NSU-Riders NSU-Riders
  • Startseite
  • Marke
  • Modelle
    • Erste Modelle (1901-1918)
    • Vorkriegs- und Kriegsmodelle (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD PONY-BLOCK / ZDB
      • 201 OSL serie II
      • 201/251 OS/OSL und 351 OT
      • 351/501 OS/OSL, 351 OS WH
    • Nachkriegsmodelle (1945-1966)
      • Fox / Superfox
      • Quick
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351/501 OS-T Konsul
  • Ereignisse
    • Treffen und Rallyes historischer Motorräder
    • Messen, Ausstellungen, Austausch
    • Ereignisse GalerieEreignisse Galerie
  • Technik
    • Motor
    • Körper
    • Einstellungen, Anpassungen
    • Kraftstoffsystem
    • Elektroinstallationen
    • Technische GalerieTechnische Galerie
  • Werkstatt
    • Motorradpremieren
    • Fehlende Elemente herstellen
    • Selbstreparatur
    • Nützliche Werkstatttipps
    • Kopien und Nachbildungen von Teilen
    • Werkstatt GalerieWerkstatt Galerie
  • GalerieGalerie
  • Forum
  • Links
    • Kommerzielle Seiten
    • Hobbyseiten
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
  3. Werkstatt

Warsztat

Zrób to sam - porady warsztatowe

Details
Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
Spiker Von Spiker
Spiker
22.Dez.
Hauptkategorie: Warsztat
17. Dezember 2015
Zuletzt aktualisiert: 03. Januar 2017
Zugriffe: 3687

Nakrętki kołnierzowe ramy i silnika 351/501/601 OSL

gotowe mW modelach OSL konstruktorzy w wielu miejscach założyli stosowanie nakrętek kołnierzowych. Powodem mogła być dbałość o estetykę. Jest to jednak spory problem dla osób współcześnie odrestaurowujących te motocykla, ponieważ nie zastosowano znormalizowanych elementów i nie można ich zakupić w handlu. Istnieją co prawda bardzo podobne nakrętki według normy DIN DIN 6923 czy też DIN 6331 (według współczesnej nomenklatury - nakrętki kołnierzowe z kołnierzem gładkim), jednak we wszystkich przypadkach coś odróżnia je od oryginalnego wykonania (proporcje kołnierza, jego przejście w sześciokąt, bądź wysokość nakrętki), jednak największą wadą jest brak dostępnego pełnego potrzebnego asortymentu gwintów drobnozwojowych. Pozostaje więc ich dorobienie przez tokarza z odpowiednio wytrzymałego materiału, włącznie z pracochłonnym frezowaniem sześciokąta.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
Spiker Von Spiker
Spiker
16.Dez.
Hauptkategorie: Warsztat
16. Dezember 2015
Zuletzt aktualisiert: 03. Januar 2017
Zugriffe: 3355

Śruby mocowania skrzyni biegów 351/501/601 OSL

rysunek - instrukcjaW „dużych OSL” (modele 351/501/601 OSL) skrzynia biegów jest mocowana do ramy za pomocą dwóch śrub przechodzących przez solidne odlane uchwyty w górnej i dolnej części aluminiowej obudowy. Nie są to jednak typowe, znormalizowane śruby, dlatego też mogą być pewnym problemem przy restaurowaniu zdekompletowanego motocykla, dlatego też, a także w celu usystematyzowania rodzajów i zmian w tych elementach zachodzących w ciągu całego okresu produkcji wspomnianych modeli, powstał niniejszy artykuł.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
Spiker Von Spiker
Spiker
11.Dez.
Hauptkategorie: Warsztat
11. Dezember 2015
Zuletzt aktualisiert: 03. Januar 2017
Zugriffe: 3450

Śruby podstawy prądnicy 351/501/601 OSL

sruby podstawy pradnicy mJak wiadomo prądnica w modelach OSL jest napędzana łańcuchem, zachodzi więc konieczność okresowej regulacji jego naprężenia. Jest to realizowane poprzez obrót podstawy prądnicy względem blach ramy. Aby maksymalnie ułatwić tę czynność konstruktorzy NSU zaprojektowali specjalne śruby, których trudno dostępnych łbów nie trzeba przytrzymywać kluczem, a wystarczy tylko luzować i dokręcać łatwo dostępne nakrętki. W niniejszym artykule chcę opisać specyfikę elementów występujących w "dużych OSL", czyli modelach 351/501 i 601 OSL.

