NSU ZDL 201 '34
NSU ZDL 201 '34
Jakiś czas temu zamieszczałem zdjęcia mojego nowo zakupionego NSU 201 ZDL '34. Po paru miesiącach udało mi się dokompletować parę gratów, które były w tym motocyklu nieoryginalne.
Zakupiem replikę kierownicy wraz z klamkami
Zakupiem replikę kierownicy wraz z klamkami
NSU 201 ZDL 34,
Re: NSU ZDL 201 '34
To samo zrobiłem z siodłem, które nie nadawało się do użytku. Odnowiłem elementy siodła oraz wymieniłem gumę g400. Nitowanie będzie jeszcze do poprawy
NSU 201 ZDL 34,
Re: NSU ZDL 201 '34
Zakupiłem w bardzo dobrym stanie gaźnik Geratzin co prawda delikatnie odbiegający od oryginału bo jedno linkowy ale w wyśmienitym stanie. Jako że filtr geratzin jest ciężko dostępny zakupiłem Knechta z oryginalna kalkomanią, który ładnie się komponuje z całością
Aktualnie prezentuje się następująco
Z braków pozostała jeszcze puszka pradów sp 10 oraz nieszczęsna lampa
Miejsce nieoryginalnego kranika zastąpiła kostka everbestaAktualnie prezentuje się następująco
Z braków pozostała jeszcze puszka pradów sp 10 oraz nieszczęsna lampa
NSU 201 ZDL 34,
Re: NSU ZDL 201 '34
No ładnie, coraz ładniej.
Ciekawi mnie jak w końcu spasowały te dźwignie kierownicy z kierownicą. Pamiętasz jak rozmawialiśmy w Łodzi ...
Ciekawi mnie jak w końcu spasowały te dźwignie kierownicy z kierownicą. Pamiętasz jak rozmawialiśmy w Łodzi ...
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: NSU ZDL 201 '34
Z kierownicą zrobiłem na razie w ten sposób. Jako że średnica wewnętrzna kierownicy była 1 mm mniejsza niż średnica zewnętrzna
klamek, użyłem rozwiertaka nastawnego żeby zrobić odpowiednią fazkę i na razie klamki są dość mocno spasowane na wcisk. Nie mam wiedzy czy przy dwusówach były stosowane opaski zaciskowe na kierownicy i bynajmniej nie znalazłem na razie nigdzie takiego potwierdzenia. Jeżeli ich nie było w oryginale
to dla pewności w kierownicy pod gumą manetek zastosuję jakiegoś małego "robaczka" żeby klamka nie przemieszczała się w kierownicy. Póki co zostaje na razie jak jest dopóki nie będę na 100 % pewny jak było.
klamek, użyłem rozwiertaka nastawnego żeby zrobić odpowiednią fazkę i na razie klamki są dość mocno spasowane na wcisk. Nie mam wiedzy czy przy dwusówach były stosowane opaski zaciskowe na kierownicy i bynajmniej nie znalazłem na razie nigdzie takiego potwierdzenia. Jeżeli ich nie było w oryginale
to dla pewności w kierownicy pod gumą manetek zastosuję jakiegoś małego "robaczka" żeby klamka nie przemieszczała się w kierownicy. Póki co zostaje na razie jak jest dopóki nie będę na 100 % pewny jak było.
NSU 201 ZDL 34,
- skrzydlaty
- Posty: 844
- Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am
Re: NSU ZDL 201 '34
Mam filtr graetzina nakręcany w bardzo ładnym stanie, mogę wymienić.
Pokrętło masz podwójną magurę, a powinien być pojedyńczy graetzin - są inne.
po prostu 'Szczypior'... znaczy się 351 OT
Re: NSU ZDL 201 '34
Skrzydlaty, podeślij jakieś fotki tego filtra i średnicę wewnętrzną może zrobimy jakiś deal.
Co do manetki to zrobiłem fotkę, widnieje znaczek Geratzin. Wg katalogu Geratzin były też z podwójna manetką dla gaźników z podwójna przepustnicą jaki powinien być tutaj.
