NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
  3. Technics
  4. Fuel system

Układ paliwowy

Informacje związane z układem zasilania paliwem
Details
Category: Układ paliwowy
Mieczysław By Mieczysław
Mieczysław
25.Jul
Parent Category: Technika
25 July 2009
Last Updated: 10 May 2023
Hits: 6214

Kraniki paliwa stosowane w motocyklach NSU

Interesującym elementem - drobnym, a jednocześnie bardzo istotnym dla prawidłowego funkcjonowania motocykla - jest tzw. kranik paliwa. Decyduje on o prawidłowym funkcjonowania układu zasilania gaźnika w paliwo. Tak jak wiele innych elementów zabytkowych pojazdów, tak i on ma ciekawą konstrukcję.

W wielu sytuacjach wytwórnie motocykli stosowały elementy wytwarzane przez firmy specjalizujące się w produkcji określonej grupy wyrobów -  np. w Niemczech elementy instalacji elektrycznej dostarczała rodzima głównie firma "Bosch", a w przypadku kraników głównym dostawcą była firma "Everbest".

Na podstawie uzyskanych przeze mnie informacji oraz na podstawie analizy dostępnej literatury, można jednoznacznie stwierdzić, że wyroby tylko tej firmy stosowano fabrycznie w motocyklach NSU. Dlatego wszelkie inne kraniki, które można spotkać czasem w tych pojazdach, są zdecydowanie tylko adaptacjami, wynikającymi z braku oryginalnego rozwiązania.

Read more …

Details
Category: Układ paliwowy
ARTUR BREWCZAK By ARTUR BREWCZAK
ARTUR BREWCZAK
25.Jul
Parent Category: Technika
25 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 12824

Niedomagania gaźników w motocyklach zabytkowych

Gaźniki jako "płuca" motocykli czasami też niedomagają. Należy wtedy niezwłocznie zdiagnozować "chorobę gaźnika" i przystąpić do "leczenia".
Poniżej przedstawiam główne "niedomagania zdrowotne gaźników" Tekst został opracowany w oparciu o wiadomości z książki "Niedomagania motocykli" inż. Tadeusza Majewskiego i na podstawie swojej skromnej wiedzy.

Read more …

Details
Category: Układ paliwowy
TaTy By TaTy
TaTy
20.Jul
Parent Category: Technika
20 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 4534

Gaźniki BING i ich zastosowanie w motocyklach NSU

Zestawienie gaźników Bing stosowanych w motocyklach NSU

Read more …

Details
Category: Układ paliwowy
TaTy By TaTy
TaTy
20.Jul
Parent Category: Technika
20 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 7187

Gaźniki GRAETZIN

Zestawienie gaźników Grätzin stosowanych w motocyklach NSU

Read more …

Details
Category: Układ paliwowy
TaTy By TaTy
TaTy
19.Jul
Parent Category: Technika
19 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 7565

Typy i modele gaźników AMAL dla motocykli NSU

Zestawienie typów gaźników AMAL oraz typów gaźników stosowanych w różnych modelach motocykli NSU

Read more …

More Articles …

  1. Budowa, rodzaje, dobór i regulacja gaźników AMAL

Page 1 of 2

  • 1
  • 2
  1. You are here:  
  2. Home
  3. Technics
  4. Fuel system
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.