Witam!
Prosiłbym o fotkę dystansów osi do NSU 501 OSL wersja z wąską ramą. Rozstaw odkuwek 20 cm. Szerokość piasty 7 cm.
Drugie pytanie jak zamocowana jest tarcza kotwiczna w tylnym kole. Jak jest zabezpieczona przed obrotem przy hamowaniu?
Pozdrawiam Krystian
Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL
Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL
W starszych modelach tarczę kotwiczną blokował długi płaskownik zamocowany aż w okolicach osi hamulca nożnego. W nowszych modelach tuleja wystająca z tarczy kotwicznej wchodziła w specjalne ucho lewej odkuwki mocowania tylnej osi.
Wygląd części znajdziesz w katalogach części.
Wspomniany płaskownik jest do łatwego dorobienia (jak ktoś uprzejmie zwymiaruje) albo jest do kupienia np u Lukesa.
Wygląd części znajdziesz w katalogach części.
Wspomniany płaskownik jest do łatwego dorobienia (jak ktoś uprzejmie zwymiaruje) albo jest do kupienia np u Lukesa.
NSU 351 OSL '38, ...
Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL
Czesc, jak 'nie przeszkadza' taki dlugi plaskownik, ciezarem ani 'topornoscia' - to mozna go stosowac jak w 'katalogu'...
Ja natomiast takie 'elementy katalogowe', czasem 'przewymiarowane bezsensownie' - eliminowalem w bardzo prosty sposob : wykonywalem 'plaskowniczek' 3 - 4-krotnie krotszy i mocowalem go jednym koncem przy pomocy sruby z tulejka - w otworze odkuwki do podlaczania wozka bocznego / lewostronnego, bo ten otwor byl i tak niewykorzystywany...Drugi koniec mial normalny otwor - do blokowania 'koleczka' na pokrywie / deklu tylnego kola i doskonale spelnial swoje zadanie. Nawet w przypadku, kiedy jedna z okladzin pekla ze starosci [ byly jeszcze wtedy oryginalne / przedwojenne i bardzo dobrze hamowaly nadal ] i wpadla pomiedzy beben - a szczeke z dobra okladzina, calkowicie blokujac tylne kolo 'na sztywno - zabetonowane', to plaskowniczek utrzymal pokrywe w normalnej pozycji i 'ani drgnal' - pomimo 3-4 krotnie mniejszych wymiarow, niz w 'katalogu'...Pozdrawiam.
Ja natomiast takie 'elementy katalogowe', czasem 'przewymiarowane bezsensownie' - eliminowalem w bardzo prosty sposob : wykonywalem 'plaskowniczek' 3 - 4-krotnie krotszy i mocowalem go jednym koncem przy pomocy sruby z tulejka - w otworze odkuwki do podlaczania wozka bocznego / lewostronnego, bo ten otwor byl i tak niewykorzystywany...Drugi koniec mial normalny otwor - do blokowania 'koleczka' na pokrywie / deklu tylnego kola i doskonale spelnial swoje zadanie. Nawet w przypadku, kiedy jedna z okladzin pekla ze starosci [ byly jeszcze wtedy oryginalne / przedwojenne i bardzo dobrze hamowaly nadal ] i wpadla pomiedzy beben - a szczeke z dobra okladzina, calkowicie blokujac tylne kolo 'na sztywno - zabetonowane', to plaskowniczek utrzymal pokrywe w normalnej pozycji i 'ani drgnal' - pomimo 3-4 krotnie mniejszych wymiarow, niz w 'katalogu'...Pozdrawiam.
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL
Czesc, tu sa zdjecia 'pozyczone z Galerii' - trzeba tam zagladac, bo widac duzo roznych czesci, a tutaj jest tylne kolo / dystanse 351/501 OS :
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL
Czesc, taka 'ciekawostke' zauwazylem w przerobionym na 'lewa strone' deklu przedniego kola 351 / 501, to nakretka / dystans pomiedzy wewnetrzna strona koncowki widelca / a konusem najprawdopodobniej, jednoczesnie 'centrujaca' sama tarcze kotwiczna - wzgledem oski kola i bebna hamulcowego.
Nakretka jest wiekszej srednicy, niz w 'katalogu czesci' - bo ma wewnatrz gwint 14 x 1, czyli oska byla grubsza - byc moze do jazdy z wozkiem bocznym lub 'akcesoryjna / sport / wzmocniona o 2mm'..? :
Nakretka jest wiekszej srednicy, niz w 'katalogu czesci' - bo ma wewnatrz gwint 14 x 1, czyli oska byla grubsza - byc moze do jazdy z wozkiem bocznym lub 'akcesoryjna / sport / wzmocniona o 2mm'..? :
- Załączniki
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: Piasta, oś, bęben hamlcowy NSU 501 OSL
Czesc, no i jeszcze jedna 'megaciekawostke' zauwazylem w tej 'starej 600-tce', opisywanej dzisiaj ze wzgledu na zbiornik paliwa i 'stary trapez 351/501', a tu nagle - 'zonk', bo w tym motocyklu oprocz zbiornika, trapezu, blotnikow - jest jeszcze hamulec 'Duplex', wykonany z przerobionego oryginalnego bebna hamulcowego 351/501 chyba..?
Sami zobaczcie, bo to moze byc tylko taki 'patent' : beben przedni z dwiema szczekami 'wspolbieznymi / rozpieraczami polaczonymi ciegnami' - w celu poprawy parametrow jazdy / hamowania, tego dosc szybkiego przeciez motocykla :
Sami zobaczcie, bo to moze byc tylko taki 'patent' : beben przedni z dwiema szczekami 'wspolbieznymi / rozpieraczami polaczonymi ciegnami' - w celu poprawy parametrow jazdy / hamowania, tego dosc szybkiego przeciez motocykla :
- Załączniki
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...