Ustawienia, regulacje
- Szczegóły
- Kategoria: Ustawienia, regulacje
- Mieczysław Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 3645
Lp. | Lokalizacja łożyska w motocyklu | Oznaczenie handlowe |
Ilość (szt.) |
1 | na wale korbowym od strony sprzęgła - bliżej przeciwwagi | NJ 204 | 1 |
2 | na wale korbowym od strony sprzęgła | 6204 | 1 |
3 | na wale korbowym od strony rozrządu | NJ 204 | 1 |
4 | skrzynia biegów na wałku zdawczym | NU 205 | 1 |
5 | skrzynia biegów na wałku sprzęgłowym | 1203 lub 6203 | 1 |
6 | koło tylne (piasta) | 6202 | 2 |
7 | koło tylne (bęben hamulcowy) | 6204 | 1 |
8 | koło przednie (po przeróbce z konusów na łożyska kulkowe!) | 6203 | 2 |
9 | prądnica od strony łańcuszka napędowego | E 13 | 1 |
10 | prądnica od strony komutatora | E 10 | 1 |
Opracował: Mietek
- Szczegóły
- Kategoria: Ustawienia, regulacje
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 2681
Tabela porównawcza wartości cieplnych świec zapłonowych.
Wartość cieplna | Wartość cieplna |
50 | 12 |
60, 70, 80 | 11 |
80, 90, 100 | 10 |
100, 110, 120 | 9 |
130, 140, 150 | 8 |
160, 170, 180 | 7 |
190, 200, 210 | 6 |
220, 230 | 5 |
240, 250 | 4 |
260, 270, 280 | 3 |
Moment dociągający przy wkręcaniu świec.
Rodzaj gwintu |
Moment dociągający (Nm) przy nie nasmarowanym gwincie Gniazdo płaskie /gniazdo stożkowe* |
|
Żeliwo | Metale lekkie | |
M 10 x 1 | 10 - 15 | 10 - 15 |
M 12 x 1 | 15 - 25 | 12 - 20 |
M 14 x 1,25 | 20 - 35 | 15 - 30 |
M14 x 1,25* | 15 - 25 | 12 - 20 |
M 18 x 1,5 | 30 - 45 | 20 - 35 |
M 18 x 1,5* | 15 - 30 | 15 - 25 |
* Świece z uszczelnieniem stożkowym |
- Szczegóły
- Kategoria: Ustawienia, regulacje
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 3071
Standardowe felgi stalowe do ogumienia niskociśnieniowego
Rozmiar opony |
Na felgę |
Całkowita wysokość / szerokość +-6mm / +-3mm |
Promień efektywny statyczny / dynamiczny |
Nośność |
Ciśnienie powietrza |
Rodzaj pojazdu |
2.50 x 19 |
2 x 19 / |
625 mm / 65 mm |
295 mm / 297 mm |
75 kg |
1,00 atm |
75 - 125 ccm |
3.00 x 19 |
2 1/2 x 19 / |
647 mm / 76 mm |
305 mm / 307 mm |
90 kg |
1,00 atm |
125 - 250 ccm |
3.25 x 19 |
2 1/2 x 19 / |
667 mm / 85 mm |
315 mm / 317 mm |
100 kg |
1,00 atm |
250 - 350 ccm |
3.50 x 19 |
3 x 19 / |
672 mm / 91 mm |
317 mm / 319 mm |
115 kg |
1,00 atm |
ponad 350 ccm |
Felgi fartuchowe do ogumienia niskociśnieniowego
Rozmiar opony |
Na felgę |
Całkowita wysokość / szerokość +-6mm / +-3mm |
Promień efektywny statyczny / dynamiczny |
Nośność |
Ciśnienie powietrza |
25 x 3.85 |
CC |
669 mm / 100 mm |
316 mm / 318 mm |
240 kg |
1,75 atm |
Felgi fartuchowe do ogumienia wysokociśnieniowego
Rozmiar opony |
Na felgę |
Całkowita wysokość / szerokość +-6mm / +-3mm |
Rodzaj pojazdu |
26 x 2.25 |
50/60 |
690 mm / 60 mm |
do 250 ccm |
Felgi stalowe do ogumienia niskociśnieniowego
Rozmiar opony |
Na felgę |
Całkowita wysokość / szerokość +-6mm / +-3mm |
Rodzaj pojazdu |
25 x 3.00 |
2,5 x 19 |
645 mm / 75 mm |
do 250 ccm |
Typy i rozmiary ogumienia stosowane w motocyklach NSU
Typ motocykla |
Rozmiar felgi |
Rozmiar opony |
Ciśnienie |
Pony 100 |
2.00 x 19 |
26 x 2.50 |
Niskociśnieniowa |
