NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
  3. Werkstatt
  4. Nützliche Werkstatttipps
  5. Naprawa gwintów - średnice wierceń
Details
Kategorie: Przydatne informacje warsztatowe
Skrzydlaty Von Skrzydlaty
Skrzydlaty
25.Juli
Hauptkategorie: Warsztat
25. Juli 2009
Zuletzt aktualisiert: 21. Januar 2014
Zugriffe: 2890

Naprawa gwintów - średnice wierceń

Odbudowa motocykla wiąże się często, z naprawą otworów gwintowanych pod śruby. Kiedy np. dorabiamy brakujący element lub zaspawaliśmy urwany kawałek korpusu z otworem, pojawia się kwestia wykonania otworu gwintowanego.

Aby go wykonać, najpierw należy wykonać otwór walcowy wiertłem, a później gwintować za pomocą gwintowników ręcznych.

Sam miałem wiele razy problem z doborem wiertła, którym należy wywiercić otwór pod gwint. Przy złym doborze wiertła zdarza się czasami, że gwint jest za płytki (niepełny) lub ciężko go nagwintować, bo otwór jest za mały.

Sięgnąłem więc, do „mądrych” książek i tam znalazłem przydatną tabelkę, którą niniejszym pragnę się z wami podzielić.

Średnice wierceń pod gwinty w różnych materiałach

Średnica gwintu
M...

Średnica wiertła w mm

Aluminium

Żeliwo, Brąz,
Mosiądz

Stal, Żeliwo ciągliwe,
Stopy Zn,

3

2,3

2,4

2,5

3,5

2,7

2,8

2,9

4

3,1

3,2

3,3

4,5

3,5

3,6

3,7

5

4,0

4,1

4,2

5,5

4,3

4,4

4,5

6

4,7

4,8

5,0

7

5,7

5,8

6,0

8

6,4

6,5

6,7

10

8,1

8,2

8,4

12

9,8

9,9

10,0

14

11,4

11,5

11,75

16

13,3

13,55

13,75

18

14,8

15

15,25

20

16,8

17,0

17,25

24

20,3

20,25

20,5



Skrzydlaty
Skrzydlaty
Vorheriger Beitrag: Chłodzenie i smarowanie podczas obróbki skrawaniem Zurück Nächster Beitrag: Kolory wymalowań motocykli NSU Weiter
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
  3. Werkstatt
  4. Nützliche Werkstatttipps
  5. Naprawa gwintów - średnice wierceń
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.