NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Szczegóły
Kategoria: Nadwozie
Spiker Przez Spiker
Spiker
29.Maj
Nadrzędna kategoria: Technika
29 maj 2014
Poprawiono: 30 maj 2014
Odsłon: 5407

Malowanie zbiornika 351/501 OSL w 1938 roku

IMG 0531mmJakiś czas temu zostałem poproszony o identyfikację i analizę kompletności motocykla NSU 351 OSL z 1936 roku (jak się później okazało). W motocyklu był jednak zamontowany przedni widelec i zbiornika paliwa z ok. 1938 roku. I właśnie ten zbiornik bardzo mnie zainteresował, ponieważ okazał się być w oryginalnym fabrycznym malowaniu przykrytym w okresie wojennym piaskową farbą charakterystyczną dla pojazdów WH w końcowym okresie wojny. Ponieważ potrzebowałem właśnie wzorca do odmalowania swojego zbiornika z tego samego rocznika, więc dokonałem odpowiednich pomiarów i wykonałem serię zdjęć pokazujących najbardziej charakterystyczne fragmenty. Takie ocalałe fragmenty fabrycznego malowania są rzadkością a malowanie wielu odrestaurowanych motocykli (włącznie z egzemplarzami muzealnymi) często pozostawia wiele do życzenia, więc postanowiłem przekazać zdobyte informacje w formie krótkiego artykułu.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Targi, wystawy, bazary
Spiker Przez Spiker
Spiker
28.Maj
Nadrzędna kategoria: Imprezy
28 maj 2014
Poprawiono: 05 styczeń 2017
Odsłon: 2594

MWB - maj 2014

IMG 1211Spotkania na majowej giełdzie MotoWeteranBazar w Łodzi to już nasza forumowa tradycja. I tym razem przybyła spora grupka miłośników motocykli spod znaku niebiesko-czarnej tarczy. Oryginalnych części do naszych ulubionych motocykli było nie mało, ale głównie były to elementy silnikowe, do skrzyni biegów i inne do układu przeniesienia napędu. Oprócz tego zdarzały się jakieś ramy (głównie do mniejszych modeli) oraz jakieś pojedyncze koła. Były tylko dwa w miarę kompletne motocykle do odbudowy: 501 OSL z 1939-go roku oraz 251 OSL z ok. 1938 roku. Obydwa przyjechały wraz z właścicielami gdzieś ze wschodu, jednak ceny tych egzemplarzy były niestety niemieckie (albo i wyższe, bo jakoś żaden z zauważonych na bazarze gości z Niemiec jakoś się na nie nie połasił). Mam wrażęnie, że tylko ten kto potrzebował drobnych części czy podzespołów miał szansę coś interesującego zakupić, bo wiadomo, że dla uzupełnienia ostatnich niewielkich braków można nawet świadomie przepłacić.Jak zwykle były do kupienia repliki części u znanych od lat dostawców. Nie odnotowałem w tym względzie żadnych szczególnych premier - prawie cały oferowany asortyment był już wcześniej mi znany.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Targi, wystawy, bazary
Spiker Przez Spiker
Spiker
23.Maj
Nadrzędna kategoria: Imprezy
23 maj 2014
Poprawiono: 06 styczeń 2017
Odsłon: 2623

VII Wystawa Motocykli Zabytkowych - Siedliska 2014

IMG 1162mm4-go maja 2014-go roku w podrzeszowskich Siedliskach odbyła się już 7-ma edycja wystawy motocykli zabytkowych. Tegoroczna imprezę zorganizowali: Stowarzyszenie Pasjonatów Motoryzacji Dawnej ”Pęknięta szprycha”, Gminny Ośrodek Kultury w Lubeni oraz Publiczne Gimnazjum w Siedliskach. W miejscowym domu kultury w Siedliskach można było zobaczyć zabytkowe motocykle, motorowery, samochody, traktory, rowery, silniki oraz sprzęt rolniczy, a nawet rekonstrukcję katapulty oblężniczej. Dodatkową atrakcją była kolekcja silników stacjonarnych wraz z pokazem ich działania. Zwiedzający długo wpatrywali i wsłuchiwali się się w wolno pracujące niespotykane już dzisiaj w użyciu silniki.

Nas oczywiście najbardziej interesują pojazdy NSU. Było ich niestety niewiele, a niektóre pojazdy przyjechały wraz ze zwiedzającymi, więc nie można ich było podziwiać podczas całego czasu trwania imprezy. Odnotowano obecność następujących modeli: 351 OSL (z żeliwną głowicą), 251 OSL z lat 40-tych oraz przedwojenny rower NSU. Wszystkie te pojazdy znane są od lat w miejscowym środowisku i gościły już na różnych lokalnych wystawach.

Więcej…

  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
Załaduj więcej ...

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 1523  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.