Opony do 251 OSL

Koła, ogumienie
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Opony do 251 OSL

Post autor: zwiras »

To jeszcze Was spytam jakie polecacie opony do 251 WH?
Czy bieżnik powinien być raczej w kostkę? Lepiej dać 3,25 zamiast 3,00? Może macie jakiś konkretny model do polecenia?
grzybunsu251osl
Posty: 250
Rejestracja: pn 17 sie, 2015 9:07 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: grzybunsu251osl »

Mam Mitasy 3.25 x 19. 3.00 są za cienkie moim zdaniem..
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: zwiras »

a np takie?
https://allegro.pl/oferta/2-x-opona-det ... 9366836734
ciężko cos znaleźć innego w tym rozmiarze.
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3028
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: Spiker »

grzybunsu251osl pisze: wt 27 paź, 2020 8:30 pm Mam Mitasy 3.25 x 19. 3.00 są za cienkie moim zdaniem..
Wiele osób twierdzi, że Mitas ma nieco zaniżoną rozmiarówkę (balon opony) . Ktoś na forum Iża potwierdzal to pomiarami i porównaniem z oponami z lat 50-60. Dlatego też prawie regułą jest zakładanie Mitasów o jeden rozmiar większych. Tak więc przedmówca dobrze radzi.
NSU 351 OSL '38, ...
pawelcen
Posty: 898
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 1:03 pm

Opony do 251 OSL

Post autor: pawelcen »

Cześć.
Też takie dylematy przerabiałem na początku roku.
Te Awiny z linka Zwirasa kupiłem do wersji wojskowej. Jeżdżę na nich Triumphem 3TA (18"), który rozwija 110 km/h i dość dobrze sobie radzą na asfalcie. W terenie trzyma idealnie, przy jeździe staruszek-staruszkiem, czyli bez skoków. Ponoć wpadają w drgania; moje 18" nie mają takich problemów.
Do kolejnego modelu wojskowego kupiłem Awiny 3,25x19, ponieważ najbardziej przypominają Dunlopy Uniwersalne z okresu wojny; też dały się bez problemów wycentrować. Wykonanie bardzo porządne, lepsze niż czeskie, które mam w NSU. Z wyglądu prawie Dunlop za dużo niższą cenę.
Do cywila na przód założyłem Avon Speedmaster, a na tył Dunlop K70. Też były z wyglądu najbliższe wersjom stosowanym przed wojną. Ale to dotyczy Anglii.
Wybór pozostawiam Tobie.
Pozdrawiam
Paweł
Załączniki
Awina 3,25x19 Triumph 3SW
Awina 3,25x19 Triumph 3SW
Avon Speedmaster + Dunlop K70 Triumph 3S deLuxe
Avon Speedmaster + Dunlop K70 Triumph 3S deLuxe
Pozdrawiam
Paweł
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: zwiras »

Dzięki za info, to chyba Awiny 3,25 trzeba brać.
pawelcen
Posty: 898
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 1:03 pm

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: pawelcen »

Jeszcze masz do wyboru drogie Heidenau.
Te Awiny na zdjęciach mają 3,25" szerokości. One są bardziej baloniaste jak Mitasy.
Zobacz je jak wyglądają w motocyklu, który miał fabrycznie 3,25". Obręcze są 2 calowe.
Może spróbuj kupić 3" w Gmoto i najwyżej im zwrócisz/wymienisz na szersze.
Pozdrawiam
Załączniki
Triumph 3SW
Triumph 3SW
Triumph 3SW
Triumph 3SW
Pozdrawiam
Paweł
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: zwiras »

Nieźle to wygląda, myślę ze zgodnie z sugestiami kolegów od 251 założę 3,25
Awatar użytkownika
Spiker
Posty: 3028
Rejestracja: pn 13 lip, 2009 11:11 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: Spiker »

Wszyscy radziliśmy 3,25... w przypadku Mitasa.

