NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Dorabianie brakujących elementów
Spiker By Spiker
Spiker
15.Feb
Parent Category: Warsztat
15 February 2016
Last Updated: 03 January 2017
Hits: 3527

Kołki przyłączeniowe prądnicy B142 i magdyna D1

oryginal mPrądnica Bosch B142 i pokrewne prądnicowo magdyno D1 mają od strony szczotek przynitowaną płytkę tekstolitową z dwoma parami zacisków przyłączeniowych dla końcówek kabli. W każdej parze znajdują się dwa kołki połączone elektrycznie mosiężnym blaszanym łącznikiem i zanitowane z tyłu płytki. Najczęściej te elementy są zachowane w bardzo dobrym stanie i nie wymagają żadnych napraw. Jednak w przypadku jednej z moich pradnic płytka była na tyle zniszczona (poluzowana, połamana i wypalona), że zaszła konieczność jej wymiany, co wiązało sie między innymi z koniecznością dorobienia nowych kołków przyłączeniowych. Być może ktoś inny też spotka się z podobnym problemem, więc "dla potomności" postanowiłem wykonać odpowiednie rysunki pomocne przy dorabianiu tego elementu. Warto wiedzieć, że identyczne kołki występują także w "łączniku masowym" stosowanym w wielu przedwojennych modelach NSU, opisywanym już na naszej stronie (link). Jest bardzo możliwe, że te kołki występują także w wielu innych urządzeniach Boscha z tamtych lat (gdyby ktoś miał takie informacje to proszę o kontakt).

Read more …

Details
Category: Dorabianie brakujących elementów
Spiker By Spiker
Spiker
22.Dec
Parent Category: Warsztat
17 December 2015
Last Updated: 03 January 2017
Hits: 3576

Nakrętki kołnierzowe ramy i silnika 351/501/601 OSL

gotowe mW modelach OSL konstruktorzy w wielu miejscach założyli stosowanie nakrętek kołnierzowych. Powodem mogła być dbałość o estetykę. Jest to jednak spory problem dla osób współcześnie odrestaurowujących te motocykla, ponieważ nie zastosowano znormalizowanych elementów i nie można ich zakupić w handlu. Istnieją co prawda bardzo podobne nakrętki według normy DIN DIN 6923 czy też DIN 6331 (według współczesnej nomenklatury - nakrętki kołnierzowe z kołnierzem gładkim), jednak we wszystkich przypadkach coś odróżnia je od oryginalnego wykonania (proporcje kołnierza, jego przejście w sześciokąt, bądź wysokość nakrętki), jednak największą wadą jest brak dostępnego pełnego potrzebnego asortymentu gwintów drobnozwojowych. Pozostaje więc ich dorobienie przez tokarza z odpowiednio wytrzymałego materiału, włącznie z pracochłonnym frezowaniem sześciokąta.

Read more …

Details
Category: Historia marki
tomek skorzynski By tomek skorzynski
tomek skorzynski
21.Dec
Parent Category: Marka NSU
21 December 2015
Last Updated: 21 December 2015
Hits: 3561

Walter Moore - pomiędzy Nortonem a NSU

Patrząc na wystawione na Ebay elementy skrzyni biegów, sprzęgła czy pompy oleju Nortona ma się wrażenie, że ktoś przez pomyłkę wystawił „fanty” od NSU… Dzieje się tak dlatego, że jak ogólnie wiadomo historia motocykli NSU serii OSL jest mocno powiązana z Nortonem poprzez osobę głównego konstruktora Waltera Moore. Ale jeśli przyjrzeć się temu dokładniej widać sporo zagadek.

Anglik Walter Moore rozpoczął pracę dla Nortona w roku 1924. Pracował jako inżynier i szef teamu wyścigowego, a także brał jako pasażer wózka udział w Tourist Trophy na Wyspie Man w 1924, gdzie wraz z partnerem (George Tucker) odnieśli zwycięstwo.

Read more …

  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 190 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.