Opony do 251 OSL
Opony do 251 OSL
To jeszcze Was spytam jakie polecacie opony do 251 WH?
Czy bieżnik powinien być raczej w kostkę? Lepiej dać 3,25 zamiast 3,00? Może macie jakiś konkretny model do polecenia?
Czy bieżnik powinien być raczej w kostkę? Lepiej dać 3,25 zamiast 3,00? Może macie jakiś konkretny model do polecenia?
-
- Posty: 250
- Rejestracja: pn 17 sie, 2015 9:07 am
Re: Opony do 251 OSL
Mam Mitasy 3.25 x 19. 3.00 są za cienkie moim zdaniem..
Re: Opony do 251 OSL
a np takie?
https://allegro.pl/oferta/2-x-opona-det ... 9366836734
ciężko cos znaleźć innego w tym rozmiarze.
https://allegro.pl/oferta/2-x-opona-det ... 9366836734
ciężko cos znaleźć innego w tym rozmiarze.
Re: Opony do 251 OSL
Wiele osób twierdzi, że Mitas ma nieco zaniżoną rozmiarówkę (balon opony) . Ktoś na forum Iża potwierdzal to pomiarami i porównaniem z oponami z lat 50-60. Dlatego też prawie regułą jest zakładanie Mitasów o jeden rozmiar większych. Tak więc przedmówca dobrze radzi.grzybunsu251osl pisze: ↑wt 27 paź, 2020 8:30 pm Mam Mitasy 3.25 x 19. 3.00 są za cienkie moim zdaniem..
NSU 351 OSL '38, ...
Opony do 251 OSL
Cześć.
Też takie dylematy przerabiałem na początku roku.
Te Awiny z linka Zwirasa kupiłem do wersji wojskowej. Jeżdżę na nich Triumphem 3TA (18"), który rozwija 110 km/h i dość dobrze sobie radzą na asfalcie. W terenie trzyma idealnie, przy jeździe staruszek-staruszkiem, czyli bez skoków. Ponoć wpadają w drgania; moje 18" nie mają takich problemów.
Do kolejnego modelu wojskowego kupiłem Awiny 3,25x19, ponieważ najbardziej przypominają Dunlopy Uniwersalne z okresu wojny; też dały się bez problemów wycentrować. Wykonanie bardzo porządne, lepsze niż czeskie, które mam w NSU. Z wyglądu prawie Dunlop za dużo niższą cenę.
Do cywila na przód założyłem Avon Speedmaster, a na tył Dunlop K70. Też były z wyglądu najbliższe wersjom stosowanym przed wojną. Ale to dotyczy Anglii.
Wybór pozostawiam Tobie.
Pozdrawiam
Paweł
Też takie dylematy przerabiałem na początku roku.
Te Awiny z linka Zwirasa kupiłem do wersji wojskowej. Jeżdżę na nich Triumphem 3TA (18"), który rozwija 110 km/h i dość dobrze sobie radzą na asfalcie. W terenie trzyma idealnie, przy jeździe staruszek-staruszkiem, czyli bez skoków. Ponoć wpadają w drgania; moje 18" nie mają takich problemów.
Do kolejnego modelu wojskowego kupiłem Awiny 3,25x19, ponieważ najbardziej przypominają Dunlopy Uniwersalne z okresu wojny; też dały się bez problemów wycentrować. Wykonanie bardzo porządne, lepsze niż czeskie, które mam w NSU. Z wyglądu prawie Dunlop za dużo niższą cenę.
Do cywila na przód założyłem Avon Speedmaster, a na tył Dunlop K70. Też były z wyglądu najbliższe wersjom stosowanym przed wojną. Ale to dotyczy Anglii.
Wybór pozostawiam Tobie.
Pozdrawiam
Paweł
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: Opony do 251 OSL
Dzięki za info, to chyba Awiny 3,25 trzeba brać.
Re: Opony do 251 OSL
Jeszcze masz do wyboru drogie Heidenau.
Te Awiny na zdjęciach mają 3,25" szerokości. One są bardziej baloniaste jak Mitasy.
Zobacz je jak wyglądają w motocyklu, który miał fabrycznie 3,25". Obręcze są 2 calowe.
Może spróbuj kupić 3" w Gmoto i najwyżej im zwrócisz/wymienisz na szersze.
Pozdrawiam
Te Awiny na zdjęciach mają 3,25" szerokości. One są bardziej baloniaste jak Mitasy.
Zobacz je jak wyglądają w motocyklu, który miał fabrycznie 3,25". Obręcze są 2 calowe.
Może spróbuj kupić 3" w Gmoto i najwyżej im zwrócisz/wymienisz na szersze.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: Opony do 251 OSL
Nieźle to wygląda, myślę ze zgodnie z sugestiami kolegów od 251 założę 3,25
Re: Opony do 251 OSL
Wszyscy radziliśmy 3,25... w przypadku Mitasa.
