Typy gaźników AMAL

Typ

Pojemność skokowa/ Typ silnika

Rodzaj wyprowadzenia

Średnica kolektora ssącego

M 74/001
M 74/002
M 74/007
M 74/011
M 74/012
M 74/017
M 74/021
M 74/022
M 74/027
M 75/001
M 75/002
M 75/004
M 75/011
M 75/012
M 75/014
M 76/001
M 76/004
M 76/011
M 76/012
M 76/014
M 76/022
M 76/024

175 ccm ohv T
175 ccm ohv T
175 ccm ohv T
175 ccm ohv S/ 250 ccm sv T/ 300 sv T
175 ccm ohv S/ 250 ccm sv T/ 300 sv T
175 ccm ohv S/ 250 ccm sv T/ 300 sv T
175 ccm ohv R/ 250 ccm ohv T/ 250 ccm ohv S/350 sv und ohv T
175 ccm ohv R/ 250 ccm ohv T/ 250 ccm ohv S/350 sv und ohv T
175 ccm ohv R/ 250 ccm ohv T/ 250 ccm ohv S/350 sv und ohv T
350 ccm ohv T/ 250 ccm ohv R
350 ccm ohv T/ 250 ccm ohv R
350 ccm ohv T/ 250 ccm ohv R
350 ccm ohv S/ 500 ccm sv T
350 ccm ohv S/ 500 ccm sv T
350 ccm ohv S/ 500 ccm sv T
500 ccm sv T/ 600 ccm sv T/ 350 ccm ohv R
500 ccm sv T/ 600 ccm sv T/ 350 ccm ohv R
500 ccm sv T/ 500 ccm ohv S/ 600 ccm sv T
500 ccm sv T/ 500 ccm ohv S/ 600 ccm sv T
500 ccm sv T/ 500 ccm ohv S/ 600 ccm sv T
500 ccm ohv S/ 500 ccm ohv R
500 ccm ohv S/ 500 ccm ohv R

22,2 mm
25,4 mm
Flansza-Nr. 0
22,2 mm
25,4 mm
Flansza Nr. 0
22,2 mm
25,4 mm
Flansza-Nr. 0
25,4 mm
28,6 mm
Flansza-Nr. 1
25,4 mm
28,6 mm
Flansza-Nr. 1
28,6 mm
Flansza-Nr. 1
28,6 mm
31,7 mm
Flansza-Nr. 1
31,7 mm
Flansza-Nr. 1

16,6 mm
16,6 mm
16,6 mm
18,2 mm
18,2 mm
18,2 mm
19,8 mm
19,8 mm
19,8 mm
20,6 mm
20,6 mm
20,6 mm
22,2 mm
22,2 mm
22,2 mm
23,8 mm
23,8 mm
25,5 mm
25,5 mm
25,5 mm
26,9 mm
26,9 mm

Legenda: T=Turystyczny; S=Sportowy; R=Wyścigowy

Przykład:

M 4/001 = Normalny dla silników 175 ccm ohv Turystyczny

M 4/001 H = Gaźnik z horyzontalną komorą pływakową dla silników 175 ccm Turystyczny

M 4/001 HP = Gaźnik pompowy z horyzontalną komorą pływakową dla silników 175 ccm Turystyczny

Wersje normalne nasuwane na króciec cylindra z gwintami metrycznymi (Norma DIN). Przy silnikach dwucylindrowych pojemność

Modele gaźników AMAL stosowane w motocyklach NSU

Rok budowy / Model motocykla

Typ gaźnika

Średnica gardzieli

Dysza

Przepustnica gazu

Typ komory pływakowej

1930

600 ccm sv 601 TS

6/015

25,4 mm

130

6/5

15 NY

1934

200 ccm 2-takt

120-0-N

20 mm

37

normal

A.o.

200 ccm ohv

4/017

18,2 mm

70

4/5

30 HY

350 ccm ohv

6/014 LH

25,4 mm

140

6/5

15 NY

500 ccm sv

6/015

25,4 mm

120

6/5

15 NY

500 ccm ohv

6/024

26,9 mm

150

6/5

15 NY

500 ccm ohc/SS

6/025 LH

26,9 mm

170

6/5

15 NY

500 ccm SS Spezial

29/103

27,8 mm

180

29/4

15 NY

1935

200 ccm 2-takt Block

74/420

19,8 mm

70

4/5

Z. 15 NX

200 ccm 2-takt Pony

74/420

19,8 mm

70

4/5

Z. 15 NX

200 ccm ohv

74/017

18,2 mm

75

4/5

Z. 30 HY

250 ccm ohv

74/017

18,2 mm

70

4/5

Z. 30 HY

350 ccm ohv

76/014 LH

25,4 mm

140

6/5

Z. 15 NY

350 ccm Rennsport

10 TT 35 RR

27 mm

300

5

A.u.

