Czesc, 'podepne' sie tutaj, bo nie moge znalezc tego 'duzego Amala', ktorego kiedys zamieszczalem - znalazlem duza przepustnice mosiezna, ktora ma srednice az 35mm i w ktorej miesci sie swobodnie przepustnica aluminiowa z tego 'duzego Amala sport' i stad pytanie : czy ktos ma duzy korpus 'do przymiarki', jakiegos 'Amala / Amaca sport' - do ktorego moglaby dana przepustnica pasowac ?
Ze 'sladu' na przepustnicy wyglada, ze gardziel gaznika mogla miec ok. 29 - 31mm srednicy, czyli raczej byl to gaznik typowo sportowy. Chyba nie byl mosiezny, chociaz nie wiadomo do konca - ale raczej byl to juz gaznik z lat 30-stych, raczej z 'cynkalu' lub moze wyjatkowo 'aluminiowy' - wie 'ktos / cos' na takie 'sportowe tematy' moze calkiem przypadkiem ?
Duży stary gaźnik sportowy
Re: Duży stary gaźnik sportowy
Takiego Amala T10GP (korpus 316, przepustnica 7) o średnicy 1 7/32" (30,96 mm) miała BSA Clubman's 500 w latach 50.
Amal 10TT9 (korpus 175/047, przepustnica 7) o średnicy 1 5/32" (29,37 mm) miała BSA Scrambles 500 z tych samych lat.
Pewnie jeszcze inne stosowały ten rozmiar.
Katalogi nie podają średnic przepustnic.
Co jest wybite na Twojej przepustnicy?
Pozdr.
Amal 10TT9 (korpus 175/047, przepustnica 7) o średnicy 1 5/32" (29,37 mm) miała BSA Scrambles 500 z tych samych lat.
Pewnie jeszcze inne stosowały ten rozmiar.
Katalogi nie podają średnic przepustnic.

Pozdr.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: Duży stary gaźnik sportowy
https://i.pinimg.com/originals/c8/fe/42 ... da62d1.jpg
Nie moglem dodac tego zdjecia do postu Pawla.
Nie moglem dodac tego zdjecia do postu Pawla.

Re: Duży stary gaźnik sportowy
No ładne cacko.
Wracając do przepustnicy ensiaka, to nie jest to GP, w którym iglica była z boku. W TT iglica była w środku przepustnicy, ale przepustnica nie miała wycięć z boku. To samo miały przepustnice Monobloc i Concentric. Były pełne z frezowanymi rowkami do prowadzenia. Więc zostaje tylko Pre-monoblock. A taki 289 w największej wersji miał 1 5/32".

Wracając do przepustnicy ensiaka, to nie jest to GP, w którym iglica była z boku. W TT iglica była w środku przepustnicy, ale przepustnica nie miała wycięć z boku. To samo miały przepustnice Monobloc i Concentric. Były pełne z frezowanymi rowkami do prowadzenia. Więc zostaje tylko Pre-monoblock. A taki 289 w największej wersji miał 1 5/32".
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: Duży stary gaźnik sportowy
Czesc, dzieki za zainteresowanie, niestety - na przepustnicy nie ma zadnych cech / cyferek / literek, chociaz wyglada - jak wyrob fabryczny : toczona z odlewu chyba i raczej z brazu, do tego chromowana 'technicznie'.
Moze tez byc precyzyjna 'dorobka', bo ktos mogl miec dostep do dobrych obrabiarek i chromowania technicznego, odkladam 'na zas / potem' - moze akurat znajdzie sie korpus, do ktorego bedzie 'akuratna'..?
Moze tez byc precyzyjna 'dorobka', bo ktos mogl miec dostep do dobrych obrabiarek i chromowania technicznego, odkladam 'na zas / potem' - moze akurat znajdzie sie korpus, do ktorego bedzie 'akuratna'..?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Duży stary gaźnik sportowy
https://www.ebay.co.uk/itm/203460065976 ... SwssFgpmhV
Cześć.
Ten gaźnik ma przepustnicę ok. 33 mm, czyli mniejszą od Twojej 35 mm. Ale cena przyzwoita. Na razie!
Pozdr.
Cześć.
Ten gaźnik ma przepustnicę ok. 33 mm, czyli mniejszą od Twojej 35 mm. Ale cena przyzwoita. Na razie!
Pozdr.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: Duży stary gaźnik sportowy
Czesc, tym razem trafila sie komora 'boczna Amal' od gaznika 'horyzontalnego' chyba i jak widac - jest 'zdrowizna', ma wszystkie gwinty 'oki', a do tego : aluminiowe / odlewane banjo ze 'szwem', korkowy plywak i mosiezna iglice - w bardzo dobrym stanie :
- Załączniki
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Duży stary gaźnik sportowy
Korkowy pływak na pewno nie występował w tej komorze. Jedynym znanym mi wyjątkiem takiego fabrycznego rozwiązania jest gaźnik setki Sachsa
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...