NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Brand
  • Models
    • First models (1901-1918)
    • Pre-war and wartime models (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony-Block / ZDB
      • 201 OSL series II
      • 201/251 OS/OSL and 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Post-war models (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux
      • 251 OSB Max
      • NSU 351/501 OS-T Konsul
  • Events
    • Meetings and rallies of historic motorcycles
    • Fairs, exhibitions, moto exchanges
    • Events GalleryEvents Gallery
  • Technics
    • Engine
    • Body
    • Settings, adjustments
    • Fuel system
    • Electrical installations
    • Technical GalleryTechnical Gallery
  • Workshop
    • Motorcycle premieres
    • Making missing elements
    • Self-repair
    • Useful workshop information
    • Copies and replicas of parts
    • Workshop galleryWorkshop gallery
  • GalleryGallery
  • Forum
  • Links
    • Commercial websites
    • Hobby websites
  1. You are here:  
  2. Home
Details
Category: Dorabianie brakujących elementów
Spiker By Spiker
Spiker
08.Dec
Parent Category: Warsztat
08 December 2015
Last Updated: 03 January 2017
Hits: 3488

Śruba regulacji naciągu łańcucha sprzęgłowego 351/501/601 OSL

sruba katalog mRegulacja naprężenia łańcucha sprzęgłowego jest w modelach 351/501/601 OSL realizowana poprzez obrót skrzyni biegów wokół dolnej śruby mocującej ją do ramy. Do precyzyjnej regulacji kąta obrotu służy specjalna śruba z płaskownikiem przykręcanym do ramy. Śruba jest wkręcona w poprzeczny otwór w głównej śrubie mocującej górę skrzyni biegów (i automat zmiany biegów w wersjach z nożną zmianą biegów). Wkręcając śrubę odsuwamy skrzynię biegów do tyłu naprężając tym samym łańcuch sprzęgłowy, natomiast wykręcając ją luzujemy łańcuch. Śruba regulacyjna nie zmieniła się przez całych okres produkcji modelu S/OS/OSL (katalogowy opis: 58 551 Getreibe-Verstellschraube). Jest ona przeważnie zachowana w dobrym stanie a częste zaolejenie od cieknącej skrzyni biegów zazwyczaj konserwuje oryginalną powłokę galwaniczną. Uszkodznia, jeśli już są, wynikają z niewłaściwego użytkowania i dotyczą pokaleczonego łba śruby lub przeciągniętego gwintu. Ja musiałem jednak dorobić tę śrubę ze względu na ... zniszczenie przez galwanizera podczas odciągania starego chromu. Być może też brakuje tego elementu komuś, kto kupił swój motocykl jako niekompletny zestaw części. Wykonałem więc odpowiednie rysunki "dla potomności".

Read more …

Details
Category: Dorabianie brakujących elementów
Spiker By Spiker
Spiker
24.Jun
Parent Category: Warsztat
24 June 2015
Last Updated: 03 January 2017
Hits: 3584

Śruby regulacji naciągu łańcucha - 351/501/601 OSL

oryginal mW motocyklach z łańcuchowym przeniesieniem napędu na tylne koło istnieje konieczność okresowej regulacji jego naprężenia. Aby pomóc użytkownikowi ustawić wymagane naprężenie łańcucha konstruktorzy przewidują odpowiednie układy płynnego i precyzyjnego przesuwania osi koła. W większości przypadków są w tym celu zastosowane śruby z kontrnakrętką umieszczone w miejscu mocowania tylnego koła do zawieszenia. Tak też zaprojektowany jest naciąg w modelach 351/501/601 OSL. Składa się on z długich śrub "imakowych" M7 (nr kat. 51 806) wkręcanych w odkuwki ramy i zabezpieczonych przed odkręcaniem specjalnymi kontrnakrętkami (nr kat. 51 807). Co prawda istnieją odpowiednie normy dla tego typu śrub, jednak niestety ten rozmiar nie jest typowy i nie można takiej śruby zakupić w handlu. Kiedy więc oryginalna śruba jest zniszczona bądź zagubiona należy zlecić jej dorobienie. Sam stanąłem przed takim problemem, więc korzystając z pomiarów wykonanych przez innych posiadaczy motocykli tego typu przygotowałem odpowiednie rysunki wykonawcze, którymi niniejszym chciałbym się podzielić.

Read more …

Details
Category: Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
Spiker By Spiker
Spiker
29.May
Parent Category: Imprezy
29 May 2015
Last Updated: 06 January 2017
Hits: 3378

4 Rajd Partyzancki, Nałęczów 2015

IV Rajd Plakat WWW m4-ty Rajd Partyzancki odbył się w dniach 22-24 maja 2015-go roku w Nałęczowie, pod hasłem "Ruszamy na szlak, jak za tamtych lat". Imprezę zorganizowała Lubelska Grupa Weterańska "Partyzant".

Rajd Partyzancki jest już dla mnie imprezą kultową, pomimo, że to dopiero jego czwarta edycja. Dla mnie wiążą się z nim same pozytywne wspomnienia, pomimo, że w poprzednich trzech edycjach byłem tylko widzem i miałem z tego powodu ogromny niedosyt. Kiedy więc rajd reaktywowano po ośmioletniej przerwie, nie mogłem nie skorzystać z zaproszenia od naszego forumowego kolegi Ceramika. IMG 2551 mDodatkowym impulsem był pomysł organizatorów, aby przy okazji rajdu zrobić nieformalne spotkanie miłośników marki NSU i nawet przyznać w tej kategorii specjalne nagrody. Kiedy zbliżał się termin wyjazdu przyśpieszyłem prace nad moim NSU, który jeszcze w zimie rozebrałem celem kompleksowego pomalowania i wprowadzenia drobnych ale koniecznych poprawek. Jednak wkrótce zrozumiałem, że przez opieszaość lakiernika jednak nie zdążę z "enesem" i będę musiał wyruszyć zastępczym motocyklem, mieszczącym się w formule rajdu. Ostatecznie wybrałem się moim nie całkiem jeszcze sprawdzonym w dalszych trasach Iżem Planeta z 1963-go roku w oryginalnym stanie zachowania.  Tym razem przywiozłem motocykl na przyczepie (mój debiut w takiej roli) i być może przy innych uczestnikach, którzy przyjechali z podobnie odległych miejsc na kołach, wyszedłem trochę na cieniasa, ale przynajmniej wróciłem do domu suchy.

Read more …

  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
Load more...

Login

Show
  • Forgot your username?
  • Forgot your password?

Search

Who's online

We have 45 guests and no members online

Other

  • Administration panel
  • Mailing list
  • New users registration
  • About page
  • FAQ
  • NEWS

Language switcher

Select your language

The site's multilingualism is under development and testing. Complete version for now only for PL language.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Recommended events

Free advertising of selected events related to vintage motorcycles
  1. You are here:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. All Rights Reserved.
Joomla! is Free Software released under the GNU General Public License.