Hasło reklamowe brzmiało: "Mądrzy ludzie kupują Konsula". Jednakże sprzedaż tych motocykli nie osiągnęła zadowalających rozmiarów i firma zaprzestała ich produkcji w 1954 roku. Kto potrzebował ciężkiego motocykla do turystyki często wolał kupić BMW. 
KonsulS_300 KonsulS2_300 KonsulS1_300
Firma udostępniła kit sportowy który znacznie zwiększał osiągi tego motocykla. Występował on tylko w wersji Konsul II (501) i powodował wzrost mocy do 33 KM z wydechem typu Rennmegaphon oraz do 30 KM ze sportowym wydechem i filtrem powietrza. Prędkość maksymalna wzrosła do 145 km/godz. Zmiany dotyczyły głównie zastosowania odkrytej głowicy zaworów, zmiany krzywek rozrządu na sportowe, zmiany układu dolotowego i wylotowego poprzez zastosowanie sportowego, horyzontalnego gaźnika AMAL 32 R 2 B LH 401, sportowego filtra powietrza oraz wspomnianego powyżej układu wydechowego.
 
Model 351 OS-T 501 OS-T
Silnik jednocylindrowy OHV jednocylindrowy OHV
Pojemność skokowa 346 cm ³ 497 cm ³
Moc 17,5 KM / 13 kW 21,5 KM / 15 kW
Średnica cylindra 75 mm 80 mm
Skok tłoka 79 mm 99 mm
Stopień sprężania 1: 6,32 1: 6,32
Maksymalne obroty silnika 5 500 obr./min. 5 200 obr./min.
Układ smarowania zamknięty z suchą miską olejową
Rodzaj zapłonu bateryjny firmy Noris
Odstęp przerywacza 0,4 - 0,5 mm
Odstęp elektrod świecy 0,6 - 0,7 mm
Gaźnik BING AJ 2/26/13 BING AJ 2/27/1
Olej silnikowy - ilość / typ 2,5 l / SAE 50 latem, SAE 30 zimą
Olej w skrzyni biegów Ok. 360 cm ³ SAE 140 lub mieszanka Ambroleum i SAE 50 w stosunku 1:1
Zębatka zdawcza z wału głównego solo: 24 zęby, z koszem: 21 zębów solo: 25 zęby, z koszem: 25 zębów
Kosz sprzęgłowy 58 zębów
Zębatka ze skrzyni biegów solo: 19 zębów solo: 21 zębów, z koszem: 18 zębów
Tylny bęben 45 zębów
Prędkość maksymalna 110 km/godz. 123 km/godz.
Lata produkcji / Ilość 1951 - 1953 / 8 200 szt. 1951 - 1954 / 6 000 szt.
 
Opracował: Tadeusz "TaTy"