NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
  3. Modele NSU

Modele NSU

 Informacje o poszczególnych modelach motocykli NSU - opisy, dane techniczne, lata produkcji.

Details
Category: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy By TaTy
TaTy
19.Dec
Parent Category: Modele NSU
19 December 2010
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 9586

NSU Lux / Superlux 201 ZB

Lux250W roku 1951 NSU przedstawiło nowy 2-suwowy motocykl z silnikiem klasy 200 cc, którym był NSU Lux. Otrzymał on, podobnie jak luxrahmenmodel Fox, sztywną prasowaną ramę centralną połączoną z podstawą siedzenia.  Konstrukcja ta była identyczna jak w czterosuwowej wersji NSU Max i w praktyce można je stosować zamiennie, gdyż mocowania silnika są identyczne. Silnik 198 cm³ wyposażono w dwu przepustnicowy gaźnik BING. Osiągał on moc 8,6 KM i był zblokowany z nożną 4-biegową skrzynią biegów doskonale przystosowaną do motocykla z koszem. Silnik był zapalany nożnym kopniakiem. Łańcuch napędowy całkowicie osłonięto co chroniło go przed niszczycielską siłą kurzu, brudu i piasku. Panele boczne 11,5 litrowego zbiornika jak również rury wydechowe, jak przystało na motocykl "luksusowy", były chromowane.

 

Read more …

Details
Category: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Tomasz K By Tomasz K
Tomasz K
20.Jan
Parent Category: Modele NSU
20 January 2010
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 10234

201 OSL seria II

Pocztówka czyli suwenir z dawnych lat

NSU_201_OSL_seria_II_web_mNatchnieniem do powstania tego artykułu była zakupiona przeze mnie stara pocztówka. I może dziwne by się wydawało, że ot zwykła stara pocztówka nagle stała się tak cennym źródłem wiedzy i dającym natchnienie do napisania paru słów. Tak więc natchniony głównie ze względu na zawartość a mianowicie zdjęcie motocykla NSU 201 OSL serii II z 1934 roku, postanowiłem co nieco napisać.

Read more …

Details
Category: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
Pepe By Pepe
Pepe
19.Jul
Parent Category: Modele NSU
19 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 10712

Motosulm

Motosulm  (1931-1935)

W roku 1931 firma NSU wprowadziła na rynek rower z silnikiem pomocniczym. Był to pierwszy motorower produkowany seryjnie. Nazwa dla modelu - Motosulm - została wybrana w ogłoszonym specjalnie konkursie.

Read more …

More Articles …

  1. 251 OSB Max
  2. 125 ZDB
  3. 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
  4. Quick i Pony
  5. Modele 175/201/251 Z
  6. 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
  7. 201/251 OS/OSL oraz 351 OT

Subcategories

Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945) 8

Zestawienie modeli (1918-1945):

