Duży stary gaźnik sportowy

Gaźniki, kraniki, łączniki zbiornika, filtry.
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3468
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Duży stary gaźnik sportowy

Post autor: enesiak »

Czesc, 'podepne' sie tutaj, bo nie moge znalezc tego 'duzego Amala', ktorego kiedys zamieszczalem - znalazlem duza przepustnice mosiezna, ktora ma srednice az 35mm i w ktorej miesci sie swobodnie przepustnica aluminiowa z tego 'duzego Amala sport' i stad pytanie : czy ktos ma duzy korpus 'do przymiarki', jakiegos 'Amala / Amaca sport' - do ktorego moglaby dana przepustnica pasowac ?
Ze 'sladu' na przepustnicy wyglada, ze gardziel gaznika mogla miec ok. 29 - 31mm srednicy, czyli raczej byl to gaznik typowo sportowy. Chyba nie byl mosiezny, chociaz nie wiadomo do konca - ale raczej byl to juz gaznik z lat 30-stych, raczej z 'cynkalu' lub moze wyjatkowo 'aluminiowy' - wie 'ktos / cos' na takie 'sportowe tematy' moze calkiem przypadkiem ?
Załączniki
Z lewej - duza przepustnica mosiezna 35mm, z prawej - rowniez niemala przepustnica aluminiowa, od gaznika o gardzieli 28-29mm :
Z lewej - duza przepustnica mosiezna 35mm, z prawej - rowniez niemala przepustnica aluminiowa, od gaznika o gardzieli 28-29mm :
aluminiowa 31mm - miesci sie swobodnie / suwliwie w tej mosieznej 35 mm..:
aluminiowa 31mm - miesci sie swobodnie / suwliwie w tej mosieznej 35 mm..:
roznica wielkosci widoczna 'nieuzbrojoym w lupe okiem' - mosiezna jest od naprawde duzego gaznika raczej, mogl miec gardziel nawet 30 - 32mm chyba ? Moze 'Amal GP' jakis..?
roznica wielkosci widoczna 'nieuzbrojoym w lupe okiem' - mosiezna jest od naprawde duzego gaznika raczej, mogl miec gardziel nawet 30 - 32mm chyba ? Moze 'Amal GP' jakis..?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
pawelcen
Posty: 1041
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 1:03 pm

Re: Duży stary gaźnik sportowy

Post autor: pawelcen »

Takiego Amala T10GP (korpus 316, przepustnica 7) o średnicy 1 7/32" (30,96 mm) miała BSA Clubman's 500 w latach 50.
Amal 10TT9 (korpus 175/047, przepustnica 7) o średnicy 1 5/32" (29,37 mm) miała BSA Scrambles 500 z tych samych lat.
Pewnie jeszcze inne stosowały ten rozmiar.
Katalogi nie podają średnic przepustnic. :( Co jest wybite na Twojej przepustnicy?
Pozdr.
Pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
Adam M.
Posty: 324
Rejestracja: pn 23 lis, 2020 9:42 pm

Re: Duży stary gaźnik sportowy

Post autor: Adam M. »

https://i.pinimg.com/originals/c8/fe/42 ... da62d1.jpg

Nie moglem dodac tego zdjecia do postu Pawla. :)
pawelcen
Posty: 1041
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 1:03 pm

Re: Duży stary gaźnik sportowy

Post autor: pawelcen »

No ładne cacko. :lol:
Wracając do przepustnicy ensiaka, to nie jest to GP, w którym iglica była z boku. W TT iglica była w środku przepustnicy, ale przepustnica nie miała wycięć z boku. To samo miały przepustnice Monobloc i Concentric. Były pełne z frezowanymi rowkami do prowadzenia. Więc zostaje tylko Pre-monoblock. A taki 289 w największej wersji miał 1 5/32".
Pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3468
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Duży stary gaźnik sportowy

Post autor: enesiak »

Czesc, dzieki za zainteresowanie, niestety - na przepustnicy nie ma zadnych cech / cyferek / literek, chociaz wyglada - jak wyrob fabryczny : toczona z odlewu chyba i raczej z brazu, do tego chromowana 'technicznie'.
Moze tez byc precyzyjna 'dorobka', bo ktos mogl miec dostep do dobrych obrabiarek i chromowania technicznego, odkladam 'na zas / potem' - moze akurat znajdzie sie korpus, do ktorego bedzie 'akuratna'..?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
pawelcen
Posty: 1041
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 1:03 pm

Re: Duży stary gaźnik sportowy

Post autor: pawelcen »

https://www.ebay.co.uk/itm/203460065976 ... SwssFgpmhV

Cześć.
Ten gaźnik ma przepustnicę ok. 33 mm, czyli mniejszą od Twojej 35 mm. Ale cena przyzwoita. Na razie!
Pozdr.
Pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3468
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Duży stary gaźnik sportowy

Post autor: enesiak »

Czesc, tym razem trafila sie komora 'boczna Amal' od gaznika 'horyzontalnego' chyba i jak widac - jest 'zdrowizna', ma wszystkie gwinty 'oki', a do tego : aluminiowe / odlewane banjo ze 'szwem', korkowy plywak i mosiezna iglice - w bardzo dobrym stanie :
Załączniki
komora boczna, aluminiowe banjo / odlew ze szwem, gwinty w bardzo dobrym stanie, niewielkie utlenienie calosci komory :
komora boczna, aluminiowe banjo / odlew ze szwem, gwinty w bardzo dobrym stanie, niewielkie utlenienie calosci komory :
korkowy plywak i iglica, chyba oryginalna :
korkowy plywak i iglica, chyba oryginalna :
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3556
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Duży stary gaźnik sportowy

Post autor: Spiker »

Korkowy pływak na pewno nie występował w tej komorze. Jedynym znanym mi wyjątkiem takiego fabrycznego rozwiązania jest gaźnik setki Sachsa
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
ODPOWIEDZ