NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Technika
  4. Ustawienia, regulacje

Ustawienia, regulacje

Szczegóły
Kategoria: Ustawienia, regulacje
Mieczysław Przez Mieczysław
Mieczysław
25.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
25 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 3956

Łożyska w modelach NSU 201/251 OS/OSL i 351 OT

Poniższa tabela zawiera wykaz łożysk stosowanych w "małych" enesach. Uwaga - czerwony tekst wyróżnia nieoryginalne rozwiązania.

 

Lp. Lokalizacja łożyska w motocyklu Oznaczenie
handlowe
Ilość (szt.)
1 na wale korbowym od strony sprzęgła - bliżej przeciwwagi NJ 204 1
2 na wale korbowym od strony sprzęgła 6204 1
3 na wale korbowym od strony rozrządu NJ 204 1
4 skrzynia biegów na wałku zdawczym NU 205 1
5 skrzynia biegów na wałku sprzęgłowym 1203 lub 6203 1
6 koło tylne (piasta) 6202 2
7 koło tylne (bęben hamulcowy) 6204 1
8 koło przednie (po przeróbce z konusów na łożyska kulkowe!) 6203 2
9 prądnica od strony łańcuszka napędowego E 13 1
10 prądnica od strony komutatora E 10 1

 

Opracował: Mietek

Szczegóły
Kategoria: Ustawienia, regulacje
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 2994

Wartości cieplne świec oraz siła docisku

Tabela porównawcza wartości cieplnych świec zapłonowych.

Wartość cieplna Wartość cieplna
50 12
60, 70, 80 11
80, 90, 100 10
100, 110, 120 9
130, 140, 150 8
160, 170, 180 7
190, 200, 210 6
220, 230 5
240, 250 4
260, 270, 280 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moment dociągający przy wkręcaniu świec.
Rodzaj gwintu

Moment dociągający (Nm) przy nie nasmarowanym gwincie

Gniazdo płaskie /gniazdo stożkowe*


Żeliwo Metale lekkie
M 10 x 1 10 - 15 10 - 15
M 12 x 1 15 - 25 12 - 20
M 14 x 1,25 20 - 35 15 - 30
M14 x 1,25* 15 - 25 12 - 20
M 18 x 1,5 30 - 45 20 - 35
M 18 x 1,5* 15 - 30 15 - 25
* Świece z uszczelnieniem stożkowym
Szczegóły
Kategoria: Ustawienia, regulacje
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 3356

Felgi, opony, ciśnienie ogumienia

Standardowe felgi stalowe do ogumienia niskociśnieniowego

 

Rozmiar opony

Na felgę

Całkowita wysokość / szerokość

+-6mm / +-3mm

Promień efektywny statyczny / dynamiczny

Nośność

Ciśnienie powietrza

Rodzaj pojazdu

2.50 x 19

2 x 19 /
1.50A - 19

625 mm / 65 mm

295 mm / 297 mm

75 kg
85 kg
100 kg
160 kg

1,00 atm
1,20 atm
1,40 atm
1,90 atm

75 - 125 ccm

3.00 x 19

2 1/2 x 19 /
1.85B - 19

647 mm / 76 mm

305 mm / 307 mm

90 kg
105 kg
125 kg
200 kg

1,00 atm
1,20 atm
1,40 atm
1,90 atm

125 - 250 ccm

3.25 x 19

2 1/2 x 19 /
1.85B - 19

667 mm / 85 mm

315 mm / 317 mm

100 kg
115 kg
135 kg
210 kg

1,00 atm
1,20 atm
1,40 atm
1,90 atm

250 - 350 ccm

3.50 x 19

3 x 19 /
2.15B - 19

672 mm / 91 mm

317 mm / 319 mm

115 kg
130 kg
150 kg
225 kg

1,00 atm
1,20 atm
1,40 atm
1,90 atm

ponad 350 ccm

 

Felgi fartuchowe do ogumienia niskociśnieniowego

 

Rozmiar opony

Na felgę

Całkowita wysokość / szerokość

+-6mm / +-3mm

Promień efektywny statyczny / dynamiczny

Nośność

Ciśnienie powietrza

25 x 3.85
26 x 2.85
27 x 3.50

CC
CC 1
CC 1

669 mm / 100 mm
686 mm / 78 mm
702 mm / 90 mm

316 mm / 318 mm
324 mm / 326 mm
332 mm / 334 mm

240 kg
160 kg
200 kg

1,75 atm

 

Felgi fartuchowe do ogumienia wysokociśnieniowego

 

Rozmiar opony

Na felgę

Całkowita wysokość / szerokość

+-6mm / +-3mm

Rodzaj pojazdu

26 x 2.25
26 x 2.50
26 x 3.00

50/60
CC 1
CC 1

690 mm / 60 mm
665 mm / 65 mm
685 mm / 75 mm

do 250 ccm
do 350 ccm
do 500 ccm

 

Felgi stalowe do ogumienia niskociśnieniowego

 

Rozmiar opony

Na felgę

Całkowita wysokość / szerokość

+-6mm / +-3mm

Rodzaj pojazdu

25 x 3.00
26 x 3.50
27 x 4.00

2,5 x 19
3.00 x 19
3.00 x 19

645 mm / 75 mm
670 mm / 90 mm
695 mm / 102 mm

do 250 ccm
do 500 ccm
ponad 500 ccm

 

Typy i rozmiary ogumienia stosowane w motocyklach NSU

 

Typ motocykla

Rozmiar felgi

Rozmiar opony

Ciśnienie
przód / tył

Pony 100

2.00 x 19

26 x 2.50

Niskociśnieniowa

Quick

26 x 2.00 - 26 x 2.50

26 x 2.25

1,25 / 1,5-2,0 atm.

