Koło od NSU ?

Identyfikacja motocykli i ich części
Awatar użytkownika
maniek10
Posty: 203
Rejestracja: śr 09 wrz, 2015 7:25 am

Koło od NSU ?

Post autor: maniek10 »

Czy jest to może koło do NSU TS? a jak nie to może któryś z kolegów rozpoznaje od czego.

Pozdr.
Maniek Słupsk
Załączniki
20200502_112910_resized_20211103_102119494.jpg
20200502_112901_resized_20211103_102119243.jpg
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3471
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Koło od NSU ?

Post autor: enesiak »

Czesc, to nie jest kolo NSU TS 500/600 - bo kola od 'Kaloszy 500/600' maja po 48 szprych, to po pierwsze 'primo', po drugie zas - maja szersze 'szpulki / piasty' i mniejszej srednicy, za to ze wzmocnieniem - 'pierscieniem' odlanym na srodku szpulki [ to te starsze 501 T na ogol ].
Nie podajesz zadnych wymiarow, a podstawowym jest wewnetrzna srednica bebna hamulcowego - ze zdjecia widac, ze to kolo moze byc od motocykli 350 - 500/600 lub nawet wiekszych pojemnosci, ale nie ma zbyt wielu cech charakterystycznych, oprocz pierscienia do mocowania / zaplatania szprych - wokol bebna, co moze z kolei sugerowac poczatek/ polowe lat 30-stych..?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3568
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Koło od NSU ?

Post autor: Spiker »

Typowe koło do dużego motocykla z końca lat 30/40-tych (40 szprych duży bęben, szeroka obręcz). Szprychy mają jakby jednolitą grubość (nie są pocieniane). Czy na łebkach szprych, główkach nypli są jakiekolwiek oznaczenia? Koło jest bezpośrednio po piaskowaniu czy zgrubnie przejechane szarym podkładem. Jeśli to pierwsze to nyple i smarowniczka są stalowe, co sugerowało by wojenną oszczędnościową produkcję.

OSL to nie jest, chociaż w niektórych aspektach podobne.
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
ODPOWIEDZ