Potrafię samemu wykonać "linkę" z dostępnych elementów, jednak w przypadku świeżo odremontowanego NSU zdecydowałem się skorzystać z usług profesjonalnej firmy (w moim przypadku Linmot z Częstochowy), oferującej przyzwoity standard wykonania, nowoczesne pancerze z teflonem, ocynkowane linki - a wszystko za przystępną cenę (nawet przy produkcji jednostkowej). Wadą tego rozwiązania jest tylko brak w ofercie pancerzy z oplotem tekstylnym, przypominającym oryginalne przedwojenne rozwiązania - ale według mnie nie ma to większego znaczenia, bo plastikowe czarne pokrycia wcale nie rzucają się w oczy, zwłaszcza, że fabryczne niemieckie oploty miały bardzo zbliżoną gładka powierzchnię z nieznacznie widoczną fakturą (wbrew temu co niektórzy sądzą, naciągając na pancerze mało estetyczne osłonki ze sznurówek).
Jeśli chodzi o cięgna do innych roczników i modeli "dużych OSL" to na szczęście większość z nich jest uniwersalnych między pokrewnymi modelami i można wykorzystać moje rysunki. Najistotniejszą zmianą konstrukcyjną wymuszającą weryfikację długości i zakończeń w stosunku do moich rysunków jest wprowadzenie kierownicy z "normalnymi klamkami" (351 OSL od 1939-go roku i 601 OSL). Na pewno inne cięgno odprężnika występuje w głowicach żeliwnych. Trzeba też mieć na uwadze możliwą inną konstrukcję cięgien w najstarszych modelach z zupełnie inna kierownicą "trzyklamkową".
Ważna uwaga praktyczna: zamawiając cięgna należy wyraźnie zaznaczyć, aby nie zakuwano jednej końcówki linki hamulca przedniego, bo przechodzi ona przez nietypową śrubę regulacyjną, którą trzeba sobie samemu wytoczyć (rysunek znajdziecie w tym artykule: link). Można ewentualnie wysłać taką regulację do producenta linki celem zakucia cięgna na gotowo.
1) Cięgno hamulca przedniego:
2) Cięgno regulacji zapłonu (prądnica Bosch B142, ale dla wiekszej B145 też powinno pasować):
4) Cięgno gazu - gaźnik Amal / Amal-Fisher (katalog podaje długość linki na 1020, na rysunku jest "???" bo miałem pewne watpliwości i ostatecznie przerabiałem - ale nie pamiętam szczegółów - sugeruje zamówić nieco dłuższą i po odpowiednim skróceniu samemu zalutowac końcówkę np. od strony gaźnika):
5) Cięgno ssania (gaźnik Amal / Amal-Fisher):
6) Cięgno zmiany swiateł (do lampy Bosch EAS 170 z linka po prawej stronie, brak rysunku, bo wykonałem ją ostatecznie sam, wymiary sprawdzę i podam na życzenie).
7) Ciegno dekompresatora (głowica alumionowa!):
Zestaw rysunków nie zawiera "linki" napędu prędkościomierza. Ale postaram się nadrobić i ten brak w najbliższym czasie i napisac osobny artykuł.