Co do manetki to zrobiłem fotkę, widnieje znaczek Geratzin. Wg katalogu Geratzin były też z podwójna manetką dla gaźników z podwójna przepustnicą jaki powinien być tutaj.
NSU 201 ZDL 34,
Re: NSU ZDL 201 '34
Cześć.
W rocznikach 1934 mogły być jeszcze montowane podwójne manetki, choć raczej z zapasów magazynowych. Ta jest prawidłowa dla starszych wersji, mam taką samą w moim NSU 201Z, rocznik 1930.
Klamki na kierownicy nie są najprawdopodobniej odpowiednie dla tego rocznika. Na pewno do rocznika 1933 ich widoczne na zewnątrz uchwyty nie powinny być stożkowe, tylko walcowe z kopułkami. Sprawdźcie w mojej galerii, Panowie.
Co do sposobu ich mocowania w kierownicy to oryginały mają gwintowane otwory chyba M6 lub M4, a w kierownicy również powinny być otwory. Wtedy baryłkowate gumy kierownicy zasłaniają łby stożkowe śrubek i nie stosuje się pierścieni zaciskowych jak w późniejszych modelach.
W rocznikach 1934 mogły być jeszcze montowane podwójne manetki, choć raczej z zapasów magazynowych. Ta jest prawidłowa dla starszych wersji, mam taką samą w moim NSU 201Z, rocznik 1930.
Klamki na kierownicy nie są najprawdopodobniej odpowiednie dla tego rocznika. Na pewno do rocznika 1933 ich widoczne na zewnątrz uchwyty nie powinny być stożkowe, tylko walcowe z kopułkami. Sprawdźcie w mojej galerii, Panowie.
Co do sposobu ich mocowania w kierownicy to oryginały mają gwintowane otwory chyba M6 lub M4, a w kierownicy również powinny być otwory. Wtedy baryłkowate gumy kierownicy zasłaniają łby stożkowe śrubek i nie stosuje się pierścieni zaciskowych jak w późniejszych modelach.
Re: NSU ZDL 201 '34
Dzięki Bluesmile za rozjaśnienie tematu. Podejrzewałem że klamki nie są do końca odwzorowaniem oryginału ale w sumie różnica jest niewielka więc raczej zostaną. Natomiast sposób ich montowania nie był do końca mi znany, teraz już jestem pewien. Manetka jest raczej oryginalna ponieważ była zamontowana na sztukę na nieoryginlanej kierownicy z rolgazem w sumie jako bezużyteczna więc myślę, że poprzedni właściciel mimo zmian dla wygody pozostawił na niej oryginalne graty. Jak będę miał jeszcze jakieś pytanie nie omieszkam pytać. Pozdrawiam
NSU 201 ZDL 34,
Re: NSU ZDL 201 '34
Nie do końca pasują bo są to klamki od modeli ts a bardziej od 501/601ts do małych kaloszy były już takie jak w dwusuwach czyli końcówka walcowa i takie powinieneś mieć. Mocowanie obu rodzai było małą śrubeczką pod gumą.mocny pisze: czw 12 lip, 2018 2:54 pm Dzięki Bluesmile za rozjaśnienie tematu. Podejrzewałem że klamki nie są do końca odwzorowaniem oryginału ale w sumie różnica jest niewielka więc raczej zostaną
pozdrawiam
501ts 30r--601ts 37r---601Ts mit stoye seitenwagen 38r
Re: NSU ZDL 201 '34
Ostatnio zaniedbałem trochę wizyty na forum ale to nie znaczy że zaniedbałem projekt. Dzięki pomocy kolegi forumowego, Radka w zeszłym tygodniu odebrałem od niego silnik po zabiegach regeneracji układu tłokowego. Nowe pierścionki, szlif i dopasowany oryginalny tłok po zabiegu rozwalcowywania oraz nowa tulejka sworznia. Myślę, że jeszcze nie raz skorzystam z dużej wiedzy i uprzejmości kolegi Radka. Ja natomiast w bieżącym tygodniu pomalowałem własnoręcznie ramę oraz drobne elementy. Wczoraj zacząłem składanie Zdl i zaczyna to wyglądać. W przyszłym tygodniu mam nadzieję założyć skrzynie, gdzie czekam tylko na dorobienie zębatki zdawczej. Prace prezentują się następująco.
