmiertelna minia i basta, a mój kadett k38 który też służył w wojsku ma żółtą położoną na szaroniebieską, wniosek NSU dostał od razu odpowiedni kolor w fabryce, może miał jechać do Afryki(rocznik prawdopodobnie 40-ty) chociaż do Afryki trafiały pojazdy malowane dość przypadkowo potem oficjalnie malowano tam sprzęt na żółtobrązowy (Gelb Braun; RAL 8000) za to kadett służył od początku wojny i był przemalowany. Znalazłem kiedyś w Bieszczadach felgę do kibla z wierzchu była biała, pod nią żółty w plamy, a pod spodem szaroniebieski, był tez zielony... taki paczłork czy jak się to pisze...dodam że malowano wtedy farbami nitro.Motocykle raczej były jednokolorowe sprzęt większy malowano w różne rodzaje kamuflażu z wykorzystaniem takich kolorów jak ciemnozielony (Olivegrün, RAL 6003)oraz ciemnobrązowy (Rotbraun, RAL 8017) jesienią dodawano więcej brązu latem więcej zieleni. Zima wszystko szło na biało z reguły wapnem(wtedy był jeszcze śnieg). Im było więcej problemów tym malowano wszystkim co się dało, od 1944 kolorem podstawowym był ciemnozielony (Olivegrün RAL6003 ) a uzupełniany dopiero ciemno żółtym,pod koniec wojny powszechnie stosowano kombinacje zwykłego podkładu tlenkowego czyli minię (Rotbraun; RAL 8012) z ciemnym zielonym, ale często spotykano pojazdy pomalowane tylko fabrycznie na szaro, albo w ogóle. Do maskowania pojazdów używano też powszechnie błota ale nie znam RALu i nie polecam:) Nas chyba interesuje tylko szaroniebieski i żółty.
Ostatnio zmieniony śr 13 lis, 2019 9:56 pm przez szmaja, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3470
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: NSU 251 OSL

Post autor: enesiak »

A ten typu ' kawa z mlekiem', taki 'jasnobezowy' - to gdzie mial zastosowanie lub w jakim okresie, bo sie dosc sporo rozni od 'zoltego-piaskowego Sahara' ? :
Załączniki
'kawowo-mleczny-bezowy' kanister motocyklowy i 'zolto-piaskowa Sahara' skrzynka
'kawowo-mleczny-bezowy' kanister motocyklowy i 'zolto-piaskowa Sahara' skrzynka
kanister 'motocyklowy' 2 L i skrzynka - wyraznie sa to rozne kolory
kanister 'motocyklowy' 2 L i skrzynka - wyraznie sa to rozne kolory
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
szmaja
Posty: 660
Rejestracja: pn 25 mar, 2019 7:56 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: szmaja »

Właśnie pisałem, to kombinacja Dunkelgelb i Gelb Braun, porównywałem kolory wojennych pojazdów i właśnie sprzętu czyli kolory na skrzynkach, częściach itd i ciężko stwierdzić jaki dokładnie RAL był oficjalnie w użyciu, zgodnie z rozkazami powinien być Dunkelgelb, ale realia sprawiały że malowano wszystkim co było żółte lub zbliżone więc nie można stanowczo powiedzieć co jest a co nie jest koszerne, dodatkowo farba nitro pod wpływem czasu i słońca a)ciemnieje B) płowieje można samemu wybrać lepsze określenie i tu już w pojawiają się ułamki. Podobnie było w przypadku pojazdów amerykańskich tam to już są jaja i ból głowy dla "snafcuf" bo nie dość że każda fabryka robiła inny odcień olivdarb to nawet każda partia różniła się też odcieniem a nawet kolorem, od brązowego do koloru trawki:) Przypomnę, była wojna i każdy miał wylane mówiąc plebejsko na jaki kolor maluje czołg który zaraz się sfajczy. Mało tego, to pojazdy były zamalowywane, domalowywane, kamuflowane i odnawiane na froncie. Dodatkowo w powszechnym użyciu były farby zdobyczne co jeszcze bardziej komplikuje sprawę.Tylko my którzy odbudowujemy takie zabawki mamy z tym dylemat. Trzymajmy sie rozkazów, ale nie sztywno:)
A z innej beczki, zauważ te farby maja 70 lat i w jakim sa stanie a 5 letnie auta mają już wykwity rdzy spod farby, i gdzie tu postęp?
Awatar użytkownika
mieteknsu1
Posty: 145
Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: mieteknsu1 »

