Układ paliwowy
- Szczegóły
- Kategoria: Układ paliwowy
- Mieczysław Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 5790
Interesującym elementem - drobnym, a jednocześnie bardzo istotnym dla prawidłowego funkcjonowania motocykla - jest tzw. kranik paliwa. Decyduje on o prawidłowym funkcjonowania układu zasilania gaźnika w paliwo. Tak jak wiele innych elementów zabytkowych pojazdów, tak i on ma ciekawą konstrukcję.
W wielu sytuacjach wytwórnie motocykli stosowały elementy wytwarzane przez firmy specjalizujące się w produkcji określonej grupy wyrobów - np. w Niemczech elementy instalacji elektrycznej dostarczała rodzima głównie firma "Bosch", a w przypadku kraników głównym dostawcą była firma "Everbest".
Na podstawie uzyskanych przeze mnie informacji oraz na podstawie analizy dostępnej literatury, można jednoznacznie stwierdzić, że wyroby tylko tej firmy stosowano fabrycznie w motocyklach NSU. Dlatego wszelkie inne kraniki, które można spotkać czasem w tych pojazdach, są zdecydowanie tylko adaptacjami, wynikającymi z braku oryginalnego rozwiązania.
- Szczegóły
- Kategoria: Układ paliwowy
- ARTUR BREWCZAK Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 12264
Gaźniki jako "płuca" motocykli czasami też niedomagają. Należy wtedy niezwłocznie zdiagnozować "chorobę gaźnika" i przystąpić do "leczenia".
Poniżej przedstawiam główne "niedomagania zdrowotne gaźników" Tekst został opracowany w oparciu o wiadomości z książki "Niedomagania motocykli" inż. Tadeusza Majewskiego i na podstawie swojej skromnej wiedzy.
- Szczegóły
- Kategoria: Układ paliwowy
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 4294
Zestawienie gaźników Bing stosowanych w motocyklach NSU
- Szczegóły
- Kategoria: Układ paliwowy
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 6840
Zestawienie gaźników Grätzin stosowanych w motocyklach NSU
- Szczegóły
- Kategoria: Układ paliwowy
- TaTy Przez
- Nadrzędna kategoria: Technika
- Odsłon: 7215
Zestawienie typów gaźników AMAL oraz typów gaźników stosowanych w różnych modelach motocykli NSU