Typ Silnik Poj. cm ³ Moc max. w KM Obr./min Lata produkcji
NSU 4 HP 2-cylindry, 4-takt 498 6,5 - 1919 - 1922
NSU 8 HP 2-cylindry, 4-takt 996 12 - 1921 - 1927
NSU 502 T/TS 2-cylindry, 4-takt 498 10 - 1924 - 1926
NSU 251 R 1-cylinder, 4-takt 249 6 - 1924 - 1928
NSU 251 S 1-cylinder, 4-takt 247 10 4 400 1927 - 1929
NSU 251 T/TS 1-cylinder, 4-takt 249 6 - 1928 - 1933
NSU 501 S 1-cylinder, 4-takt 494 16 4 400 1928 - 1930
NSU 201 R/T 1-cylinder, 4-takt 199 4,5 - 1928 - 1930
NSU 301 T 1-cylinder, 4-takt 298 7 - 1929 - 1930
NSU 351 TS 1-cylinder, 4-takt 346 8 - 1930 - 1932
NSU-D 175 Z/ZD 1-cylinder, 2-takt 173 4,5 (ZD: 5,5) 4 000 1930 - 1933
NSU-D 201 Z 1-cylinder, 2-takt 198 5 4 000 1930 - 1932
NSU-D 251 Z 1-cylinder, 2-takt 245 6 4 000 1930 - 1933
NSU-D 501 TS 1-cylinder, 4-takt 494 12,5 4 250 1930 - 1936
NSU-D 601 TS 1-cylinder, 4-takt 592 14 (począwszy od 1936: 16) 4 350 1930 - 1939
NSU-D Motosulm 1-cylinder, 2-takt 63 1,25 4 000 1931 - 1935
NSU 501 SS 1-cylinder, 4-takt 494 30 5 800 1935 - 1937
NSU 600 SS 1-cylinder, 4-takt 597 33,5 (począwszy od 1937: 43,3) 5 500 1935 - 1938
NSU-D 201 OSL 1-cylinder, 4-takt 198 8,5 5 000 1933 - 1939
NSU-D 251 OSL 1-cylinder, 4-takt 242 10,5 5 070 1933 - 1940
NSU-D 201 ZD Pony/ZDB 1-cylinder, 2-takt 198 6,5 (począwszy od 1938: 7) 4 000 1934 - 1940
NSU-D 351 OSL 1-cylinder, 4-takt 346 18 5 020 1934 - 1940
NSU-D 501 OSL 1-cylinder, 4-takt 494 22 5 150 1935 - 1939
NSU-D Quick 1-cylinder, 2-takt 98 3 4 900 1936 - 1940
NSU-D 351 OT 1-cylinder, 4-takt 331 12,5 4 000 1936 - 1939
NSU 601 OSL 1-cylinder, 4-takt 562 24 4 950 1937 - 1939
NSU 125 ZDB 1-cylinder, 2-takt 123 4 4 500 1941
NSU Kettenkrad HK-101 4-cylindry, 4-takt 1 478 36 3 400 1941 - 1944

Opracował: Tadeusz "TaTy"

Modele powojenne (1945-1966) 4

Zestawienie modeli powojennych (1945-1966):

Typ Silnik Poj. cm ³ Moc maks. Obr./min. Lata produkcji
NSU Quick 1-cylinder, 2-takt 97 3 4 750 1945 - 1953
NSU 125 ZDB 1-cylinder, 2-takt 123 5 4 600 1947 - 1951
NSU Fox 1-cylinder, 4-takt 98 5,2 6 500 1949 - 1954
NSU Fox 1-cylinder, 2-takt 123 5,4 5 300 1951 - 1954
NSU Lambretta 1-cylinder, 2-takt 123 (począwszy od 1954: 146) 4,5 (począwszy od 1954: 6,2) 4 500 (5 200) 1950 - 1956
NSU Konsul I 351 OST 1-cylinder, 4-takt 346 18 5 500 1951 - 1953
NSU Konsul I 501 OST 1-cylinder, 4-takt 494 22 5 000 1951 - 1954
NSU Lux / Superlux 1-cylinder, 2-takt 198 8,6 (Superlux: 11) 5 250 1951 - 1956
NSU Max / Supermax 1-cylinder, 4-takt 247 17 (Supermax: 18) 6 500 1951 - 1963
NSU Quickly N/S/L/T/TT/F 1-cylinder, 2-takt 49 1,4 (począwszy od 1959: 1,7) 4 600 1953 - 1963
NSU Superfox 1-cylinder, 4-takt 123 8,8 6 500 1955 - 1958
NSU Delfin I + III (350 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 347,26 75 8 500 1951 i 1956
NSU Delfin I + III (500 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 498,74 110 8 500 1951 i 1956
NSU Baumm II (125 cm ³) rekord świata 1-cylinder, 4-takt 124,95 20 11 000 1955 - 1956
NSU Baumm IV (250 cm ³) rekord świata 2-cylindry, 4-takt 498,74 42 11 000 1955 - 1956
NSU Great D/V/III/IIIK 1-cylinder, 4-takt 146 (Great V: 175) 6,2 (great V: 9,5) 5 200 1956 - 1964
NSU Maxi 1-cylinder, 4-takt 174 12,5 6 500 1957 - 1964

Opracował: Tadeusz "TaTy"

Page 2 of 5

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 55 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
  3. Modele NSU
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.