Typy gaźników AMAL
Typ |
Pojemność skokowa/ Typ silnika |
Rodzaj wyprowadzenia |
Średnica kolektora ssącego |
M 74/001 |
175 ccm ohv T |
22,2 mm |
16,6 mm |
Legenda: T=Turystyczny; S=Sportowy; R=Wyścigowy |
|||
Przykład: M 4/001 = Normalny dla silników 175 ccm ohv Turystyczny M 4/001 H = Gaźnik z horyzontalną komorą pływakową dla silników 175 ccm Turystyczny M 4/001 HP = Gaźnik pompowy z horyzontalną komorą pływakową dla silników 175 ccm Turystyczny Wersje normalne nasuwane na króciec cylindra z gwintami metrycznymi (Norma DIN). Przy silnikach dwucylindrowych pojemność |
Modele gaźników AMAL stosowane w motocyklach NSU
Rok budowy / Model motocykla |
Typ gaźnika |
Średnica gardzieli |
Dysza |
Przepustnica gazu |
Typ komory pływakowej |
||
1930 |
|||||||
600 ccm sv 601 TS |
6/015 |
25,4 mm |
130 |
6/5 |
15 NY |
||
1934 |
|||||||
200 ccm 2-takt |
120-0-N |
20 mm |
37 |
normal |
A.o. |
||
200 ccm ohv |
4/017 |
18,2 mm |
70 |
4/5 |
30 HY |
||
350 ccm ohv |
6/014 LH |
25,4 mm |
140 |
6/5 |
15 NY |
||
500 ccm sv |
6/015 |
25,4 mm |
120 |
6/5 |
15 NY |
||
500 ccm ohv |
6/024 |
26,9 mm |
150 |
6/5 |
15 NY |
||
500 ccm ohc/SS |
6/025 LH |
26,9 mm |
170 |
6/5 |
15 NY |
||
500 ccm SS Spezial |
29/103 |
27,8 mm |
180 |
29/4 |
15 NY |
||
1935 |
|||||||
200 ccm 2-takt Block |
74/420 |
19,8 mm |
70 |
4/5 |
Z. 15 NX |
||
200 ccm 2-takt Pony |
74/420 |
19,8 mm |
70 |
4/5 |
Z. 15 NX |
||
200 ccm ohv |
74/017 |
18,2 mm |
75 |
4/5 |
Z. 30 HY |
||
250 ccm ohv |
74/017 |
18,2 mm |
70 |
4/5 |
Z. 30 HY |
||
350 ccm ohv |
76/014 LH |
25,4 mm |
140 |
6/5 |
Z. 15 NY |
||
350 ccm Rennsport |
10 TT 35 RR |
27 mm |
300 |
5 |
A.u. |
||
500 ccm sv |
6/015 |
25,4 mm |
120 |
6/5 |
15 NY |
||
500 ccm ohv SS |
6/025 LH |
26,9 mm |
170 |
6/5 |
15 NY |
||
500 ccm Rennsport |
10 TT 35 RR |
28,6 mm |
350 |
5 |
A.u. |
||
500 ccm ohv SS Spezial |
29/103 S |
27,8 mm |
180 |
29/4 |
15 NY |
||
600 ccm Rennsport |
10 TT 35 RR |
29,4 mm |
37 |
5 |
A.u. |
||
1936 |
|||||||
98 ccm 2-takt Quick, długość iglicy 45 mm |
68/412 N - ND |
13,5 mm |
1075 – 55 |
3 |
A.o. |
||
200 ccm 2-takt Pony 201 ZD |
M 74/420 |
19,8 mm |
70 |
4/5 |
MZ 15 NX |
||
200 ccm 2-takt Block 201 ZD |
M 74/420 |
18,2 mm |
70 |
4/5 |
MZ 15 NX |
||
