Czas biegnie wielkimi krokami. Zaczynaliśmy w lutym 2003-go roku, a od 2010 roku gościmy na serwerze riders.pl. Czyli to już ponad 13 lat nieprzerwanej działaności! Więcej o historii naszej społeczności można poczytać w tym artykule (link).
Niestety od początku 2017-go roku serwer zostanie wyłączony co zmusza nas nie tylko do przeniesięnia się na inny host ale też do zmiany domeny. W związku z tym strona "Motocykle NSU" będzie pod koniec bieżącego roku dostępna pod nowym adresem. Prace przygotowawcze do tej dośc skomplikowanej, pracochłonnej i ryzykownej operacji już się rozpoczęły. Szczegóły dotyczące nowego adresu strony zostaną podane wkrótce.
- Details
- Kategorie: Targi, wystawy, bazary
- Spiker Von
- Hauptkategorie: Imprezy
- Zugriffe: 2315
Kolejna edycja kultowego łódzkiego MotoWeteranBazaru odbyła się na początku września br. (10-11). Osobiście od kilku lat skupiałem się tylko na majowych edycjach, jako największych i zazwyczaj oferujących najwięcej towaru, ale akurat miałem potrzebę zakupienia kilku kopii cześci i wolny weekend, więc pojawiłem się na jednodniowe wrześniowe łowy rankiem w sobotę. Niestety muszę stwierdzić, że nie było tym razem zbyt wiele ciekawego oryginalnego towaru związanego z interesującą nas marką NSU, a wystawiane nieliczne przedmioty najcześciej były już dobrze znane z poprzednich bazarów. Oferta współczesnych kopii części też znacząco się nie zmieniła, poza premierowym cylindrem do 601 OSL na stoisku znanego w środowisku Krzysztofa Z.
- Details
- Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
- Spiker Von
- Hauptkategorie: Warsztat
- Zugriffe: 3724
Sztywne cięgno hamulca tylnego w postaci regulowanego stalowego pręta to klasyczne rozwiązanie. Ze względu na swoja prostotę i niezawodność jest to do dzisiaj popularne rozwiązanie w tanich motocyklach z tylnym mechanicznym hamulcem bębnowym. Było ono stosowane też we wszystkich motocyklach NSU. Jednak zastosowanie sztywnego cięgna w przednim hamulcu było stosowane tylko w niektórych przedwojennych motocyklach z widelcem trapezowym (oczywiście w połączeniu z elastycznym cięgnem Bowdena). Także konstruktorzy NSU zastosowali takie rozwiązanie w "dużych OSL" czyli modelach 351/501/601 OSL.
W sporej ilości zachowanych do dzisiaj egzemplarzy OSL-ek nie zachował się jednak ten dosyć skomplikowany, wieloelementowy układ, najcześciej zastępowany odpowiednio wydłużoną linką lub montowaniem dodatkowego podparcia pancerza linki bezpośrednio na tarczy kotwicznej. Chcąc mieć jednak w pełni oryginalny motocykl trzeba te lementy odtworzyć, czemu ma pomóc niniejszy artykuł. Są już co prawda na rynku dostępne kopie, jednak nie zawsze ładnie wykonane i w pełni zgodne z oryginałem. Mając dostęp do tokarki (lub znajomego tokarza) można bezproblemowo wykonać te elementy samemu.