zwiras pisze: sob 09 lis, 2019 7:52 pm Początek numeru to 1150, w karcie pojazdu jest wpisany rocznik 1937.
Mój nr to 11499..>>>>> 1941
mieteknsu1
szmaja
Posty: 660
Rejestracja: pn 25 mar, 2019 7:56 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: szmaja »

zwiras
Posty: 110
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: zwiras »

Prawie za darmo :)
Chyba poszukam jednak czegoś tańszego, może moją ramę da się uratować, a lampa tylna w zamienniku chyba występuje.
grzybunsu251osl
Posty: 252
Rejestracja: pn 17 sie, 2015 9:07 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: grzybunsu251osl »

lampa tylna replika --200zl,chyba,dawno nie kupowalem..
szmaja
Posty: 660
Rejestracja: pn 25 mar, 2019 7:56 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: szmaja »

Dawno nie kupowałeś:)Lampa tylna replika 170E:) błotnik kopia bez płetwy 170E płetwa 120E, kupisz z kupki "na waciki" :) Abstrahując od szalonych cen, ta rama co podesłałem to nie taki głupi pomysł, jest skrzynia i costam, tylko coś z nią było już chyba robione
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3470
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: NSU 251 OSL

Post autor: enesiak »

Rama 251 z 1942-43 roku, czyli raczej 'WH', a to 'cos' z prawej strony - to wyglada na uchwyt do wozka bocznego, latwo 'to' usunac - 3min. 'flexem' i juz...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
zwiras
Posty: 110
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: zwiras »

Trochę pomału się zmienia moje NSU, przynajmniej juz się toczy.
Załączniki
Tak się zmienił
Tak się zmienił
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3562
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: NSU 251 OSL

Post autor: Spiker »

No i coraz ładniej to wygląda! Co do tempa to nie miej kompleksów. Niektórzy twierdzą nawet, że lepsze jest gonienie króliczka ... ;)
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
zwiras
Posty: 110
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: zwiras »

No minął już rok od rozpoczęcia projektu, ale poza tym co widać na fotce, jest tez już trochę przygotowanych odnowionych części do montażu. Nadal szukam paru gratów(np. siedzenia) , ale już większość skompletowana.
Awatar użytkownika
mieteknsu1
Posty: 145
Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: mieteknsu1 »

Mój WH ma 1149....., i jest na bank 1941
mieteknsu1
zwiras
Posty: 110
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: zwiras »

Moj się postarzał na chyba 1939 rok (rama 1124), byłem zmuszony zmienić ramę. Moja (1150) nie nadawała się do uratowania.
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3470
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: NSU 251 OSL

Post autor: enesiak »

Czesc, ten bagaznik nie za 'niski' jakos tak ? Troche wyglada, ze jak zamocujesz do niego blotnik - to opona moze trzec od spodu blotnika ? Albo bedzie sie 'szarpac' o lebki srub mocujacych..?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
zwiras
Posty: 110
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: NSU 251 OSL

Post autor: zwiras »

To oryginał od niego, powinno być dobrze. Może opona 3,25 ma wyższy profil niż 3,00?
lis12
Posty: 167
Rejestracja: czw 14 lip, 2016 3:59 pm

Re: NSU 251 OSL

Post autor: lis12 »

cześć. znalazłem siedzenie do WH za 100E to dobra cena.
https://www.marktplaats.nl/a/motoren/on ... ousPage=lr
MarkoPolo
Posty: 74
Rejestracja: śr 09 wrz, 2020 3:06 pm

Re: NSU 251 OSL

Post autor: MarkoPolo »

Rama wygląda świetnie!
Malowałeś proszkowo? Czy zwykły podkład?
Będę miał parę pytań dot. ramy, ale to na PW... ;)
ODPOWIEDZ