Quick |
26 x 2.00 - 26 x 2.50 |
26 x 2.25 |
1,25 / 1,5-2,0 atm. |
125 ZDB |
2.00 x 19 |
2.50 x 19 |
1,25 / 1,5-2,0 atm. |
201 OSL |
2.50 x 19 |
3.00 x 19 |
Niskociśnieniowa |
201 ZDB |
2.50 x 19 |
3.00 x 19 |
1,25 / 1,5-1,75 atm |
251 OSL |
2.50 x 19 |
3.00 x 19 |
1,25 / 1,5-1,75-2,0 atm |
351 OT |
2.50 x 19 |
3.25 x 19 |
Wysokociśnieniowa |
351 OSL |
2.50 x 19 |
3.25 x 19 |
1,25 /1,9 atm |
501 OSL |
2.50-3.00 x 19 |
3.25-3.50 x 19 |
1,25 /1,9 atm |
601 OSL |
2.50-3.00 x 19 |
3.50 x 19 |
1,25 /1,9 atm |
601 TS |
3.50 x 19 |
4.00 x 19 |
Niskociśnieniowa |
- Szczegóły
- Kategoria: Ustawienia, regulacje
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 3318
Moment otwarcia i zamknięcia zaworów oraz moment zapłonu w milimetrach oraz stopniach dla motocykli NSU:
MOTOCYKLE DWUSUWOWE
Typ motocykla |
Typ silnika / Moc |
Cylinder |
Moment zapłonu v. OT |
175 Z (1930) |
NSU / 4,5 PS |
175 ccm / 59 mm / 64 mm |
4,5 mm (Siła odśrodkowa 1 mm) |
201 Z (1930) |
NSU / 5 PS |
198 ccm / 63 mm / 64 mm |
4,5 mm (Siła odśrodkowa 1 mm) |
Pony 201 ZDL / 201 ZD (1933) |
NSU / 5 PS |
198 ccm / 63 mm / 64 mm |
4-5 mm (z prądnicą Ruthardt) |
201 ZDB (1935-38) |
NSU / 6 PS |
198 ccm / 63 mm / 64 mm |
6 mm (Regulator siły odśrodkowej 1 mm) / 32° |
Quick (1936) / Pony 100 (1937) |
NSU-D / 3 PS / 2,75 PS |
97 ccm / 49 mm / 52 mm |
4 mm / 27° |
125 ZDB (1948) |
NSU / 5 PS |
122 ccm / 52 mm / 58 mm |
3,5 mm |
Motocykle czterosuwowe
Typ motocykla |
Typ silnika / Moc |
Cylinder |
Zawór ssący |
Zawór wydechowy |
Moment zapłonu |
201 TS (1930) |
NSU / 4,5 PS |
199 ccm / 56,5 mm / 80 mm |
0° - 30-35° |
32-38° - 0° |
7 mm |
301 TS (1930) |
NSU / 7 PS |
298 ccm / 66 mm / 88 mm |
0° - 55° |
55° - 0° |
4,5 mm |
501 TS (1930-36) |
NSU / 11 PS ('36:12,5 PS) |
494 ccm / 80 mm / 99 mm |
10-20° - 55-65° |
57-67° - 17-27° |
6-7 mm |
351 TS (1930-31) |
NSU / 8 PS |
346 ccm / 71 mm / 88 mm |
0° - 55° |
55° - 0° |
4,5 mm |
601 TS (1930-37) |
NSU / 15 PS ('36-37: 16 PS) |
592 ccm / 87,5 mm / 99 mm |
10-20° - 55-65° / 0,2 mm |
57-67° - 17-27° / 0,4 mm |
6-7 mm |
501 OS (1932-35) / OSL (1935) / OSL (1937) |
NSU / 20 PS / 22 PS('37) |
494 ccm / 80 mm / 99 mm |
25-35° - 55-65° / 0,03 mm |
55-65° - 25-35° / 0,03 mm |
14-15 mm / 10 mm/10° |
500 SS (1930) |
NSU / 20 PS |
494 ccm / 80 mm / 99 mm |
32° - 65° |
63° - 32° |
15 mm |
201 OS (1933) / OSL (1934) |
NSU / 8 PS / 8,5 PS |
198 ccm / 58 mm / 75 mm |
25-35° - 55-65° / 0,03 mm |
55-65° - 25-35° / 0,03 mm |
9-10 mm |
251 OS (1935) / OSL (1936) |
NSU / 10 PS / 10,5 PS |
246 ccm / 64 mm / 75 mm |
25-35° - 55-65° |
55-65° - 25-35° |
10 mm / 36° |
351 OS (1933-35) / OSL (1936-37) |
NSU / 17 PS / NSU-D / 18 PS |
346 ccm / 71 mm / 88 mm |
25-35° - 55-65° / 0,03 mm |
55-65° - 25-35° / 0,03 mm |
12-14 mm / 42° |
351 OT (1937) |
NSU-D / 12,5 PS |
346 ccm / 75 mm / 75 mm |
25-35° - 55-65° / 0,03 mm |
55-65° - 25-35° / 0,03 mm |
8-10-12 mm |
251 OSL (1937); Aluminiowa kryta głowica |
NSU / 10,5 PS |
246 ccm / 64 mm / 75 mm |
25-35° - 55-65° |
55-65° - 25-35° |
10-12 mm |
601 OSL (1938) |
NSU / 24 PS |
562 ccm / 85 mm / 99 mm |
30° - 60° |
60° - 30° |
10 mm |