Co do Awiny... Wiem, że to Azja z jej niskimi kosztami pracy, ale opony w tej cenie budzą moją nieufność. Jak ktoś ma niski budżet to jednak nie ma opcji.
Co do Awiny... Wiem, że to Azja z jej niskimi kosztami pracy, ale opony w tej cenie budzą moją nieufność. Jak ktoś ma niski budżet to jednak nie ma opcji.
NSU 351 OSL '38, ...
Re: Opony do 251 OSL
Czyli jak Awiny to lepiej 3,00?
Budżet niestety musi być ograniczony ze względu na ogrom prac przy powrocie do oryginału. Sporo tego
Budżet niestety musi być ograniczony ze względu na ogrom prac przy powrocie do oryginału. Sporo tego
-
- Posty: 250
- Rejestracja: pn 17 sie, 2015 9:07 am
Re: Opony do 251 OSL
Też kupiłem Aviny 3.25 do ostatniej 250tki którą kończe pomału,ale nic nie moge powiedzieć jak sie sprawują na drodze,ale przy prędkościach ,jakim się porusza 251 osl..to spokojnie można zakładać,setką latać napewno nie będziesz.to jest motorek do spokojnych wycieczek 60-70 km\h...
Re: Opony do 251 OSL
Co do tej Azji to trzeba to zweryfikować.
Te Dunlopy produkuje dla nich firma PT SUML RUBBER INDONESIA. Ponoć metryczne Micheliny też produkują w Azji co jakiś czas.
Z wyglądu Awiny nie wyglądają gorzej od indonezyjskich Dunlopów.
Co do wymiaru to trzymałbym się oryginalnej specyfikacji.
Kiedyś tym Triumphem jeździłem na żużlowej oponie 3,5", ale innych nie było.
Pozdr.
Te Dunlopy produkuje dla nich firma PT SUML RUBBER INDONESIA. Ponoć metryczne Micheliny też produkują w Azji co jakiś czas.
Z wyglądu Awiny nie wyglądają gorzej od indonezyjskich Dunlopów.
Co do wymiaru to trzymałbym się oryginalnej specyfikacji.
Kiedyś tym Triumphem jeździłem na żużlowej oponie 3,5", ale innych nie było.
Pozdr.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: Opony do 251 OSL
No to zdania są jak widzę podzielone 
Stawiam na Awin, ale szerokość 3,00 czy 3,25 nadal pozostaje pod znakiem zapytania
Stawiam na Awin, ale szerokość 3,00 czy 3,25 nadal pozostaje pod znakiem zapytania
Re: Opony do 251 OSL
Jednak zdecydowalem się na 3,25, a wyglada to jak w załączeniu.
Re: Opony do 251 OSL
'Wcisne' to tutaj, bo też dotyczy 'jakosci' dzisiejszych opon, wprawdzie 26 x 3.00, ale trochę podobne : opony 'dalekowschodnie' znanej firmy, kupione ok. 8 lat temu, jedna używana przez ok. 2 lata - tydzień temu oglądam, a ona - 'skamieniala i trzeszczy' przy próbie wyjęcia dętki..?
Oglądam druga / nieużywana - miękka, elastyczna, nadaje się nadal do założenia i jazdy ..
Podobnie miałem kilka lat temu - z czerwonymi 'Stomilami 26' sprzed wojny, no ale wtedy miały już co najmniej 80 lat : jedna idealna, miękka - do założenia i jazdy, a druga - 'skamieniala / trzeszczaca' przy próbach rozciągania .?
Oglądam druga / nieużywana - miękka, elastyczna, nadaje się nadal do założenia i jazdy ..
Podobnie miałem kilka lat temu - z czerwonymi 'Stomilami 26' sprzed wojny, no ale wtedy miały już co najmniej 80 lat : jedna idealna, miękka - do założenia i jazdy, a druga - 'skamieniala / trzeszczaca' przy próbach rozciągania .?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
- skrzydlaty
- Posty: 726
- Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am
Re: Opony do 251 OSL
Swego czasu jeździłem na oponach 3.50-19", starych polskich Degumach.
Jak zmieniłem na prawidłowe 3.00-19", mimo, że chińczyki, motocykl prowadzi się lepiej.
Jest lepsza manewrowość i zapewne mniejsze opory toczenia.
Także zalecane 3.00, jest lepsze niż szersze 3.50. Taka moja empiryczna obserwacja
Nie zawsze: więcej/szerzej, znaczy lepiej.
Jak zmieniłem na prawidłowe 3.00-19", mimo, że chińczyki, motocykl prowadzi się lepiej.
Jest lepsza manewrowość i zapewne mniejsze opory toczenia.
Także zalecane 3.00, jest lepsze niż szersze 3.50. Taka moja empiryczna obserwacja

Nie zawsze: więcej/szerzej, znaczy lepiej.
po prostu 'Szczypior'... znaczy się 351 OT