NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Szczegóły
Kategoria: Dorabianie brakujących elementów
Spiker Przez Spiker
Spiker
07.Sty
Nadrzędna kategoria: Warsztat
07 styczeń 2015
Poprawiono: 03 styczeń 2017
Odsłon: 3778

Zapadka rozrusznika w 351/501/601 OSL

rysunki-katalogowe mW okresie produkcji 4-ro biegowych skrzyń biegów do "dużych OSL" czyli modeli 351/501/601 OSL stosowano dwa typy wałków rozrusznika, różniących się rozwiązaniem zapadki blokującej się w momencie rozruchu w kole 1-go biegu. Do 1939-go roku było stosowane rozwiązanie z długą zapadką mocowaną na dodatkowej osi, długą sprężyną i nakładaną na nią ślepą tulejką. Od 1939-go roku zastosowano uproszczony wałek z krótką zapadką i krótszą spreżyną współpracującą z wkładanym w nią kołkiem. Nie są do końca jasne przyczyny wprowadzenie tej zmiany konstrukcyjnej, ale wszystko wskazuje na to, że wynikała ona z chęci uproszczenia technologii wykonania.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Targi, wystawy, bazary
Paul Przez Paul
Paul
30.Paź
Nadrzędna kategoria: Imprezy
26 październik 2014
Poprawiono: 30 październik 2014
Odsłon: 2996

Mannheim 2014

Wybierałem się już od kilku lat do Mannheim, do Mekki motocykli zabytkowych, ale może lepiej powiedzieć do Rzymu. Najbliższa impreza miała się odbyć w dniach 10-12 października 2014 r. i na niż postanowiłem pojechać. Zarezerwowałem bilet na cały weekend, tak na wszelki wypadek. Zastanawiałem się też czy pojechać motorkiem czy też samochodem, ale ostatecznie decydowałem się na samochód, ponieważ właśnie kupiłem na Ebay'u przednie koło do OSL-ki i miałem okazję go odebrać. No i bardzo dobrze zrobiłem, biorąc pod uwagę ilość wody, która spadła po drodze.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Samodzielne naprawy
Mieczysław Przez Mieczysław
Mieczysław
20.Paź
Nadrzędna kategoria: Warsztat
20 październik 2014
Poprawiono: 09 maj 2023
Odsłon: 3555

Dostosowanie prądnicy RD 1/3 do obrotów i przełożenia prądnicy RD 1/2

image000 mW związku z tym iż prądnica RD 1/2 ma zbyt małą moc potrzebną do zasilania odbiorników w świetle obowiązujących przepisów ruchu drogowego (jazda na światłach mijania w ciągu dnia), postanowiłem dokonać przeróbki. Zabieg polega na dostosowaniu prądnicy RD 1/3 (potocznie nazywana długą) do przełożeń na jakich pracuje prądnica RD 1/2 ( potocznie nazywana krótką). Drugim powodem takiej zmiany, było zmniejszenie obrotów wirnika prądnicy, w górnym zakresie obrotów silnika. „Długa prądnica” przy obrotach wału korbowego równych 3000, rotor prądnicy osiąga 4500 obrotów. Jest to trochę dużo, zważywszy na znacznie lepszą nawierzchnię dróg, a co za tym idzie – jeździmy w górnych zakresach obrotów wału korbowego. Poza tym „więcej miedzi – więcej prądu”.

Więcej…

  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
Załaduj więcej ...

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 1309  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.