Wracam do tematu wykonania kopii dyfuzora do tłumika OSL/ZDB tzw "nowego typu". Pozyskałem dodatkowe dwa tłumiki, które wymagają uzupełnienia i powstała potrzeba ponownego podejścia warsztatowego do wykonania tego elementu. Kopii na rynku nie widać. Będę więc robił sam. Tak więc będę was trochę podpytywał. No to jedziemy!
1) Co do pierwszej przegrody w formie stożka z kulistym zakończeniem. Jaka jest dokładnie średnica tej "kuli", bo wypożyczony wzorcowy dyfuzor jest trochę zniszczony w tym miejscu (ktoś go przebił na wylot), no i trudno zmierzyć ten wymiar bez rozłączenia otaczających lejków. Zgrubnie około fi 30 mm, ale być może nieco więcej (35 nawet?). Byłbym wdzięczny za pomiar jeśli ktoś ma ten element łatwo dostępny.
2) Przy okazji chciałbym potwierdzenia, że reszta tego elementu ma formę prostego stożka ściętego (ewentualnie bardziej złożonego kształtu). Potrzebuję potwierdzenia średnic i długości tego stożka. Co nieco tutaj widać na starych fotkach od Skrzydlatego, ale wciąż niejednoznacznie: http://www.nsu-riders.pl/gallery/d/8630 ... or+006.jpg, http://www.nsu-riders.pl/gallery/d/8630 ... or+004.jpg
Dyfuzor
Re: Dyfuzor
Co do moich ostatnich pytań - pewnie niektórzy nie załapali, bo nie widzę odpowiedzi
. Już tłumaczę "obrazkowo" o co chodzi. Która z wersji z poniższego rysunku jest poprawniejsza? Moje pomiary wskazują bardziej na fi 30. Początek kuli też jakby licuje z krawędzią ażurowego stożka (na rysunku w kolorze zielonym). Czy potwierdzacie to na podstawie swoich oryginalnych dyfuzorów?

NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
- skrzydlaty
- Posty: 844
- Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am
Re: Dyfuzor
Wg. posiadanego przeze mnie umęczonego życiem tłumika,
średnica jest fi 30 lub nawet 28 - nie mam jak tego zmierzyć, bo musiałbym rozmontować dyfuzor.
Mam jeszcze dwa jeszcze nie rozebrane tłumiki i na pewno Nie jest to wymiar 35!
średnica jest fi 30 lub nawet 28 - nie mam jak tego zmierzyć, bo musiałbym rozmontować dyfuzor.
Mam jeszcze dwa jeszcze nie rozebrane tłumiki i na pewno Nie jest to wymiar 35!
po prostu 'Szczypior'... znaczy się 351 OT
Re: Dyfuzor
Dzięki Piotrze za potwierdzenie. Ta opcja fi 35 to była tylko na podstawie oszacowania proporcji z twoich starych fotek wrzuconych kiedyś do galerii. Ale moje własne pomiary wypożyczonego nie ruszanego wzorca potwierdzają ok fi 30 i tak będzie robione.skrzydlaty pisze: sob 11 lut, 2023 4:15 pm Wg. posiadanego przeze mnie umęczonego życiem tłumika,
średnica jest fi 30 lub nawet 28 - nie mam jak tego zmierzyć, bo musiałbym rozmontować dyfuzor.
Mam jeszcze dwa jeszcze nie rozebrane tłumiki i na pewno Nie jest to wymiar 35!
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: Dyfuzor
Kończę właśnie małą serię dyfuzorów dla siebie i ewentualnie dla chętnych z forum. Priorytetem ich wykonania była jak największa zgodność z oryginałem. Poza opcjonalnym dostosowaniem do obecnie produkowanych rur wydechowych fi 42 (zamiast fi 43 jak było w oryginale). Szczegóły już niebawem ...
Mam kilka sztuk oryginalnych dyfuzorów w rożnym stanie, ale prawie każdy ma jakieś modyfikacje, najczęściej na wlocie (przebicie dodatkowego otworu w osi dyfuzora) albo dodatkowe przebicia rur tworzących system labiryntowy. Kto? Kiedy? Dlaczego? - macie jakieś teorie?
Jednak nawiązując do dyskusji o osiągach naszych motocykli - kusi mnie wykonanie przynajmniej jednego zmodyfikowanego kompletu pod kątem korekty gangu silnika i lekkiej poprawy osiągów. Naturalnie nasuwającą się metodą "tuningową" jest wykonanie wszystkich otworów przelotowych dyfuzora o nieco więcej średnicy. Umiejscowienie pierwszej przegrody i układ labiryntowy pozostał by taki sam, jednak powinny zmniejszyć się opory przepływu. Można by także na wlocie wykonać zakończony ostro stożek zamiast kulistej ścianki przegrody. Co sądzicie? Jest sens?Mam kilka sztuk oryginalnych dyfuzorów w rożnym stanie, ale prawie każdy ma jakieś modyfikacje, najczęściej na wlocie (przebicie dodatkowego otworu w osi dyfuzora) albo dodatkowe przebicia rur tworzących system labiryntowy. Kto? Kiedy? Dlaczego? - macie jakieś teorie?
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...