Mam taki problem.
Szprychy oryginalne przy kołach mojego nsu są w kiepskim stanie szczególnie połączenia gwintowane (ponad 70 lat zrobiło swoje) .
Jak wiadomo przy nsu występowały szprychy które były pogrubiane na końcach (nie tych gwintowanych). Moje pytania jest takie:
Czy istnieje jakiś producent który dorabia szprychy wg. wzoru.
Jak z tym problemem sobie radzicie?
Szprychy
Re: Szprychy
Sprobuj dogadac sie z tym gosciem bodek.g@poczta.fm bralem juz kilka kompletow i jestem bardzo zadowolony nie zrywaja sie gwinty w nyplach nie pekaja polecam
Re: Szprychy
Takie szprychy są do kupienia w Niemczech. Jednak ceny nie są małe, np. za komplet na dwa koła 36-cio szprychowe trzeba wydać ok. 400 zł (450 z przesyłką). Link: http://www.speichen-spokes.oldtimer-on-tour.de/zetjohny pisze:Czy istnieje jakiś producent który dorabia szprychy wg. wzoru.
Jak z tym problemem sobie radzicie?
Zalety: Profil szprychy i "koniczynka" na główkach takie sama jak przed wojną. Są stalowe chromowane jak i nierdzewne. Jakość raczej niemiecka.
Szprychy kupisz też u Motzke: http://www.nsu-motzke.de/
Np. szprychy do 351/501 OSL kosztują 1,59 EUR/szt + 0,45 EUR za nypel, przy 40-tu szprychach wychodzi więc: 82 EUR (czyli ok. 340 zł)
W Polsce szprychy dorabia Bartnik (http://www.bartnik.com.pl/), ale nie przewężane (lub jak kto woli pogrubiane

Ostatnio firma bartnik miała następujące ceny (szprycha+nypel):
M3 - 2,00zł, M3,5- 2,00zl, M4 - 2,50zł, M5 - 3,50zł
Trzeba się więc liczyć z wydatkiem ok. 100 zł na koło 40-to szprychowe (np. duże OSL)
NSU 351 OSL '38, ...
Re: Szprychy
Wielkie dzięki!
Teraz mam jasność w temacie.
Teraz mam jasność w temacie.