SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Jestem na etapie centrowania kół i mam pytanko ,czy ktos moze podac mi wymiary pomiedzy piasta a obrecza na kolo przod i tyl,moze macie jakies rysunki,bede wdzieczny
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Cześć, jak masz oryginalne szprychy - to zaplatasz je w koło, dokręcasz lekko palcami każdy nypel na jednakową głębokość na kazdej szprysze - żeby złożyć koło w całość, ale żeby było 'luźne-lekko dzwoniło'. Później - dokręcasz po 1/3-1/2 obrotu każdy nypel po kolei na obwodzie koła i to nawet 2-3 razy po całym obwodzie i czasem tak złożone koło jest od razu nacentrowane - jeśli obręcz była prosta i wszystkie szprychy jednakowej długości ? Gorzej - jeśli szprychy są dorabiane - bo czasem różnią się od oryginalnych długością, grubością, długością gwintu, zagięciem główki, itp., itd. - wtedy wszystkie elementy trzeba do siebie dopasować, niestety - ale też podobnie, nie dokręcać szprych-nypli od razu do końca - tylko równomiernie, po złożeniu na jednakową długośc na całym kole - coraz bardziej je zacieśniać-dokręcać po 1/3 - 1/2 obrotu, a najlepiej - jeszcze mniejszymi ruchami i kilkakrotnie po całym obwodzie. Wtedy żadne wymiary - odległości piasty od obręczy nie są w ogóle potrzebne wcześniej - bo wynikną samoczynnie po złożeniu koła i nacentrowaniu. Chyba - że chcesz koło 'nacentrować-leżące' na płasko, bez łożysk i ośki w piastach, ale to jakaś 'kosmiczna technologia' być może ? Musiałbyś do tego wykonać jakiś specjalny przyrząd, a tradycyjnie - to koła centruje się na ośkach, wystarczy jednym końcem zamocować ośkę w imadle na ciężkim stole - i już masz 'przyrząd do centrowania kół'...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Dzieki Radek za rysunek o to mi chodzilo
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Look here and see Einspeichmasse:harleymr pisze:Dzieki Radek za rysunek o to mi chodzilo
http://www.nsu24.de/download/osl250da.PDF
Jürgen
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Panowie jak to jest ze szprychami w 251 osl?
Od Milana w Łodzi we wrześniu dostałem na tylne koło poszerzane, a na przednie normalne (odbierał kumpel bo nie mogłem być). I teraz mam dylemat czy Milan się pomylił, czy były różne z przodu i tyłu. Z góry dzięki za podpowiedź.
Od Milana w Łodzi we wrześniu dostałem na tylne koło poszerzane, a na przednie normalne (odbierał kumpel bo nie mogłem być). I teraz mam dylemat czy Milan się pomylił, czy były różne z przodu i tyłu. Z góry dzięki za podpowiedź.
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Panowie jak to jest ze szprychami w 251 osl?
Od Milana w Łodzi we wrześniu dostałem na tylne koło poszerzane, a na przednie normalne (odbierał kumpel bo nie mogłem być). I teraz mam dylemat czy Milan się pomylił, czy były różne z przodu i tyłu. Z góry dzięki za podpowiedź.
Od Milana w Łodzi we wrześniu dostałem na tylne koło poszerzane, a na przednie normalne (odbierał kumpel bo nie mogłem być). I teraz mam dylemat czy Milan się pomylił, czy były różne z przodu i tyłu. Z góry dzięki za podpowiedź.
- Radek04251
- Posty: 265
- Rejestracja: sob 18 lip, 2009 12:26 am
- Lokalizacja: Lublin
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
cześć.
Dostałeś to co powinno być.
Radek
Dostałeś to co powinno być.
Radek
Radek04251 (251 OSL '38; 351 OS '34)
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Dzięki za odpowiedź.
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
a ja mam troche inne zapytanie koło tylne w pony 201 zd z 34 jest takie same co w 251 osl? potrzebuje obrecz i szprychy
- Radek04251
- Posty: 265
- Rejestracja: sob 18 lip, 2009 12:26 am
- Lokalizacja: Lublin
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
cześć!
Koło do 201 ZD z 1934r nie jest takie samo jak 251 OSL. W Twoim przypadku tylne koło jest na "konusach" z hamulcem po prawej stronie i bębnem hamulcowym integralnym z piastą. W Twoim kole felga jest taka jak przednia a szprychy bez pogrubienia o długościach 212 mm i 217 mm. Są to informacje na podstawie katalogu części do 251.
Radek
Koło do 201 ZD z 1934r nie jest takie samo jak 251 OSL. W Twoim przypadku tylne koło jest na "konusach" z hamulcem po prawej stronie i bębnem hamulcowym integralnym z piastą. W Twoim kole felga jest taka jak przednia a szprychy bez pogrubienia o długościach 212 mm i 217 mm. Są to informacje na podstawie katalogu części do 251.
Radek
Radek04251 (251 OSL '38; 351 OS '34)
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Cześć,
Jaka jest długość szprych tylnego koła w 251 OSL WH?
