NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Nadwozie
Spiker By Spiker
Spiker
29.May
Parent Category: Technika
29 May 2014
Last Updated: 30 May 2014
Hits: 5434

Malowanie zbiornika 351/501 OSL w 1938 roku

IMG 0531mmJakiś czas temu zostałem poproszony o identyfikację i analizę kompletności motocykla NSU 351 OSL z 1936 roku (jak się później okazało). W motocyklu był jednak zamontowany przedni widelec i zbiornika paliwa z ok. 1938 roku. I właśnie ten zbiornik bardzo mnie zainteresował, ponieważ okazał się być w oryginalnym fabrycznym malowaniu przykrytym w okresie wojennym piaskową farbą charakterystyczną dla pojazdów WH w końcowym okresie wojny. Ponieważ potrzebowałem właśnie wzorca do odmalowania swojego zbiornika z tego samego rocznika, więc dokonałem odpowiednich pomiarów i wykonałem serię zdjęć pokazujących najbardziej charakterystyczne fragmenty. Takie ocalałe fragmenty fabrycznego malowania są rzadkością a malowanie wielu odrestaurowanych motocykli (włącznie z egzemplarzami muzealnymi) często pozostawia wiele do życzenia, więc postanowiłem przekazać zdobyte informacje w formie krótkiego artykułu.

Read more …

Details
Category: Targi, wystawy, bazary
Spiker By Spiker
Spiker
28.May
Parent Category: Imprezy
28 May 2014
Last Updated: 05 January 2017
Hits: 2606

MWB - maj 2014

IMG 1211Spotkania na majowej giełdzie MotoWeteranBazar w Łodzi to już nasza forumowa tradycja. I tym razem przybyła spora grupka miłośników motocykli spod znaku niebiesko-czarnej tarczy. Oryginalnych części do naszych ulubionych motocykli było nie mało, ale głównie były to elementy silnikowe, do skrzyni biegów i inne do układu przeniesienia napędu. Oprócz tego zdarzały się jakieś ramy (głównie do mniejszych modeli) oraz jakieś pojedyncze koła. Były tylko dwa w miarę kompletne motocykle do odbudowy: 501 OSL z 1939-go roku oraz 251 OSL z ok. 1938 roku. Obydwa przyjechały wraz z właścicielami gdzieś ze wschodu, jednak ceny tych egzemplarzy były niestety niemieckie (albo i wyższe, bo jakoś żaden z zauważonych na bazarze gości z Niemiec jakoś się na nie nie połasił). Mam wrażęnie, że tylko ten kto potrzebował drobnych części czy podzespołów miał szansę coś interesującego zakupić, bo wiadomo, że dla uzupełnienia ostatnich niewielkich braków można nawet świadomie przepłacić.Jak zwykle były do kupienia repliki części u znanych od lat dostawców. Nie odnotowałem w tym względzie żadnych szczególnych premier - prawie cały oferowany asortyment był już wcześniej mi znany.

Read more …

Details
Category: Targi, wystawy, bazary
Spiker By Spiker
Spiker
23.May
Parent Category: Imprezy
23 May 2014
Last Updated: 06 January 2017
Hits: 2634

VII Wystawa Motocykli Zabytkowych - Siedliska 2014

IMG 1162mm4-go maja 2014-go roku w podrzeszowskich Siedliskach odbyła się już 7-ma edycja wystawy motocykli zabytkowych. Tegoroczna imprezę zorganizowali: Stowarzyszenie Pasjonatów Motoryzacji Dawnej ”Pęknięta szprycha”, Gminny Ośrodek Kultury w Lubeni oraz Publiczne Gimnazjum w Siedliskach. W miejscowym domu kultury w Siedliskach można było zobaczyć zabytkowe motocykle, motorowery, samochody, traktory, rowery, silniki oraz sprzęt rolniczy, a nawet rekonstrukcję katapulty oblężniczej. Dodatkową atrakcją była kolekcja silników stacjonarnych wraz z pokazem ich działania. Zwiedzający długo wpatrywali i wsłuchiwali się się w wolno pracujące niespotykane już dzisiaj w użyciu silniki.

Nas oczywiście najbardziej interesują pojazdy NSU. Było ich niestety niewiele, a niektóre pojazdy przyjechały wraz ze zwiedzającymi, więc nie można ich było podziwiać podczas całego czasu trwania imprezy. Odnotowano obecność następujących modeli: 351 OSL (z żeliwną głowicą), 251 OSL z lat 40-tych oraz przedwojenny rower NSU. Wszystkie te pojazdy znane są od lat w miejscowym środowisku i gościły już na różnych lokalnych wystawach.

Read more …

  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 147 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.