500 ccm sv

6/015

25,4 mm

120

6/5

15 NY

500 ccm ohv SS

6/025 LH

26,9 mm

170

6/5

15 NY

500 ccm Rennsport

10 TT 35 RR

28,6 mm

350

5

A.u.

500 ccm ohv SS Spezial

29/103 S

27,8 mm

180

29/4

15 NY

600 ccm Rennsport

10 TT 35 RR

29,4 mm

37

5

A.u.

1936

98 ccm 2-takt Quick, długość iglicy 45 mm

68/412 N - ND

13,5 mm

1075 – 55

3

A.o.

200 ccm 2-takt Pony 201 ZD

M 74/420

19,8 mm

70

4/5

MZ 15 NX

200 ccm 2-takt Block 201 ZD

M 74/420

18,2 mm

70

4/5

MZ 15 NX

200 ccm ohv 201 OSL

M 74/017

18,2 mm

75

4/5

MZ 30 HY

250 ccm ohv 251 OSL

M 74/017

18,2 mm

70

4/5

MZ 30 HY

350 ccm ohv 351 OSL

M 76/014 LH

25,4 mm

140

4/5

MZ 15 NY

350 ccm Rennsport

10 TT 35 RR

27 mm

300

6/5

180° Banjo, Dopływ dolny

500 ccm ohv 501 OSL

M 6/024

27 mm

150

5

M 15 NY

500 ccm sv 501 TS

M 6/015

25,4 mm

120

6/5

MZ 15 NY

500 ccm Rennsport

10 TT 35 RR

28,6 mm

350

6/5

180° Banjo, Dopływ dolny

500 ccm ohc 501 SS

6/025 LH

27 mm

170

5

15 NY

500 ccm ohv Spezial 501 SS

29/103

27,8 mm

180

6/5

15 NY

600 ccm sv 601 TS

M 6/015

25,4 mm

130

29/4

M 15 NY

600 ccm Rennsport

10 TT 35 RR

29,4 mm

370

6/5

180° Banjo, Dopływ dolny

1937

98 ccm 2-takt Quick

68/412 N - ND

13,5 mm

1075 – 55

3

A.o.

200 ccm 2-takt Pony 201 ZD

M 74/420

19,8 mm

70

4/5

MZ 15 NX

200 ccm 2-takt Block 201 ZD

M 74/420

19,8 mm

70

4/5

MZ 15 NX

200 ccm ohv 201 OSL

4/017 - M 74/429

18,2 mm

70 – 75

4/5

30 HY - MZ 30 HY 117

250 ccm ohv 251 OSL

M 74/429

18,2 mm

70

4/5

MZ 30 HY 117

250 ccm ohv 251 OSL

4/017 - M 74/426

18,2 mm

70

4/5

30 HY - MZ 30 HY 117

350 ccm ohv 351 OT

M 74/426

19,8 mm

70 – 75

4/5

MZ 15 NY 124

350 ccm ohv 351 OSL

6/014 - M 76/014

25,4 mm

120 – 140

6/5

MZ 15 NY 124

350 ccm ohv 351 OSL

M 76/433

25,4 mm

140

6/5

MZ 15 NY 124

500 ccm sv 501 TS

M 6/015

25,4 mm

140

6/5

MZ 15 NY

500/600 ccm ohv 501 OS / 601 OS

M 6/024

27 mm

150

6/5

MZ 15 NY 124

500/600 ccm ohv 501 OS / 601 OS

M 76/434

27 mm

150

6/5

MZ 15 NY 124

1938

200 ccm 201 ZDB

74/406

19,8 mm

60-65-70

4/4

Z 15 NX 102

Tylko dla modeli sportowych: Rozpylacz iglicowy 109, Komora pływakowa pochylona o 11°

Legenda:

Flansza Nr. 0: 40 mm Rozstaw otworów
Flansza Nr. 1: 50,8 mm Rozstaw otworów

Oznaczenie typu 4, 5, i 6: Wersja normalna (mosiężna)
Oznaczenie typu 74, 75, i 76: Odlew ciśnieniowy (ZnAl)

S = Wersja z pojedynczą dźwignią
LS = Pojedyncza dźwignia – regulacja pedału gazu

F = Gaźnik opadowy – wolno-ssący
P = Gaźnik z pompką - ciśnieniowy
St = Gaźnik rozruchowy

H = Komora mieszania horyzontalna
LH = komora pływakowa po lewej stronie
RH = komora pływakowa po prawej stronie

M = Typ z gwintem metrycznym ( wg normy DIN)