Czy są takie same jak w przednim kole?
Jaka jest długość szprych tylnego koła w 251 OSL WH?
Czy są takie same jak w przednim kole?
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
W/g wujka google to jest 212mm x 3,5mm przód i tył tak samo. Potwierdzacie?
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Nie robiłem nigdy koła do małego OSL, ale te dane są dostępne w literaturze:
http://www.nsu-riders.pl/gallery/v/Tech ... 1.jpg.html
W dziale "Download" możesz pobrać katalog części 251 OS WH, który pokazuje: Jak widać z przodu masz 3 rodzaje szprych. Oprócz długości całkowitej mogą się różnic także długością i kątem zagięcia końcówki. Pewnie na upartego da się zaszprychować koło takimi szprychami jak w tylnym kole, ale zanim tak zrobisz niech koledzy praktycy od małych OSL / ZDB potwierdzą.
Uwaga na sposób wymiarowania szprych inny niż we współczesnych normach!!! Patrz rysunek z pierwszego linka.
http://www.nsu-riders.pl/gallery/v/Tech ... 1.jpg.html
W dziale "Download" możesz pobrać katalog części 251 OS WH, który pokazuje: Jak widać z przodu masz 3 rodzaje szprych. Oprócz długości całkowitej mogą się różnic także długością i kątem zagięcia końcówki. Pewnie na upartego da się zaszprychować koło takimi szprychami jak w tylnym kole, ale zanim tak zrobisz niech koledzy praktycy od małych OSL / ZDB potwierdzą.
Uwaga na sposób wymiarowania szprych inny niż we współczesnych normach!!! Patrz rysunek z pierwszego linka.
NSU 351 OSL '38, ...
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Dzięki Spiker
To zabieram się za zaplatanie układanki, bo odzyskane szprychy z przedniego koła mają około 212mm i powinny zatem pasować na tył.

- mieteknsu1
- Posty: 127
- Rejestracja: wt 14 lip, 2009 5:46 am
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Mam jedno przednie koło zaplecione tylnymi szprychami. Wgląda dobrze, więc je zostawiłem w 251 WH
mieteknsu1
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
No i gotowe.
- Załączniki
-
- Szprychy z przedniego koła poszły
- BBA454F9-C207-4BF9-B80C-BDD987615429.jpeg (28.14 KiB) Przejrzano 8895 razy
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Czesc, ja tam na 251 'WH' z zeliwnym blokiem - 'latalem' 40 lat temu 120-125km/h wg licznika VDO i z Junakiem - ktory obok jechal 130km/h prawie [ wg jego 'licznika' ], tak wiec nie przesadzalbym z tym 'turlaniem sie 60-70km/h'...No chyba, ze 'silnik wiecej nie wykreci' na dzisiejszej benzynie - bo ja mialem takie osiagi na 'niebieskiej 78 Okt.'...I najlepiej mi sie jezdzilo na 40-50letnich wowczas oponach 'Dunlop Uniwersal 3.00 - 19', ktore trafily mi sie do tego motorka 'nowki sztuki', jako 'zapasowe'. Pozniej jezdzilem na 'Degum 3.25 i 3.50', ale te 3.25 byly niebezpieczne - mialy plaski bieznik i 'kanciasty' rant - to na szynach w czasie deszczu 'zaliczylem glebe' 2 razy...
Dlatego najlepsze sa opony 'promieniowe' czy to 'diagonalne' czy nowoczesniejsze, ale takie - zeby bieznik mocno 'zachodzil po luku' na boki opony, bo to stanowi o przyczepnosci przy przechylach, a juz szczegolnie na granitowej kostce...
Z przodu najlepiej 3.00, bo ma niskie opory toczenia i latwo sie skreca, z tylu mozna 3.25, a nawet 3.50 [ z takim 'oszukanym balonem'], jak np. 'Barum' czy 'Mitas' - dla wiekszego komfortu 'amortyzacji'...
Dlatego najlepsze sa opony 'promieniowe' czy to 'diagonalne' czy nowoczesniejsze, ale takie - zeby bieznik mocno 'zachodzil po luku' na boki opony, bo to stanowi o przyczepnosci przy przechylach, a juz szczegolnie na granitowej kostce...
Z przodu najlepiej 3.00, bo ma niskie opory toczenia i latwo sie skreca, z tylu mozna 3.25, a nawet 3.50 [ z takim 'oszukanym balonem'], jak np. 'Barum' czy 'Mitas' - dla wiekszego komfortu 'amortyzacji'...
201, 251, 601 S, OS, OSL i inne...
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Awinami jeździć się da bezpiecznie przy 110; więcej nie jechałęm.
Jaka jest szerokość obręczy w NSU?
Pozd.
Jaka jest szerokość obręczy w NSU?
Pozd.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
Re: SZPRYCHOWANIE KÓŁ 251 OSL
Ale mieszacie tematy, zaczęło się od szprych, poprzez dobór ogumienia aż do osiągów i benzyn. Spróbuję to jakoś posprzątać, ale proszę trzymanie się tematów!
NSU 351 OSL '38, ...