Dzień dobry,
Moje oryginalne szprychy to był zupełny szmelc. Kilkanaście lat temu kupiłem w NSU Motzke komplet, ówcześnie zaprzyjaźniony warsztat założył i długi czas było dobrze. W zeszłym roku jedna ze szprych pękła, akurat niedaleko mam fachowca z innej dziedziny, który jednakże centrowanie kół traktuje jako hobby/wyzwanie. Zawiozłem, coś dorobił w miejsce pękniętej szprychy ale uczulił, że moje koło ma poprzeciągane szprychy i trzeba się liczyć z tym, że będą pękać.
Przy najbliższych zakupach w Motzke do listy doszły też szprychy. Faktycznie jakiś czas później pękła kolejna szprycha. Dobra nasza , na półce mam zapas. Jakież było moje zdziwienie kiedy okazało się, że nowe szprychy od Motzke mają wymiar 3,5/4mm i nypel M5, a poprzednie, też przecież kupione od nich, mają wymiar 3/3,5 i nypel M3,5. Sprawdziłem numery katalogowe, faktury zakupu, napisałem do nich a ci rozkosznie odpisali, że chociaż numer jest ten sam szprycha zmieniła wymiar. Albo inaczej, pod tym samym numerem katalogowym sprzedają inny wymiar szprychy. Dodajmy, że szprycha 4mm nie chce wejść w otwór w piaście, trzeba byłoby poprawić wiertłem.
Napisałem też do https://www.wws-speichen.de/en/imitations/ , twierdzą, że nie ma problemu i dorobią co sobie klient wymarzy. Aczkolwiek zachodzi pytanie, jeżeli WWS dorabia szprychy to dlaczego Motzke ich nie zamówi, nawet niech dorzucą 100% narzutu to i tak miałoby więcej sensu niż zamawianie przez każdego użytkownika osobno.
Osobnym i to bardzo pilnym pytaniem jest gdzie można na natychmiast kupić kilka szprych na zapas, a docelowo pełny komplet.
Szprychy 501 OSL
- skrzydlaty
- Posty: 726
- Rejestracja: czw 09 gru, 2010 10:39 am
Re: Szprychy 501 OSL
A jak myślałeś, że Niemcy Cię potraktują?!?!?
Nie przejmuj się w Porsche z zamawianiem części jest tak samo.
W końcu jest to naród na najwyższym technicznym poziomie i wiedzą najlepiej.
To taka moja obserwacja relacji handlowo-technicznych od 1989 roku.
Pozdr.
Nie przejmuj się w Porsche z zamawianiem części jest tak samo.
W końcu jest to naród na najwyższym technicznym poziomie i wiedzą najlepiej.
To taka moja obserwacja relacji handlowo-technicznych od 1989 roku.
Pozdr.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: Szprychy 501 OSL
A jak ja kilka lat temu pytałem w WWS, czy mają szprychy do 351/501 OSL, to odpisali, że robią tylko do powojennych NSU, bo te przedwojenne słabo schodzą i im się nie opłaca ich wytwarzać. Odmówili po prostu. A tak zależało mi na tej "koniczynce".Dreptak pisze: ↑pn 24 maja, 2021 2:48 pm Napisałem też do https://www.wws-speichen.de/en/imitations/ , twierdzą, że nie ma problemu i dorobią co sobie klient wymarzy.
Szprychy 351/501 OSL są w dwóch rozmiarach (jeśli chodzi o gwint). Długości w tylnym kole zależą od rocznika (to na dłuższą dyskusję). Generalnie przed 1939 rokiem stosowano szprychy gwintem M3,5 pogrubiane tylko od strony piasty. Nyple mosiężne, bielone. Od 1939-go rozpoczęto stosowanie szprych z gwintem M5 (pogrubione z obydwu stron. Nyple stalowe. Średnica zewnętrzna nypla tez oczywiście wzrosła co wymagało innych obręczy.
Niestety współcześni "dorabiacze" stosują szprychy pod typowe,, dostępne dzisiaj nyple. Najczęściej stosują nyple M4 i odpowiednie do tego szprychy (przewężane/pogrubiane lub nie). Średnica zewnętrzna nypla zależy od producenta.
Kolega kupował 1-2 lata temu w LST: http://lightspeedteam.pl/shop/pl/szpryc ... zewne.html
Wymiary miał ode mnie. Ale dla pewności musiał wysłać po jednej sztuce na wzór.
NSU 351 OSL '38, ...