Czesc, przy przerobce kol na 'grube balony' zastepujace brak amortyzatorow, czyli na opony 120 / 90 - 18 - chodzilo mi o opony z bieznikiem 'uniwersalnym' czyli takim, jaki mialy opony 'Degum' w latach 50/70-tych, stosowane do motocykli Junak na ogol - 3.50 / 19. W latach 80-90 byly dostepne opony z podobnym bieznikiem, ale troche szersze, tzw. 'ruskie 3.75 - 19' i tez sporo na takich jezdzilem. Dzisiaj okazuje sie, ze tez sa produkowane tego typu opony - czyli maja kilka rzedow 'kostek', w miare ciasno upakowanych wzdluz 'balona' opony w kilku rzedach. Rozne firmy produkuja takie opony i czasem gesciej, czasem 'luzniej' rozmieszczaja te 'kostki' na oponach i rozna glebokosc maja przerwy pomiedzy kostkami.
Ponizej - opona wygladajaca w '99%', jak dawne opony 'uniwersalne' - jednak nazywana na aukcjach opona 'enduro' lub nawet 'crossowa' i o tego typu wlasnie mi chodzilo, najbardziej mi pasuja wizualnie - bo przypominaja idealnie opony sprzed 90 - 60 lat, wlasnie te 'uniwersalne 3.50 - 3.75 / 19', tylko maja grubszy 'balon' - jako 'amortyzator' :