NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Details
Kategorie: Nadwozie
Spiker Von Spiker
Spiker
30.Juni
Hauptkategorie: Technika
30. Juni 2014
Zuletzt aktualisiert: 04. September 2018
Zugriffe: 4349

Łożyskowanie przedniego koła w modelach 351/501 OSL

przekroj przedniego kola mOryginalne konusowe łożyskowanie przedniego koła w "małych OSL" było niedawno opisywane przez CeRaMika, a ja postanowiłem zająć się tym samym tematem w odniesieniu do "dużych OSL" czyli modeli 351 i 501 OSL, z wyłączeniem 601 OSL, w którym koła były wymienne i fabrycznie stosowano już łożyska maszynowe zamiast "rowerowych" konusów.

Konstrukcja łożyskowania konusowego jest znana każdemu kto kiedykolwiek naprawiał rower, czyli jest w nim nagwintowana z obydwu stron oś, która z jednej strony posiada spłaszczenie lub kwadrat do przytrzymania kluczem przy regulacji lub rozkręcaniu, do tego dwa komplety łożysk skośnych rozbieralnych z bieżnią wewnątrzną skierowaną na zewnątrz układu. W tradycyjnej nomentklaturze rowerowej bieżnia wewnętrzna jest nazywana konusem, bieżnia zewnętrzna miską a koszyk z kulkami znajdujący się pomiędzy nimi wiankiem. Najlepiej przedstawia to przekrój przedniej piasty z fabrycznej instrukcji obsługi modelu 351/501 OSL (patrz obok). Charakterystyczną cechą takiego łożyskowania jest konieczność regulacji luzu po każdym złożeniu układu oraz konieczność jego kontroli i ewentualnego kasowania w trakcie eksploatacji. 

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Spiker Von Spiker
Spiker
26.Juni
Hauptkategorie: Imprezy
25. Juni 2014
Zuletzt aktualisiert: 06. Januar 2017
Zugriffe: 2659

Wyścigi Motocykli Zabytkowych - Oldtimer Profi 2014

oldtimer profi m15-go czerwca 2014 r. w Biłgoraju, na lokalnym torze kartingowym odbyła się kolejna (zdaje się, że druga) edycja wyścigów motocykli zabytkowych pod intrygującą nazwą Oldtimer Profi. Poprzednią edycję z 2013-go roku opisywaliśmy już na naszej stronie. Udając się po raz kolejny do Biłgoraja byłem bardzo ciekawy jak zmieni się ta impreza zarówno pod kątem organizacji jak i ilości (i jakości) uczestników oraz ich sprzętów. Z odpowiednim wyprzedzeniem dało się zauważyć zwiększoną intrensywność reklamy imprezy w mediach motoryzacyjnych (słaby punkt w zeszłym roku) lecz niepewna pogoda w przeddzień jak i dzień imprezy powodowała wątpliwości czy frekfencja będzie wysoka. Na szczęści obawy okazały się nieuzasadnione i już po przejściu przez bramę stało się jasne, że będzie na czym zawiesić oko ...

IMG 1489a mO ile organizacyjnie zastosowano dokładnie takie same rozwiązania jak w poprzedniej edycji, to jednak pod względem przygotowania uczestników i ich motocykli zaliczono znaczący skok do przodu, głównie dzięki grupie zawodników startujących na specjalnie przygotowanych do wyścigów torowych motocyklach z lat 70-tych i 80-tych, z których część przybyła aż z odległego Szczecina. Udało się dzięki temu stworzyć nową, bardzo atrakcyjną dla publiczności klasę. Pomimo sporych prędkości osiąganych przez tak mocne maszyny nie odnotowano tym razem żadnego wypadku na torze!

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Nadwozie
Spiker Von Spiker
Spiker
29.Mai
Hauptkategorie: Technika
29. Mai 2014
Zuletzt aktualisiert: 30. Mai 2014
Zugriffe: 5238

Malowanie zbiornika 351/501 OSL w 1938 roku

IMG 0531mmJakiś czas temu zostałem poproszony o identyfikację i analizę kompletności motocykla NSU 351 OSL z 1936 roku (jak się później okazało). W motocyklu był jednak zamontowany przedni widelec i zbiornika paliwa z ok. 1938 roku. I właśnie ten zbiornik bardzo mnie zainteresował, ponieważ okazał się być w oryginalnym fabrycznym malowaniu przykrytym w okresie wojennym piaskową farbą charakterystyczną dla pojazdów WH w końcowym okresie wojny. Ponieważ potrzebowałem właśnie wzorca do odmalowania swojego zbiornika z tego samego rocznika, więc dokonałem odpowiednich pomiarów i wykonałem serię zdjęć pokazujących najbardziej charakterystyczne fragmenty. Takie ocalałe fragmenty fabrycznego malowania są rzadkością a malowanie wielu odrestaurowanych motocykli (włącznie z egzemplarzami muzealnymi) często pozostawia wiele do życzenia, więc postanowiłem przekazać zdobyte informacje w formie krótkiego artykułu.

Weiterlesen …

  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
Mehr laden...

Anmeldung

Anzeigen
  • Benutzername vergessen?
  • Passwort vergessen?

Suchen

Wer ist online

Aktuell sind 470 Gäste und keine Mitglieder online

Sonstiges

  • Administrationspanel
  • Mailingliste
  • über die Website
  • Registrierung neuer Benutzer
  • FAQ
  • NACHRICHT

Sprachumschaltung

Sprache auswählen

Die Mehrsprachigkeit der Seite wird entwickelt und getestet. Vollständige Version vorerst nur für PL-Sprache.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Empfohlene Treffen

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Kostenlose Werbung für ausgewählte Events rund um Oldtimer-Motorräder
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.