NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Details
Kategorie: Samodzielne naprawy
Radek Von Radek
Radek
07.Okt.
Hauptkategorie: Warsztat
07. Oktober 2014
Zuletzt aktualisiert: 16. Dezember 2014
Zugriffe: 7299

Ustawianie zapłonu w NSU 251 OSL

Kąt wyprzedzenia zapłonu, jest to kąt, o jaki obróci się wał korbowy od momentu zapłonu, aby tłok znalazł się w GÓRNYM ZWROTNYM PUNKCIE. Aby uprościć ustawianie zapłonu w warunkach domowych, zamiast kąta, korzystamy z danej w postaci odległości tłoka, przed górnym zwrotnym punktem. Odległość ta podana w mm odpowiada konkretnej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu ma duże znaczenie dla pracy silnika spalinowego.

W silniku z zapłonem iskrowym, momentem zapłonu steruje aparat zapłonowy. W nowoczesnych konstrukcjach, producenci zadbali o to aby nawet najdrobniejszy błąd mechanika nie miał wpływu na regulację kąta wyprzedzenia zapłonu i stosują bezobsługowe układy zapłonowe. W konstrukcjach silników motocyklowych sprzed kilkudziesięciu lat, o których mowa poniżej, wyprzedzeniem zapłonu sterował kierowca dźwignią umieszczoną na kierownicy, w zależności od obciążenia silnika. Dlatego tak ważne jest, aby ustawienia początkowe, wykonane były jak najdokładniej.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
WiesBan Von WiesBan
WiesBan
15.Sep.
Hauptkategorie: Imprezy
15. September 2014
Zuletzt aktualisiert: 16. September 2014
Zugriffe: 2682

VII Droga Kaszubska

min program2014 mVII Droga Kaszubska odbyła się w dniach 28-31 sierpnia 2014 r. z bazą w miejscowości Łapino (ośrodek wczasowy "Roma").

Impreza już po raz kolejny (byłem 3-ci raz) bardzo mi się podobała. Mojej żonie zresztą też. Tak, tak Panowie to nie żadna pomyłka. Wreszcie nastąpiła ta wiekopomna chwila i moja Szanowna Małżonka po raz pierwszy udała się ze mną na imprezę motocyklową. Specjalnie na pierwszy raz wybrałem Drogę Kaszubską, bo jest to impreza na luzie i moja SM pokonała całą motocyklową trasę ok. 200 km, wraz z jej wszystkimi atrakcjami, za kierownicą samochodu. Po imprezie przyznała się, że bawiła się lepiej niż myślała.

Rajd (nie wiem czy to jest rajd ale przy tej nazwie pozostańmy) rozpoczął się w czwartek wieczorem a zakończył w niedzielę rano. Oglądaliśmy atrakcyjne miejsca na ziemi kaszubskiej: Szymbark, kuźnię wodną w Oliwie, molo w Sopocie i ogólnie piękno ziemi kaszubskiej, itd., itp. No i oczywiście ten klimat. Motocykle z kilku krajów, byli niemcy, anglicy, szkoci, jakiś fin i ktoś tam jeszcze, no i oczywiście trzon imprezy czyli my Polacy. Kto nie był, niech żałuje.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Nadwozie
jacek fedor Von jacek fedor
jacek fedor
11.Aug.
Hauptkategorie: Technika
02. August 2014
Zuletzt aktualisiert: 18. August 2014
Zugriffe: 5995

Tabliczki znamionowe 1925-42

1939 - original mCharakterystyczną cechą motocykli NSU z lat 30 jest nieustanna modernizacja. Pojazdy tego samego typu zmieniały się z każdym rokiem. Wyglądały podobnie ale po kilku latach zmian różniły je detale niemal wszystkich części. Podobnie firma z Neckarsulm traktowała tabliczki znamionowe, którymi oznaczała produkowane pojazdy. Na pierwszy rzut oka te z lat 20 i 40 wyglądają podobnie, po bliższych oględzinach widać, że są zupełnie inne. Różni je wszystko, od szyldu producenta, przez miejsca wpisywania danych motocykli, po sam dobór danych. Wspólny jest tylko charakterystyczny kształt tabliczek, materiał z którego je zrobiono oraz technologia wykonania. Przez wszystkie lata były one wytrawiane na cynkowej blaszce tych samych rozmiarów.

Weiterlesen …

  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
Mehr laden...

Anmeldung

Anzeigen
  • Benutzername vergessen?
  • Passwort vergessen?

Suchen

Wer ist online

Aktuell sind 539 Gäste und keine Mitglieder online

Sonstiges

  • Administrationspanel
  • Mailingliste
  • über die Website
  • Registrierung neuer Benutzer
  • FAQ
  • NACHRICHT

Sprachumschaltung

Sprache auswählen

Die Mehrsprachigkeit der Seite wird entwickelt und getestet. Vollständige Version vorerst nur für PL-Sprache.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Empfohlene Treffen

Kostenlose Werbung für ausgewählte Events rund um Oldtimer-Motorräder
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.