SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Koła, ogumienie
harleymr
Posty: 27
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013 7:51 am

SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: harleymr »

Jestem na etapie centrowania kół i mam pytanko ,czy ktos moze podac mi wymiary pomiedzy piasta a obrecza na kolo przod i tyl,moze macie jakies rysunki,bede wdzieczny
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3206
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: enesiak »

Cześć, jak masz oryginalne szprychy - to zaplatasz je w koło, dokręcasz lekko palcami każdy nypel na jednakową głębokość na kazdej szprysze - żeby złożyć koło w całość, ale żeby było 'luźne-lekko dzwoniło'. Później - dokręcasz po 1/3-1/2 obrotu każdy nypel po kolei na obwodzie koła i to nawet 2-3 razy po całym obwodzie i czasem tak złożone koło jest od razu nacentrowane - jeśli obręcz była prosta i wszystkie szprychy jednakowej długości ? Gorzej - jeśli szprychy są dorabiane - bo czasem różnią się od oryginalnych długością, grubością, długością gwintu, zagięciem główki, itp., itd. - wtedy wszystkie elementy trzeba do siebie dopasować, niestety - ale też podobnie, nie dokręcać szprych-nypli od razu do końca - tylko równomiernie, po złożeniu na jednakową długośc na całym kole - coraz bardziej je zacieśniać-dokręcać po 1/3 - 1/2 obrotu, a najlepiej - jeszcze mniejszymi ruchami i kilkakrotnie po całym obwodzie. Wtedy żadne wymiary - odległości piasty od obręczy nie są w ogóle potrzebne wcześniej - bo wynikną samoczynnie po złożeniu koła i nacentrowaniu. Chyba - że chcesz koło 'nacentrować-leżące' na płasko, bez łożysk i ośki w piastach, ale to jakaś 'kosmiczna technologia' być może ? Musiałbyś do tego wykonać jakiś specjalny przyrząd, a tradycyjnie - to koła centruje się na ośkach, wystarczy jednym końcem zamocować ośkę w imadle na ciężkim stole - i już masz 'przyrząd do centrowania kół'...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
harleymr
Posty: 27
Rejestracja: pn 08 kwie, 2013 7:51 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: harleymr »

Dzieki Radek za rysunek o to mi chodzilo
NSU601JP
Posty: 5
Rejestracja: śr 08 kwie, 2015 7:03 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: NSU601JP »

harleymr pisze:Dzieki Radek za rysunek o to mi chodzilo
Look here and see Einspeichmasse:

http://www.nsu24.de/download/osl250da.PDF

Jürgen
kmac00
Posty: 51
Rejestracja: czw 05 lis, 2015 9:39 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: kmac00 »

Panowie jak to jest ze szprychami w 251 osl?
Od Milana w Łodzi we wrześniu dostałem na tylne koło poszerzane, a na przednie normalne (odbierał kumpel bo nie mogłem być). I teraz mam dylemat czy Milan się pomylił, czy były różne z przodu i tyłu. Z góry dzięki za podpowiedź.
kmac00
Posty: 51
Rejestracja: czw 05 lis, 2015 9:39 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: kmac00 »

Panowie jak to jest ze szprychami w 251 osl?
Od Milana w Łodzi we wrześniu dostałem na tylne koło poszerzane, a na przednie normalne (odbierał kumpel bo nie mogłem być). I teraz mam dylemat czy Milan się pomylił, czy były różne z przodu i tyłu. Z góry dzięki za podpowiedź.
Awatar użytkownika
Radek04251
Posty: 265
Rejestracja: sob 18 lip, 2009 12:26 am
Lokalizacja: Lublin

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: Radek04251 »

cześć.
Dostałeś to co powinno być.
Radek
Radek04251 (251 OSL '38; 351 OS '34)
kmac00
Posty: 51
Rejestracja: czw 05 lis, 2015 9:39 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: kmac00 »

Dzięki za odpowiedź.
misiek
Posty: 54
Rejestracja: wt 27 cze, 2017 7:46 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: misiek »

a ja mam troche inne zapytanie koło tylne w pony 201 zd z 34 jest takie same co w 251 osl? potrzebuje obrecz i szprychy
Awatar użytkownika
Radek04251
Posty: 265
Rejestracja: sob 18 lip, 2009 12:26 am
Lokalizacja: Lublin