125 ZDB

2.00 x 19

2.50 x 19

1,25 / 1,5-2,0 atm.

201 OSL

2.50 x 19

3.00 x 19

Niskociśnieniowa

201 ZDB

2.50 x 19

3.00 x 19

1,25 / 1,5-1,75 atm

251 OSL

2.50 x 19

3.00 x 19

1,25 / 1,5-1,75-2,0 atm

351 OT

2.50 x 19

3.25 x 19

Wysokociśnieniowa

351 OSL

2.50 x 19

3.25 x 19

1,25 /1,9 atm

501 OSL

2.50-3.00 x 19

3.25-3.50 x 19

1,25 /1,9 atm

601 OSL

2.50-3.00 x 19

3.50 x 19

1,25 /1,9 atm

601 TS

3.50 x 19

4.00 x 19

Niskociśnieniowa

 

Szczegóły
Kategoria: Ustawienia, regulacje
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 3589

Czasy otwarcia zaworów oraz zapłonu

Moment otwarcia i zamknięcia zaworów oraz moment zapłonu w milimetrach oraz stopniach dla motocykli NSU:

MOTOCYKLE DWUSUWOWE

Typ motocykla

Typ silnika / Moc

Cylinder
Poj. skokowa / Średnica cylindra / Skok tłoka

Moment zapłonu v. OT

175 Z (1930)

NSU / 4,5 PS

175 ccm / 59 mm / 64 mm

4,5 mm (Siła odśrodkowa 1 mm)

201 Z (1930)

NSU / 5 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

4,5 mm (Siła odśrodkowa 1 mm)

Pony 201 ZDL / 201 ZD (1933)

NSU / 5 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

4-5 mm (z prądnicą Ruthardt)
5,5-6 mm (z prądnicą Luma), (Schwungraddynamo)

201 ZDB (1935-38)

NSU / 6 PS

198 ccm / 63 mm / 64 mm

6 mm (Regulator siły odśrodkowej 1 mm) / 32°

Quick (1936) / Pony 100 (1937)

NSU-D / 3 PS / 2,75 PS

97 ccm / 49 mm / 52 mm

4 mm / 27°

125 ZDB (1948)

NSU / 5 PS

122 ccm / 52 mm / 58 mm

3,5 mm

Motocykle czterosuwowe

Typ motocykla

Typ silnika / Moc

Cylinder
Poj. skokowa / Średnica cylindra / Skok tłoka

Zawór ssący
otwarcie v. OT - zamknięcie n. UT / Luz zaworowy

Zawór wydechowy
otwarcie v. UT - zamknięcie n. OT / Luz zaworowy

Moment zapłonu
v. OT

201 TS (1930)

NSU / 4,5 PS

199 ccm / 56,5 mm / 80 mm

0° - 30-35°

32-38° - 0°

7 mm

301 TS (1930)

NSU / 7 PS

298 ccm / 66 mm / 88 mm

0° - 55°

55° - 0°

4,5 mm

501 TS (1930-36)

NSU / 11 PS ('36:12,5 PS)

494 ccm / 80 mm / 99 mm

10-20° - 55-65°

57-67° - 17-27°

6-7 mm

351 TS (1930-31)

NSU / 8 PS

346 ccm / 71 mm / 88 mm

0° - 55°

55° - 0°

4,5 mm

601 TS (1930-37)

NSU / 15 PS ('36-37: 16 PS)

592 ccm / 87,5 mm / 99 mm

10-20° - 55-65° / 0,2 mm

57-67° - 17-27° / 0,4 mm

6-7 mm

501 OS (1932-35) / OSL (1935) / OSL (1937)

NSU / 20 PS / 22 PS('37)

494 ccm / 80 mm / 99 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

14-15 mm / 10 mm/10°

500 SS (1930)

NSU / 20 PS

494 ccm / 80 mm / 99 mm

32° - 65°

63° - 32°

15 mm

201 OS (1933) / OSL (1934)

NSU / 8 PS / 8,5 PS

198 ccm / 58 mm / 75 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

9-10 mm

251 OS (1935) / OSL (1936)

NSU / 10 PS / 10,5 PS

246 ccm / 64 mm / 75 mm

25-35° - 55-65°

55-65° - 25-35°

10 mm / 36°

351 OS (1933-35) / OSL (1936-37)

NSU / 17 PS / NSU-D / 18 PS

346 ccm / 71 mm / 88 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

12-14 mm / 42°

351 OT (1937)

NSU-D / 12,5 PS

346 ccm / 75 mm / 75 mm

25-35° - 55-65° / 0,03 mm

55-65° - 25-35° / 0,03 mm

8-10-12 mm

251 OSL (1937); Aluminiowa kryta głowica

NSU / 10,5 PS

246 ccm / 64 mm / 75 mm

25-35° - 55-65°

55-65° - 25-35°

10-12 mm

601 OSL (1938)

NSU / 24 PS

562 ccm / 85 mm / 99 mm

30° - 60°

60° - 30°

10 mm

 

  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
  3. Technika
  4. Ustawienia, regulacje
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.