Czy jest to może koło do NSU TS? a jak nie to może któryś z kolegów rozpoznaje od czego.
Pozdr.
Maniek Słupsk
Koło od NSU ?
Re: Koło od NSU ?
Czesc, to nie jest kolo NSU TS 500/600 - bo kola od 'Kaloszy 500/600' maja po 48 szprych, to po pierwsze 'primo', po drugie zas - maja szersze 'szpulki / piasty' i mniejszej srednicy, za to ze wzmocnieniem - 'pierscieniem' odlanym na srodku szpulki [ to te starsze 501 T na ogol ].
Nie podajesz zadnych wymiarow, a podstawowym jest wewnetrzna srednica bebna hamulcowego - ze zdjecia widac, ze to kolo moze byc od motocykli 350 - 500/600 lub nawet wiekszych pojemnosci, ale nie ma zbyt wielu cech charakterystycznych, oprocz pierscienia do mocowania / zaplatania szprych - wokol bebna, co moze z kolei sugerowac poczatek/ polowe lat 30-stych..?
Nie podajesz zadnych wymiarow, a podstawowym jest wewnetrzna srednica bebna hamulcowego - ze zdjecia widac, ze to kolo moze byc od motocykli 350 - 500/600 lub nawet wiekszych pojemnosci, ale nie ma zbyt wielu cech charakterystycznych, oprocz pierscienia do mocowania / zaplatania szprych - wokol bebna, co moze z kolei sugerowac poczatek/ polowe lat 30-stych..?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Koło od NSU ?
Typowe koło do dużego motocykla z końca lat 30/40-tych (40 szprych duży bęben, szeroka obręcz). Szprychy mają jakby jednolitą grubość (nie są pocieniane). Czy na łebkach szprych, główkach nypli są jakiekolwiek oznaczenia? Koło jest bezpośrednio po piaskowaniu czy zgrubnie przejechane szarym podkładem. Jeśli to pierwsze to nyple i smarowniczka są stalowe, co sugerowało by wojenną oszczędnościową produkcję.
OSL to nie jest, chociaż w niektórych aspektach podobne.
OSL to nie jest, chociaż w niektórych aspektach podobne.
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...