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: Radek04251 »

cześć!
Koło do 201 ZD z 1934r nie jest takie samo jak 251 OSL. W Twoim przypadku tylne koło jest na "konusach" z hamulcem po prawej stronie i bębnem hamulcowym integralnym z piastą. W Twoim kole felga jest taka jak przednia a szprychy bez pogrubienia o długościach 212 mm i 217 mm. Są to informacje na podstawie katalogu części do 251.
Radek
Radek04251 (251 OSL '38; 351 OS '34)
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: zwiras »

Cześć,

Jaka jest długość szprych tylnego koła w 251 OSL WH?
Czy są takie same jak w przednim kole?
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: zwiras »

W/g wujka google to jest 212mm x 3,5mm przód i tył tak samo. Potwierdzacie?
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3025
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: Spiker »

Nie robiłem nigdy koła do małego OSL, ale te dane są dostępne w literaturze:
http://www.nsu-riders.pl/gallery/v/Tech ... 1.jpg.html

W dziale "Download" możesz pobrać katalog części 251 OS WH, który pokazuje:
Długość szprychy dla koła przedniego 251 OS WH
Długość szprychy dla koła przedniego 251 OS WH
Długość szprychy dla koła tylnego 251 OS WH
Długość szprychy dla koła tylnego 251 OS WH
Jak widać z przodu masz 3 rodzaje szprych. Oprócz długości całkowitej mogą się różnic także długością i kątem zagięcia końcówki. Pewnie na upartego da się zaszprychować koło takimi szprychami jak w tylnym kole, ale zanim tak zrobisz niech koledzy praktycy od małych OSL / ZDB potwierdzą.

Uwaga na sposób wymiarowania szprych inny niż we współczesnych normach!!! Patrz rysunek z pierwszego linka.
NSU 351 OSL '38, ...
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: zwiras »

Dzięki Spiker :) To zabieram się za zaplatanie układanki, bo odzyskane szprychy z przedniego koła mają około 212mm i powinny zatem pasować na tył.
Awatar użytkownika
mieteknsu1
Posty: 127
Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: mieteknsu1 »

Mam jedno przednie koło zaplecione tylnymi szprychami. Wgląda dobrze, więc je zostawiłem w 251 WH
mieteknsu1
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: zwiras »

No i gotowe.
Załączniki
Szprychy z przedniego koła poszły
Szprychy z przedniego koła poszły
BBA454F9-C207-4BF9-B80C-BDD987615429.jpeg (28.14 KiB) Przejrzano 8870 razy
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3206
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: enesiak »

Czesc, ja tam na 251 'WH' z zeliwnym blokiem - 'latalem' 40 lat temu 120-125km/h wg licznika VDO i z Junakiem - ktory obok jechal 130km/h prawie [ wg jego 'licznika' ], tak wiec nie przesadzalbym z tym 'turlaniem sie 60-70km/h'...No chyba, ze 'silnik wiecej nie wykreci' na dzisiejszej benzynie - bo ja mialem takie osiagi na 'niebieskiej 78 Okt.'...I najlepiej mi sie jezdzilo na 40-50letnich wowczas oponach 'Dunlop Uniwersal 3.00 - 19', ktore trafily mi sie do tego motorka 'nowki sztuki', jako 'zapasowe'. Pozniej jezdzilem na 'Degum 3.25 i 3.50', ale te 3.25 byly niebezpieczne - mialy plaski bieznik i 'kanciasty' rant - to na szynach w czasie deszczu 'zaliczylem glebe' 2 razy...
Dlatego najlepsze sa opony 'promieniowe' czy to 'diagonalne' czy nowoczesniejsze, ale takie - zeby bieznik mocno 'zachodzil po luku' na boki opony, bo to stanowi o przyczepnosci przy przechylach, a juz szczegolnie na granitowej kostce...
Z przodu najlepiej 3.00, bo ma niskie opory toczenia i latwo sie skreca, z tylu mozna 3.25, a nawet 3.50 [ z takim 'oszukanym balonem'], jak np. 'Barum' czy 'Mitas' - dla wiekszego komfortu 'amortyzacji'...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
pawelcen
Posty: 898
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 1:03 pm

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: pawelcen »

Awinami jeździć się da bezpiecznie przy 110; więcej nie jechałęm.
Jaka jest szerokość obręczy w NSU?
Pozd.
Pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3025
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL

Post autor: Spiker »

Ale mieszacie tematy, zaczęło się od szprych, poprzez dobór ogumienia aż do osiągów i benzyn. Spróbuję to jakoś posprzątać, ale proszę trzymanie się tematów!
NSU 351 OSL '38, ...
ODPOWIEDZ