Co do Awiny... Wiem, że to Azja z jej niskimi kosztami pracy, ale opony w tej cenie budzą moją nieufność. Jak ktoś ma niski budżet to jednak nie ma opcji.
NSU 351 OSL '38, ...
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: zwiras »

Czyli jak Awiny to lepiej 3,00?
Budżet niestety musi być ograniczony ze względu na ogrom prac przy powrocie do oryginału. Sporo tego 🙂
grzybunsu251osl
Posty: 250
Rejestracja: pn 17 sie, 2015 9:07 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: grzybunsu251osl »

Też kupiłem Aviny 3.25 do ostatniej 250tki którą kończe pomału,ale nic nie moge powiedzieć jak sie sprawują na drodze,ale przy prędkościach ,jakim się porusza 251 osl..to spokojnie można zakładać,setką latać napewno nie będziesz.to jest motorek do spokojnych wycieczek 60-70 km\h...
pawelcen
Posty: 898
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 1:03 pm

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: pawelcen »

Co do tej Azji to trzeba to zweryfikować.
Te Dunlopy produkuje dla nich firma PT SUML RUBBER INDONESIA. Ponoć metryczne Micheliny też produkują w Azji co jakiś czas.
Z wyglądu Awiny nie wyglądają gorzej od indonezyjskich Dunlopów.
Co do wymiaru to trzymałbym się oryginalnej specyfikacji.
Kiedyś tym Triumphem jeździłem na żużlowej oponie 3,5", ale innych nie było.
Pozdr.
Załączniki
Dunlop?
Dunlop?
A może SUML.
A może SUML.
Pozdrawiam
Paweł
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: zwiras »

No to zdania są jak widzę podzielone 😀
Stawiam na Awin, ale szerokość 3,00 czy 3,25 nadal pozostaje pod znakiem zapytania 😉
zwiras
Posty: 108
Rejestracja: śr 30 paź, 2019 11:50 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: zwiras »

Jednak zdecydowalem się na 3,25, a wyglada to jak w załączeniu.
Załączniki
3,25/19 Awin
3,25/19 Awin
pawelcen
Posty: 898
Rejestracja: pt 20 wrz, 2019 1:03 pm

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: pawelcen »

No i tys piknie, Panie. Hej. :)
Pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
enesiak
Posty: 3207
Rejestracja: śr 12 mar, 2014 3:39 pm

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: enesiak »

'Wcisne' to tutaj, bo też dotyczy 'jakosci' dzisiejszych opon, wprawdzie 26 x 3.00, ale trochę podobne : opony 'dalekowschodnie' znanej firmy, kupione ok. 8 lat temu, jedna używana przez ok. 2 lata - tydzień temu oglądam, a ona - 'skamieniala i trzeszczy' przy próbie wyjęcia dętki..?
Oglądam druga / nieużywana - miękka, elastyczna, nadaje się nadal do założenia i jazdy ..
Podobnie miałem kilka lat temu - z czerwonymi 'Stomilami 26' sprzed wojny, no ale wtedy miały już co najmniej 80 lat : jedna idealna, miękka - do założenia i jazdy, a druga - 'skamieniala / trzeszczaca' przy próbach rozciągania .?
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Awatar użytkownika
skrzydlaty
Posty: 726
Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am

Re: Opony do 251 OSL

Post autor: skrzydlaty »

Swego czasu jeździłem na oponach 3.50-19", starych polskich Degumach.
Jak zmieniłem na prawidłowe 3.00-19", mimo, że chińczyki, motocykl prowadzi się lepiej.
Jest lepsza manewrowość i zapewne mniejsze opory toczenia.
Także zalecane 3.00, jest lepsze niż szersze 3.50. Taka moja empiryczna obserwacja :roll:
Nie zawsze: więcej/szerzej, znaczy lepiej.
po prostu 'Szczypior'... znaczy się 351 OT
ODPOWIEDZ