NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Dorabianie brakujących elementów
Spiker By Spiker
Spiker
04.Sep
Parent Category: Warsztat
04 September 2017
Last Updated: 04 September 2017
Hits: 4101

Paluszek Bosch - oprawka żarówki

Z instrukcji BoschaOryginalna tylna lampka Bosch JN5 zwana potocznie "paluszkiem" to obecnie ekstremalnie rzadki okaz. Na szczęście od wielu lat dostępne są stosunkowo niedrogie kopie, w tym od polskich producentów. Za cenę nieco ponad 200 zł (za polski produkt) dostajemy ładnie wyglądającą z zewnątrz i mocno zblizoną do oryginału lampkę, w czarnym lakierze (jak w oryginale) lub chromowaną. Producent oprócz wersji na jednowłoknową żarówkę (jak w oryginale), przewidział też wersję na żarówkę dwuwłóknową (BAY15d, 6V 21/5W), przystosowaną do światła STOP - obecnie obowiązkowego, przynajmniej jeśli chodzi o pojazdy zarejestrowane "na tzw. białe tablice". Wyrób prezentuje się bardzo dobrze, i nawet "plastikowość" czerwonego szkiełka nie rzuca się zbytnio w oczy. Jedynym elementem, który od początku mi się nie podobał był oszczędnościowy prymitywny system styków doprowadzających prąd do żarówki, bazujący na toczonym tekstolitowym izolatorze i dociskanych sprężynkami stykach przylutowanych bezpośrednio do przewodów zasilających. W takim układzie przewody przyłączeniowe muszą poruszać się w odpowiednio luźnej tulei mocującej lampkę do jej uchwytu, co w przypadku trzech przewodów dla wersji ze STOP-em jest pewnym problemem. W oryginale przewody były zaciskane śrubkami w mosiężnych kołkach przyłączeniowych oprawki - właściwy docisk styków do żarówki nie był więc uzależniony od luzu przewodów. Postanowiłem poprawić ten element współczesnej kopii w kierunku oryginalnego rozwiązania ...

Read more …

Details
Category: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
janusz potaczek By janusz potaczek
janusz potaczek
17.Aug
Parent Category: Imprezy
17 August 2017
Last Updated: 18 August 2017
Hits: 2805

6 Rajd Motocykli Zabytkowych "Ruszamy na trakt, jak za tamtych lat", Nałęczów 2017

Plakat ver5W dniach 30.06 do 2.07.2017 odbył się w Nałęczowie (czyli "mieście przyjaznym pojazdom zabytkowym") 6 Rajd Motocykli Zabytkowych pod hasłem "Ruszamy na trakt, jak za tamtych lat". Już wcześniej, w roku 2016-tym brałem udział w 5-tym rajdzie na "małym kaloszu" i byłem pod dużym wrażeniem całości imprezy, więc i w tym roku w swoim skromnym kalendarzu wyjazdów musiałem umieścić wyjazd do Nałęczowa. Oto moja relacja widziana okiem uczestnika.

Motocykl objeżdżony, dotarty i wyregulowany już się gotował do wyjazdu ... I tak oto 30 czerwca w piątkowy poranek załadowaliśmy "kalosza" na przyczepę i po zapakowaniu dzieciaków i żony do auta ruszyliśmy w drogę. Około 6 godzin później, po całej gamie pytań "daleko jeszcze?", dobijamy w końcu do bramy Zespołu Szkół w Nałęczowie, gdzie umiejscowiono bazę rajdu. Zbyt wielu maszyn jeszcze nie ma, widocznie jesteśmy dość wcześnie, w zasadzie całe biuro i organizatorzy dopiero się rozkładają. Zrzucamy kalosza z przyczepy i jedziemy na obiad, podczas którego co rusz słyszymy nadjeżdżających kolejnych uczestników. Po powrocie do bazy widzimy, że już nieco więcej maszyn stoi w parku maszyn, są znajome twarze z poprzedniej edycji, no i oczywiście od razu zaczynają się "merytoryczne rozważania nad każdym egzemplarzem", opowieści o drodze na rajd - kogo zastała ulewa a komu się udało o suchych skarpetach dojechać. Trzeba się jeszcze tylko zarejestrować i przejść obowiązkowy przegląd techniczny.

Read more …

Details
Category: O stronie
Admin By Admin
Admin
22.Dec
22 December 2016
Last Updated: 05 January 2017
Hits: 2174

Witamy na "nowej" stronie!

Witamy na nowej stronie ... a w zasadzie kolejnej odsłonie strony istniejącej nieprzerwanie od lutego 2003-go roku.

Nagła konieczność wymusiła szybkie przenosiny strony na inny hosting. Dotychczas gościlismy na serwerze riders.pl, który niestety kończy swój żywot z końcem 2016 roku.

Przy okazji przenosin na nowy (płatny) hosting została podjęta decyzja o wykupieniu naszej własnej unikalnej domeny. Od teraz jest to nsu-riders.pl (zbieżność z poprzednim adresem strony nieprzypadkowa). To zapewni nam niezmienność adresu strony dopóki tylko będziemy opłacać domenę. Roczny koszt nie jest duży a zalet wiele, więc myślę, że było warto.

Read more …

  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 1290 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.