NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Układ paliwowy
TaTy By TaTy
TaTy
20.Jul
Parent Category: Technika
20 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 4741

Gaźniki BING i ich zastosowanie w motocyklach NSU

Zestawienie gaźników Bing stosowanych w motocyklach NSU

Read more …

Details
Category: Układ paliwowy
TaTy By TaTy
TaTy
20.Jul
Parent Category: Technika
20 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 7423

Gaźniki GRAETZIN

Zestawienie gaźników Grätzin stosowanych w motocyklach NSU

Read more …

Details
Category: Historia marki
Admin By Admin
Admin
20.Jul
Parent Category: Marka NSU
20 July 2009
Last Updated: 21 January 2014
Hits: 6564

NSU w służbie niemieckiej armii i na wojnie

Strategia Blitzkriegu zakładała, ogromną na ówczesne czasy, niespotykaną ruchliwość jednostek bojowych. Uzyskano to dzięki stworzeniu jednostek zmechanizowanych lub wyposażeniu formacji pieszych w pojazdy silnikowe, co zwiększało diametralnie ich ruchliwość.

Żołnierze na motocyklach działali zarówno w jednostkach uderzeniowych, jak również, a może głównie, w jednostkach pomocniczych. Wśród formacji jednostek bojowych, należy wymienić stworzone w połowie lat trzydziestych specjalnie: Kradschutzen Abtailungen - tj. oddziały strzelców motocyklowych, poruszających się na motocyklach. Motocykli używano również, w dużej ilości, w oddziałach grenadierów pancernych oraz fizylierów. Żołnierzy tych wyposażono początkowo tylko w motocykle, potem dodatkowo w lekkie samochody terenowe np, VW Kubelwagen. Jednak większość żołnierzy na motocyklach pełniła funkcje pomocnicze. Jako gońcy sztabowi, pocztylioni, kierowcy patroli żandarmerii polowej, łącznościowcy (np. kierowcy NSU HK 101 i rozwijającego za sobą, z ciężkiego bębna kabla telefonu okopowego), dostawcy amunicji w strefie frontowej, czy przy transporcie rannych wprost z linii walki.

Read more …

  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 631 guests and one member online

  • samter

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.