Instalacje elektryczne
Instalacje elektryczne mootocykli NSU
- Szczegóły
- Kategoria: Instalacje elektryczne
- Skrzydlaty Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 6820
Sercem elektrycznym, wymienionych w tytule modeli motocykli NSU, była prądnica RD 1/2 i 1/3, pochodząca z niemieckiej wytwórni Bosch. Jak wiele podobnych urządzeń z lat 30-tych, starano się w obrębie jednego urządzenia zmieścić szereg mechanizmów, dążąc tym samym do bardziej zwartej konstrukcji pojazdu. Prądnica ta stała się urządzeniem łączącym w swojej konstrukcji: prądnicę, rozdzielacz zapłonu z jego regulatorem oraz regulator napięcia.
- Szczegóły
- Kategoria: Instalacje elektryczne
- Skrzydlaty Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 9544
Chcę podać kilka kwestii na tematy prądnicowe. Ale nie dlatego, żeby się pochwalić, tylko dlatego, że wiem, ile mi osobiście sprawiały kłopotów "prądy błądzące". Jest to problem ze względów eksploatacyjnych w motocyklach bardzo istotny, więc wiedzy o tym nigdy za wiele. Sam często wracam do problemów kiedyś już poruszanych i ciągle dowiaduję się czegoś nowego. Informacje tu przedstawione oparte są o moje doświadczenia eksploatacyjno-warsztatowe oraz o wiedzę zaczerpniętą z kilku mądrych książek, nie najnowszych może, ale za to zawierających wiedzę często już dzisiaj zapomnianą. Zdając sobie sprawę z braków wiedzy elektrotechnicznej, będę pisał w sposób, przystępny i zrozumiały, nie zawsze technicznie. Dlatego, gdyby podawane przeze mnie informacje, były nieścisłe lub niepełne, proszę o konstruktywną krytykę oraz pytania uzupełniające. Zapraszam tym samym do dyskusji.
- Szczegóły
- Kategoria: Instalacje elektryczne
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 6827
Rozmiar gwintu |
Bosch stare oznaczenia |
Bosch nowe oznaczenia |
Beru stare oznaczenia |
Beru nowe oznaczenia |
Champion |
NGK |
M 18 x 1,5 |
M 45 T 1 |
M12B |
45/18 |
18-12B |
|
AB-2 |
M 95 T 1 |
M10A |
95/18 |
18-10A |
D16 v D16Y |
A-6 |
|
M 145 T 1 |
M8A |
145/18 |
18-8A |
D14 v D15Y |
A-6 |
|
M 175 T 1 |
M7A |
175/18 |
18-7A |
K9 v D10 |
A-6 |
|
M 225 T 1 |
M5A |
225/18 |
18-5A |
UK10 |
A-7 |
|
M 18 x 1,5 |
M 240 T 1 |
M4AC |
240/18 |
18-4A2 |
K9 V D9 |
A-7 |
M 260 T 1 |
M4AC |
260/18 |
18-4A1 |
K7 v K8G |
A-7 |
|
M 14 X 1,25 |
W 95 T 1 |
W10A |
95/14 |
14-10A |
|
B-4H |
W 145 T 1 |
W8A |
145/14 |
14-8A |
H88 |
B5HS |
|
W 145 T 2 |
W8C |
145/14/3 |
14-8C |
N6 v N6 |
B5ES |
|
M 14 X 1,25 |
W 145 T 30 |
W8D |
175/14/3 |
14-8D |
N5 |
BP5ES |
W 145 T 35 |
W8B |
145/14A |
14-8B |
L92Y v L95Y |
BP5HS |
|
W 175 T 1 |
W7A |
175/14 |
14-7A |
L85 v H88 |
B6HS |
|
W 175 T 2 |
W7C |
175/14/3 |
14-7C |
N88 |
B6ES |
|
W 175 T 30 |
W7D |
175/14/3 |
14-7D |
N9Y |
BP6ES |
|
M 14 X 1,25 |
W 175 T 35 |
W7B |
175/14A |
14-7B |
L87Y |
BP6HS |
W 175 T 7 |
|
D175/14 |
14-7B |
87Y |
BP6HS |
|
W 190 M 11S |
W6AS |
190/14Z |
14Z-6A2 |
|
B6HV |
|
W 200 T 27 |
|
D200/14/3 |
14-7C |
N6Y |
B7ES |
|
W 20 T 30 |
W6DC |
200/14/3A |
14-5D |
N9Y |
BP6ES |
|
M 14 X 1,25 |
W 200 T 35 |
W6B |
200/14A |
14-6B |
|
BP6HS |
W 215 T 28 |
|
D215/14/3 |
|
L6Y |
BP6ES |
|
W 225 T 1 |
W5A |
225/14 |
14-7A |
L85 v H88 |
B7HS |
|
W 225 T 2 |
W5C |
225/14/3 |
14-7C |
N4 |
B7ES |
|
W 225 T 30 |
W5D |
225/14/3 |
14-5D |
N6Y |
BP7ES |
|
M 14 X 1,25 |
W 225 T 35 |
W5B |
225/14/A |
14-5B |
UL82Y |
BP7HS |
W 225 T 7 |
|
D225/14 |
14-7B |
L87Y |
BP6HS |
|
W 230 T 30 |
W5D1 |
230/14/3A |
14-5D1 |
N6Y |
BP7ES |
|
W 240 T 1 |
W4A2 |
240/14 |
14-5A |
L81 |
B7HS |
|
W 240 T 2 |
W4C2 |
240/14/3 |
14-4CS1 |
N3 |
B7ES |
|
M 14 X 1,25 |
W 240 T 28 |
|
D240/14/3 |
14-5D |
N6Y |
BP7ES |
W 260 T 1 |
W3AC |
260/14 |
14-4A1 |
L4G |
B8HS |
|
W 260 T 2 |
W3CC |
260/14/3 |
14-4CS1 |
N3 |
B8ES |
|
W 260 T 28 |
|
D260/14/3 |
14-4CS1 |
N3 |
B9EV |
- Szczegóły
- Kategoria: Instalacje elektryczne
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 3426
|
- Szczegóły
- Kategoria: Instalacje elektryczne
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 10025
Niemieckie systemy elektryczne motocykli - numeracja końcówek przewodów
Niemcy zawsze wiedli prym w normalizowaniu wszelkich zagadnień technicznych. Naturalnie dotyczyło to także instalacji elektrycznych pojazdów, często budowanych w oparciu o podzespołów różnych producentów, niejednokrotnie zamiennie w tym samym modelu. Nieuchronne stało się więc ujednolicenie oznaczeń charakterystycznych punktów schematów ideowych i fizycznych oznaczeń miejsc podłączania przewodów elektrycznych w poszczególnych podzespołach instalacji.