Ostatnio zmieniony pt 28 lut, 2020 11:06 pm przez mocny, łącznie zmieniany 4 razy.
NSU 201 ZDL 34,
Re: NSU ZDL 201 '34
Dzisiaj na wrocławskim bazarku była rama, silniki, koła i coś tam jeszcze. Za silnik "prawie" na chodzie krzyczeli 2,5tyś a ramę i części zobaczyłem jak odjeżdżałem to nie wiem...
Re: NSU ZDL 201 '34
Ładnie to wygląda. Takie detale jak oryginalne cechowane śruby w oksydzie robią robotę. Czy jest szansa doprowadzić do stanu jezdnego na czerwiec? Jak z papierami - rejestracja bezproblemowa?mocny pisze: pt 28 lut, 2020 10:22 pm Prace prezentują się następująco. received_513390806270966.jpeg
Warunki do składania bardzo komfortowe

NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...
Re: NSU ZDL 201 '34
Jakbym sie bardzo mocno spiął byc może na czerwiec na sztuke by był ale bez chromów ( tu czas oczekiwania jest bliżej nieokreslony wiec narazie chromy odkładam na później).Spiker pisze: pn 02 mar, 2020 12:46 pm Czy jest szansa doprowadzić do stanu jezdnego na czerwiec? Jak z papierami
Problem w tym, że robię równolegle dwa projekty na podobnym stopniu zaawansowania (Iża mogę lekko wyhamować) a trzeci - BSA na dniach kończę i na tym sie najbardziej koncentruje (głównie mechanika, uszczelnienia i full serwis, aktualnie czekam na dostawę kilku części do sprzęgła).
Problem jest z czasem i robie wszystko z doskoku wieczorami.
W przyszłym tygodniu mam zamiar wziąźć się za malowanie blach, zobaczymy jak bedzie darzyło, są w bardzo dobrym stanie i nie wymagają zbytniego szpachlowania. Nie wiem jak z kołami czy szprychy były w całosci malowane z rafka czy np. oksydowane, trzeba wiec to w odpowiedniej kolejnosci wycentrować, żeby nie uszkodzic nypli. Trochę zachodu będę miał z instalacją, odpowiednim doborem przewodów i prawidłowego podpięcia całości. Radek przegladnał prądnicę i stwierdził, że jest ok, przygotowałem ją tak jak mi doradził wiec mam nadzieję,że będzie działać.
Papiery i umowę na niego mam, rozmawiałem już kiedys na ten temat w urzędzie komunikacji i nie powinno byc problemów z rej. na białe tablice.
Także zobaczymy, napinać sie specjalnie nie będę bo pośpiech w tym przypadku jest złym doradcą a jak sie uda no to będzie fajnie i sie spotkamy na zlocie. O postępach będę na bieżąco informował.
NSU 201 ZDL 34,
Re: NSU ZDL 201 '34
Tak dla odstresowania napiętej sytuacji jaką mamy w ostatnich dniach, postanowiłem zrobić porządek z głowicą. Żeberko było wylupane i jakiś czas temu znajomy spawacz uzupełnił brak. Zrobił to niestety z blachy Alu ponieważ nie dysponowałem głowicą z żeberkami na przeszczep. A że lubię roboty manualne wyszło następująco. Głowice w najbliższych dniach wyszkielkuje i nie będzie zupełnie widać, że cokolwiek było robione.
NSU 201 ZDL 34,
Re: NSU ZDL 201 '34
Po szkiełkowaniu ładnie wyszło, ślad ledwo widoczny.
Najlepiej wykorzystywać materiał ze starych uszkodzonych głowic.
Najlepiej wykorzystywać materiał ze starych uszkodzonych głowic.
NSU 351 OSL '38, NSU 351 OSL WH '37, ...