Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL

Koła, ogumienie
rybki66
Posty: 44
Rejestracja: wt 25 wrz, 2018 10:45 am

Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL

Post autor: rybki66 »

Witam!
Prosiłbym o fotkę dystansów osi do NSU 501 OSL wersja z wąską ramą. Rozstaw odkuwek 20 cm. Szerokość piasty 7 cm.
Drugie pytanie jak zamocowana jest tarcza kotwiczna w tylnym kole. Jak jest zabezpieczona przed obrotem przy hamowaniu?
Pozdrawiam Krystian
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3028
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL

Post autor: Spiker »

W starszych modelach tarczę kotwiczną blokował długi płaskownik zamocowany aż w okolicach osi hamulca nożnego. W nowszych modelach tuleja wystająca z tarczy kotwicznej wchodziła w specjalne ucho lewej odkuwki mocowania tylnej osi.
Wygląd części znajdziesz w katalogach części.

Wspomniany płaskownik jest do łatwego dorobienia (jak ktoś uprzejmie zwymiaruje) albo jest do kupienia np u Lukesa.
NSU 351 OSL '38, ...
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3207
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL

Post autor: enesiak »

Czesc, jak 'nie przeszkadza' taki dlugi plaskownik, ciezarem ani 'topornoscia' - to mozna go stosowac jak w 'katalogu'...
Ja natomiast takie 'elementy katalogowe', czasem 'przewymiarowane bezsensownie' - eliminowalem w bardzo prosty sposob : wykonywalem 'plaskowniczek' 3 - 4-krotnie krotszy i mocowalem go jednym koncem przy pomocy sruby z tulejka - w otworze odkuwki do podlaczania wozka bocznego / lewostronnego, bo ten otwor byl i tak niewykorzystywany...Drugi koniec mial normalny otwor - do blokowania 'koleczka' na pokrywie / deklu tylnego kola i doskonale spelnial swoje zadanie. Nawet w przypadku, kiedy jedna z okladzin pekla ze starosci [ byly jeszcze wtedy oryginalne / przedwojenne i bardzo dobrze hamowaly nadal ] i wpadla pomiedzy beben - a szczeke z dobra okladzina, calkowicie blokujac tylne kolo 'na sztywno - zabetonowane', to plaskowniczek utrzymal pokrywe w normalnej pozycji i 'ani drgnal' - pomimo 3-4 krotnie mniejszych wymiarow, niz w 'katalogu'...Pozdrawiam.
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3207
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL

Post autor: enesiak »

Czesc, tu sa zdjecia 'pozyczone z Galerii' - trzeba tam zagladac, bo widac duzo roznych czesci, a tutaj jest tylne kolo / dystanse 351/501 OS :
Załączniki
dystanse kola 351/501 'OS zeliwniaka' :
dystanse kola 351/501 'OS zeliwniaka' :
IMG_0004m.jpg
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3207
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL

Post autor: enesiak »

Czesc, taka 'ciekawostke' zauwazylem w przerobionym na 'lewa strone' deklu przedniego kola 351 / 501, to nakretka / dystans pomiedzy wewnetrzna strona koncowki widelca / a konusem najprawdopodobniej, jednoczesnie 'centrujaca' sama tarcze kotwiczna - wzgledem oski kola i bebna hamulcowego.
Nakretka jest wiekszej srednicy, niz w 'katalogu czesci' - bo ma wewnatrz gwint 14 x 1, czyli oska byla grubsza - byc moze do jazdy z wozkiem bocznym lub 'akcesoryjna / sport / wzmocniona o 2mm'..? :
Załączniki
dekiel / tarcza kotwiczna przedniego kola 351/501 S-OS-OSL, przerobiona z 'prawej' / na 'lewa' i jednoczesnie nakretka dystansowa / centrujaca - ma wieksza srednice, a mianowicie na oske z gwintem 14 X 1, czyli jakby 'wzmocniona / akcesoryjna', do jazdy z wozkami bocznymi lub 'sportu' ?..:
dekiel / tarcza kotwiczna przedniego kola 351/501 S-OS-OSL, przerobiona z 'prawej' / na 'lewa' i jednoczesnie nakretka dystansowa / centrujaca - ma wieksza srednice, a mianowicie na oske z gwintem 14 X 1, czyli jakby 'wzmocniona / akcesoryjna', do jazdy z wozkami bocznymi lub 'sportu' ?..:
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3207
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL

Post autor: enesiak »

Czesc, no i jeszcze jedna 'megaciekawostke' zauwazylem w tej 'starej 600-tce', opisywanej dzisiaj ze wzgledu na zbiornik paliwa i 'stary trapez 351/501', a tu nagle - 'zonk', bo w tym motocyklu oprocz zbiornika, trapezu, blotnikow - jest jeszcze hamulec 'Duplex', wykonany z przerobionego oryginalnego bebna hamulcowego 351/501 chyba..?
Sami zobaczcie, bo to moze byc tylko taki 'patent' : beben przedni z dwiema szczekami 'wspolbieznymi / rozpieraczami polaczonymi ciegnami' - w celu poprawy parametrow jazdy / hamowania, tego dosc szybkiego przeciez motocykla :
Załączniki
Ewidentnie jest to hamulec 'Duplex' z dwiema szczekami 'wspolbieznymi', poprawiajacy skutecznosc hamowania motocykla..:
Ewidentnie jest to hamulec 'Duplex' z dwiema szczekami 'wspolbieznymi', poprawiajacy skutecznosc hamowania motocykla..:
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
ODPOWIEDZ