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
Spiker Von Spiker
Spiker
08.Dez.
Hauptkategorie: Warsztat
08. Dezember 2015
Zuletzt aktualisiert: 03. Januar 2017
Zugriffe: 3445

Śruba regulacji naciągu łańcucha sprzęgłowego 351/501/601 OSL

sruba katalog mRegulacja naprężenia łańcucha sprzęgłowego jest w modelach 351/501/601 OSL realizowana poprzez obrót skrzyni biegów wokół dolnej śruby mocującej ją do ramy. Do precyzyjnej regulacji kąta obrotu służy specjalna śruba z płaskownikiem przykręcanym do ramy. Śruba jest wkręcona w poprzeczny otwór w głównej śrubie mocującej górę skrzyni biegów (i automat zmiany biegów w wersjach z nożną zmianą biegów). Wkręcając śrubę odsuwamy skrzynię biegów do tyłu naprężając tym samym łańcuch sprzęgłowy, natomiast wykręcając ją luzujemy łańcuch. Śruba regulacyjna nie zmieniła się przez całych okres produkcji modelu S/OS/OSL (katalogowy opis: 58 551 Getreibe-Verstellschraube). Jest ona przeważnie zachowana w dobrym stanie a częste zaolejenie od cieknącej skrzyni biegów zazwyczaj konserwuje oryginalną powłokę galwaniczną. Uszkodznia, jeśli już są, wynikają z niewłaściwego użytkowania i dotyczą pokaleczonego łba śruby lub przeciągniętego gwintu. Ja musiałem jednak dorobić tę śrubę ze względu na ... zniszczenie przez galwanizera podczas odciągania starego chromu. Być może też brakuje tego elementu komuś, kto kupił swój motocykl jako niekompletny zestaw części. Wykonałem więc odpowiednie rysunki "dla potomności".

Weiterlesen …

Details
Kategorie: Dorabianie brakujących elementów
Spiker Von Spiker
Spiker
24.Juni
Hauptkategorie: Warsztat
24. Juni 2015
Zuletzt aktualisiert: 03. Januar 2017
Zugriffe: 3541

Śruby regulacji naciągu łańcucha - 351/501/601 OSL

oryginal mW motocyklach z łańcuchowym przeniesieniem napędu na tylne koło istnieje konieczność okresowej regulacji jego naprężenia. Aby pomóc użytkownikowi ustawić wymagane naprężenie łańcucha konstruktorzy przewidują odpowiednie układy płynnego i precyzyjnego przesuwania osi koła. W większości przypadków są w tym celu zastosowane śruby z kontrnakrętką umieszczone w miejscu mocowania tylnego koła do zawieszenia. Tak też zaprojektowany jest naciąg w modelach 351/501/601 OSL. Składa się on z długich śrub "imakowych" M7 (nr kat. 51 806) wkręcanych w odkuwki ramy i zabezpieczonych przed odkręcaniem specjalnymi kontrnakrętkami (nr kat. 51 807). Co prawda istnieją odpowiednie normy dla tego typu śrub, jednak niestety ten rozmiar nie jest typowy i nie można takiej śruby zakupić w handlu. Kiedy więc oryginalna śruba jest zniszczona bądź zagubiona należy zlecić jej dorobienie. Sam stanąłem przed takim problemem, więc korzystając z pomiarów wykonanych przez innych posiadaczy motocykli tego typu przygotowałem odpowiednie rysunki wykonawcze, którymi niniejszym chciałbym się podzielić.

Weiterlesen …

Weitere Beiträge …

  1. Zapadka rozrusznika w 351/501/601 OSL
  2. Dostosowanie prądnicy RD 1/3 do obrotów i przełożenia prądnicy RD 1/2
  3. Ustawianie zapłonu w NSU 251 OSL
  4. Replika filtra oleju - NSU 351/501/601 OSL
  5. Uszczelnienie obudowy napędu licznika - modele: 201-501 OSL, 351 OT, 201 ZDB
  6. Oksydowanie elementów stalowych dla wersji WH
  7. Chłodzenie i smarowanie podczas obróbki skrawaniem
  8. Naprawa gwintów - średnice wierceń

Unterkategorien

Dorabianie brakujących elementów 29

"Zrobię sobie, czyli dwie ręce mam więc zrobię sobie sam" (Skrzydlaty)

Samodzielne naprawy 7

Porady związane z samodzielną naprawą motocykla

Przydatne informacje warsztatowe 4

Niby znane ale .....

Premiery motocykli 3

Prezentacje godnych uwagi odrestaurowanych bądź oryginalnie zachowanych egzemplarzy motocykli NSU.

Seite 3 von 9

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  1. Aktuelle Seite:  
  2. Home
  3. Werkstatt
Copyright © 2025 NSU-Riders. Alle Rechte vorbehalten.
Joomla! ist freie, unter der GNU/GPL-Lizenz veröffentlichte Software.