NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Details
Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
Spiker Von Spiker
Spiker
09.März
Hauptkategorie: Warsztat
09. März 2012
Zuletzt aktualisiert: 03. Januar 2017
Zugriffe: 4596

Replika filtra oleju - NSU 351/501/601 OSL

100_9153mm
Replika (po lewej) i oryginał (po prawej)

Zaobserwowałem,  że często spotykane są zbiorniki oleju „dużych OSL” z uszkodzonym (przez odkręcanie przecinakiem) lub brakującym filtrem. W jego miejscu występuje w wielu wypadkach różnej konstrukcji i kształtu dorobiony korek. Prawdopodobnie powodem tych przeróbek była konieczność zastosowania w miejsce uszkodzonego oryginalnego kranika olejowego takiego jaki był akurat pod ręką, często z całkowicie innym gwintem. O siatce filtrującej mało kto już wówczas pamiętał, a przecież to ważny element układu smarowania silnika. W moim motocyklu było podobnie, korzystając więc z wypożyczonego oryginału postanowiłem wykonać jak najbardziej zbliżoną do oryginału replikę.

Przed wykonaniem podstawy filtra należy ustalić jaki typ jest właściwy dla naszego motocykla. W modelu OSL występowały bowiem conajmniej trzy wersje filtrów oleju:

  • z otworem na kranik prosty calowy G1/4” (gwint rurowy walcowy), nr kat. 59572 – stosowany do 1937-go roku (do masz. nr: 1025080 / 237263)
  • z otworem na kranik prosty metryczny M14x1,5, nr kat.  97566 – stosowany w latach 1937-1938 (od masz. nr: 1025080 / 237263)
  • z mocowaniem do kranika kątowego mocowanego na mufkę M16x1, nr kat. 101053 – w modelu 351 OSL od 1939-go roku (instalacje olejowe z wężami elastycznymi w miejsce rurek) oraz w modelu 601 OSL.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy Von TaTy
TaTy
01.März
Hauptkategorie: Modele NSU
01. März 2011
Zuletzt aktualisiert: 21. Januar 2014
Zugriffe: 11845

NSU 351/501 OS-T Konsul I i Konsul II

Konsul_300Konstrukcja NSU Konsul została oparta na przedwojennym modelu NSU OSL 351 i 501. W stosunku do wersji przedwojennej zmodernizowano zawieszenie przednie i tylne. Zastosowano widelec teleskopowy z przodu i zawieszenie suwakowe z tyłu. W żadnym innym powojennym motocyklu NSU nie stosowano takich rozwiązań. Masa pojazdów wzrosła o 20 kg, co uczyniło je mniej sportowymi w stosunku do przedwojennych OSL. Konsul często był użytkowany w zaprzęgu z koszem. Jego nazwa została wybrana z tego powodu, że NSU występuje w słowie KoNSUl.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: O stronie
Spiker Von Spiker
Spiker
18.Feb.
18. Februar 2011
Zuletzt aktualisiert: 25. April 2023
Zugriffe: 1856

Lista i strona NSU - początki

Początki

Początki naszej listy sięgają lutego 2003 roku kiedy to przypadkiem, dzisiaj można powiedzieć cudownie ;) odnaleźli się w sieci dwaj miłośnicy motocykli NSU - Spiker i Skrzydlaty.  Przypomnijmy jakie były wówczas realia. Otóż w zawierającym podobno informacje o wszystkim Internecie, o motocyklach NSU informacji było naprawdę niewiele, a już w ogóle w języku polskim. W zasadzie oprócz kilku stron niemieckich nie było żadnej innej strony www w pełni poświęconej tej tematyce! Tak właściwie to w języku polskim nie było żadnej porządnej strony zajmującej się konstrukcjami sprzed wojny - taka jest przynajmniej moja ocena tamtej sytuacji, bo oczywiście nieaktualizowanych stron z krótkim opisem i kilkoma zdjęciami było trochę.

Weiterlesen …

  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
Mehr laden...

Anmeldung

Anzeigen
  • Benutzername vergessen?
  • Passwort vergessen?

Suchen

Wer ist online

Aktuell sind 176 Gäste und keine Mitglieder online

Sonstiges

  • Administrationspanel
  • Mailingliste
  • über die Website
  • Registrierung neuer Benutzer
  • FAQ
  • NACHRICHT

Sprachumschaltung

Sprache auswählen

Die Mehrsprachigkeit der Seite wird entwickelt und getestet. Vollständige Version vorerst nur für PL-Sprache.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Empfohlene Treffen

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Kostenlose Werbung für ausgewählte Events rund um Oldtimer-Motorräder
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.