NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Details
Kategorie: Identyfikacja
Spiker Von Spiker
Spiker
28.März
Hauptkategorie: FAQs
28. März 2013
Zuletzt aktualisiert: 21. Juli 2015
Zugriffe: 3595

Identyfikacja motocykla w archiwach fabrycznych

Jako posiadacze motocykli NSU mamy szczęście, że tradycje nieistniejącej już marki kontynuuje spółka Audi A.G. należąca do koncernu Volkswagen. Specjalnie wydzielona komórka Audi Tradition opiekuje się między innymi zachowanymi archiwami dotyczącymi wyprodukowanych pojazdów. Dla większości roczników, po podaniu numeru ramy (w przypadku motocykli) można więc uzyskać informacje o typie pojazdu, dokładnej dacie produkcji, numerze zamontowanego fabrycznie silnika, opcjonalnym i dodatkowym wyposażeniu, a nawet o zamawiającym. Są to szczególnie cenne informacje dla osób odbudowujących niekompletny pojazd o nieznanej historii.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Silnik
Spiker Von Spiker
Spiker
27.Aug.
Hauptkategorie: Technika
27. August 2012
Zuletzt aktualisiert: 01. Februar 2014
Zugriffe: 5031

Różnice głowic aluminiowych 351/501/601 OSL

reklama1_mOd początku 1938 roku fima NSU dołączyła do swojej oferty modele OSL z głowicą aluminiową (niem. "gekapselte Leicht-Metall Zylinderkopf"). Wyjątkiem był najmniejszy model 201 OSL który do końca produkcji zachował głowicę żeliwną. Pojawił się także nowy model 601 OSL, który nie miał wcześniej odmiany z głowicą żeliwną.

Nowa konstrukcja głowicy zapewniała szczelne zakrycie wszystkich elementów ruchomych układu rozrządu, zwiększając tym samym ich trwałość oraz poprawiała chłodzenie. Dodatkowo dla ułatwienia czynności serwisowych zastosowano regulację luzu zaworowego za poprzez obrót mimośrodowych osi ze skalami wyprowadzonymi na zwenątrz. Gniazda i prowadnice zaworowe wykonano z odpowiedniego brązu, dzięki czemu nie ma problemu ze stosowaniem dzisiejszej benzyny bezołowiowej. Co ciekawe zrezygnowano z ciśnieniowego smarowania dźwigienek zaworowych ufając w wystarczające działanie mgły olejowej przedostającej się do głowicy osłoną lasek popychaczy. Czas pokazał, że rozwiązanie to sprawdziło się znakomicie - po 70-ciu latach w większości znanych mi przypadków łożyskowanie osi dźwigienek zaworowych nie wykazuje objawów zużycia.

Tak jak starszych w głowicach żeliwnych "małe OSL" czyli 251 OSL i 351 OT zachowały pojedynczy wylot spalin a "duże OSL" czyli 351/501/601 OSL podwójny. Dzięki temu jest możliwe szybkie przypisanie głowicy do jednej z tych tych grup. Problem zaczyna się przy identyfikacji głowic pochodzących od bliźniaczych modeli i w tym ma pomóc niniejszy artykuł.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Artur Von Artur
Artur
09.Juli
Hauptkategorie: Imprezy
09. Juli 2012
Zuletzt aktualisiert: 21. Januar 2014
Zugriffe: 2483

O Rotorze 2012 słów kilka

nsu42_mPodziękowania da organizatorów, żeby dalej im się chciało robić to co robią, tworząc największą weterańską imprezę w Polsce. Adaś, wielkie dzięki i gratulacje. Pogoda wbrew prognozom dopisała. W piątek na trasie całkowite zachmurzenie ale bez kropli deszczu. Nasze motorki to lubią. Dobrze się chłodzą i nie puchną. Trasa bardzo fajna, jak zwykle plenerowa i "mazurska". Organizatorzy czujnie wyeliminowali z itinerera odcinki zalane czwartkowymi ulewami więc nie topiliśmy się w blocie. Mapki trochę wprowadzały w błąd, ale może były to celowe działania żeby zamieszać ;). Przecież jakoś się znaleźliśmy ... ha,ha ale nie wszyscy.

nsu63_mBardzo fajnie spotkać starych kumpli. Nie chce mi się liczyć, ale naszych listowiczów było sporo. Dojechało 11 motocykli NSU w tym smaczek na gąsienicach. Zrobiliśmy zbiorowe zdjęcie rodzinne. Może gdzieś wypłynie. Brakowała wspólnego ogniska i zgrupowania uczestników w jednym miejscu, ale może teraz takie są trendy. Ostre trunki po zawodach lały się na wszystkich parkingach, krzakach i murkach. Sobotnie słońce w Olsztynie, na dojeździe i na paradzie było nagrodą za trudy i połknięte muchy ;). Rajd wygrali tradycyjnie najlepsi.

Mieciu założył album w Galerii Imprezowej:
http://www.nsu.riders.pl/index.php?option=com_g2bridge&view=gallery&Itemid=88&lang=pl&g2_itemId=92167
Wielkie dzięki za fotki.
Art
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
Mehr laden...

Anmeldung

Anzeigen
  • Benutzername vergessen?
  • Passwort vergessen?

Suchen

Wer ist online

Aktuell sind 53 Gäste und keine Mitglieder online

Sonstiges

  • Administrationspanel
  • Mailingliste
  • über die Website
  • Registrierung neuer Benutzer
  • FAQ
  • NACHRICHT

Sprachumschaltung

Sprache auswählen

Die Mehrsprachigkeit der Seite wird entwickelt und getestet. Vollständige Version vorerst nur für PL-Sprache.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Empfohlene Treffen

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Kostenlose Werbung für ausgewählte Events rund um Oldtimer-Motorräder
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.