200 ccm ohv 201 OSL |
M 74/017 |
18,2 mm |
75 |
4/5 |
MZ 30 HY |
||
250 ccm ohv 251 OSL |
M 74/017 |
18,2 mm |
70 |
4/5 |
MZ 30 HY |
||
350 ccm ohv 351 OSL |
M 76/014 LH |
25,4 mm |
140 |
4/5 |
MZ 15 NY |
||
350 ccm Rennsport |
10 TT 35 RR |
27 mm |
300 |
6/5 |
180° Banjo, Dopływ dolny |
||
500 ccm ohv 501 OSL |
M 6/024 |
27 mm |
150 |
5 |
M 15 NY |
||
500 ccm sv 501 TS |
M 6/015 |
25,4 mm |
120 |
6/5 |
MZ 15 NY |
||
500 ccm Rennsport |
10 TT 35 RR |
28,6 mm |
350 |
6/5 |
180° Banjo, Dopływ dolny |
||
500 ccm ohc 501 SS |
6/025 LH |
27 mm |
170 |
5 |
15 NY |
||
500 ccm ohv Spezial 501 SS |
29/103 |
27,8 mm |
180 |
6/5 |
15 NY |
||
600 ccm sv 601 TS |
M 6/015 |
25,4 mm |
130 |
29/4 |
M 15 NY |
||
600 ccm Rennsport |
10 TT 35 RR |
29,4 mm |
370 |
6/5 |
180° Banjo, Dopływ dolny |
||
1937 |
|||||||
98 ccm 2-takt Quick |
68/412 N - ND |
13,5 mm |
1075 – 55 |
3 |
A.o. |
||
200 ccm 2-takt Pony 201 ZD |
M 74/420 |
19,8 mm |
70 |
4/5 |
MZ 15 NX |
||
200 ccm 2-takt Block 201 ZD |
M 74/420 |
19,8 mm |
70 |
4/5 |
MZ 15 NX |
||
200 ccm ohv 201 OSL |
4/017 - M 74/429 |
18,2 mm |
70 – 75 |
4/5 |
30 HY - MZ 30 HY 117 |
||
250 ccm ohv 251 OSL |
M 74/429 |
18,2 mm |
70 |
4/5 |
MZ 30 HY 117 |
||
250 ccm ohv 251 OSL |
4/017 - M 74/426 |
18,2 mm |
70 |
4/5 |
30 HY - MZ 30 HY 117 |
||
350 ccm ohv 351 OT |
M 74/426 |
19,8 mm |
70 – 75 |
4/5 |
MZ 15 NY 124 |
||
350 ccm ohv 351 OSL |
6/014 - M 76/014 |
25,4 mm |
120 – 140 |
6/5 |
MZ 15 NY 124 |
||
350 ccm ohv 351 OSL |
M 76/433 |
25,4 mm |
140 |
6/5 |
MZ 15 NY 124 |
||
500 ccm sv 501 TS |
M 6/015 |
25,4 mm |
140 |
6/5 |
MZ 15 NY |
||
500/600 ccm ohv 501 OS / 601 OS |
M 6/024 |
27 mm |
150 |
6/5 |
MZ 15 NY 124 |
||
500/600 ccm ohv 501 OS / 601 OS |
M 76/434 |
27 mm |
150 |
6/5 |
MZ 15 NY 124 |
||
1938 |
|||||||
200 ccm 201 ZDB |
74/406 |
19,8 mm |
60-65-70 |
4/4 |
Z 15 NX 102 |
||
Tylko dla modeli sportowych: Rozpylacz iglicowy 109, Komora pływakowa pochylona o 11° |
|||||||
Legenda: |
|||||||
Flansza Nr. 0: 40 mm Rozstaw otworów |
Oznaczenie typu 4, 5, i 6: Wersja normalna (mosiężna) |
S = Wersja z pojedynczą dźwignią |
|||||
F = Gaźnik opadowy – wolno-ssący |
H = Komora mieszania horyzontalna |
M = Typ z gwintem metrycznym ( wg normy DIN) |