NSU-Riders NSU-Riders
  • Home
  • Marka
  • Modele
    • Pierwsze modele (1901-1918)
    • Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
      • Motosulm
      • Quick / Pony 100
      • 175/201/251 Z
      • 201 ZD Pony Block
      • 201 OSL seria II
      • 201/251 OS/OSL 351 OT
      • 351/501 OS/OSL 351 OS WH
    • Modele powojenne (1945-1966)
      • Quick
      • Fox / Superfox
      • Lux / Superlux 201 ZB
      • 251 OSB Max
      • 351 / 501 OS-T Konsul
  • Imprezy
    • Zloty i rajdy motocykli zabytkowych
    • Targi, wystawy, bazary
    • Galeria imprezowaGaleria imprezowa
  • Technika
    • Silnik
    • Nadwozie
    • Ustawienia, regulacje
    • Układ paliwowy
    • Instalacje elektryczne
    • Galeria technicznaGaleria techniczna
  • Warsztat
    • Dorabianie brakujących elementów
    • Samodzielne naprawy
    • Przydatne informacje warsztatowe
    • Kopie i repliki części
    • Galeria warsztatowaGaleria warsztatowa
  • GaleriaGaleria
    • Galeria (stara)Galeria (stara)
    • Galeria (Phoca - testowa)Galeria (Phoca - testowa)
  • Forum
  • Linki
    • Strony komercyjne
      • Gaźniki - części i regeneracja
    • Strony hobbystyczne
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Szczegóły
Kategoria: Instalacje elektryczne
TaTy Przez TaTy
TaTy
19.Lip
Nadrzędna kategoria: Technika
19 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 10620

Instalacje elektryczne motocykli NSU

Niemieckie systemy elektryczne motocykli - numeracja końcówek przewodów

Niemcy zawsze wiedli prym w normalizowaniu wszelkich zagadnień technicznych. Naturalnie dotyczyło to także instalacji elektrycznych pojazdów, często budowanych w oparciu o podzespołów różnych producentów, niejednokrotnie zamiennie w tym samym modelu. Nieuchronne stało się więc ujednolicenie oznaczeń charakterystycznych punktów schematów ideowych i fizycznych oznaczeń miejsc podłączania przewodów elektrycznych w poszczególnych podzespołach instalacji.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Modele powojenne (1945-1966)
TaTy Przez TaTy
TaTy
16.Lip
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
16 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 13010

251 OSB Max

251 OSB Max

Przebojem NSU lat 50-tych i 60-tych był bez wątpienia model 251 OSB Max. W tych latach wyznaczał on trendy stylistyczne i konstrukcyjne dla wielu innych producentów. Bezpośrednim protoplastą MAX-a był model 251 OSL produkowany w latach 1933-1940 oraz po niewielkiej modyfikacji po wojnie w latach 1948-1952 (?).

251osl_m

Model 251 OSL - protoplasta Max-a

nsu_ultramax_140
W nowej konstrukcji zastosowano ramę prasowaną znaną już wcześniej z modeli Fox i Lux,  zawieszenie przednie na krótkim pchanym wahaczu amortyzowane sprężynami śrubowymi oraz amortyzatorami olejowymi. Tylny wahacz kamertonowy z centralną sprężyną oraz niemal płasko położonym amortyzatorem olejowym w dużej mierze podobny do tego z NSU Lux, jednak znacznie wzmocniony. Dopiero w późniejszym modelu Supermax zastosowano dwa konwencjonalne amortyzatory umieszczone po bokach. Całkowitą nowością w NSU Max była konstrukcja rozrządu w silniku. Nazwano go Ultramax. Nie był to ani wałek królewski ani łańcuch. Rozrząd realizowany był  przez dwa korbowody. Główny projektant Albert Roder zastosował ten typ rozrządu we wszystkich modelach Max-a jak również później w Superfox, MAXI oraz dwucylindrowym silniku samochodu kompaktowego NSU Prinz.

Więcej…

Szczegóły
Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
TaTy Przez TaTy
TaTy
16.Lip
Nadrzędna kategoria: Modele NSU
16 lipiec 2009
Poprawiono: 21 styczeń 2014
Odsłon: 12357

125 ZDB

125 ZDB (1939-1951)

Jeszcze w ostatnim półroczu 1939 roku specjaliści NSU stworzyli całkowicie nową, bardzo prostą konstrukcję przeznaczoną na rynek cywilny: NSU 125 ZDB.

125zdb1_m
125 ZDB (prawa strona)

125zdb2_m
125 ZDB (lewa strona)

  Pojemność skokowa wynosiła tylko 122 cm3, motocykl posiadał płaski tłok z opatentowaną metodą płukania strumieniami krzyżowymi i 4 KM, zużywał około 2,4 litra benzyny na 100 km, osiągał 70 km/h czyli prawie takie same wartości jak jego więksi poprzednicy. Konstrukcja ramy - zamknięta z rur stalowych. Motocykl powinien kosztować w chwili jego wprowadzenia na rynek tylko 430.- RM (włącznie z dopłatą za opony!!) oraz dodatkowo 15.- RM, dopłata za górne rury wydechowe.

Więcej…

  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
Załaduj więcej ...

Logowanie

Pokaż
  • Nie pamiętasz nazwy?
  • Nie pamiętasz hasła?

Szukaj

Inne

  • Panel administracyjny
  • Lista mailingowa
  • Rejestracja nowych użytkowników
  • O stronie
  • FAQ
  • NEWS

Wybór języka

Wybierz swój język

Wielojęzyczność strony jest fazie budowy i prób. Kompletna wersja na razie tylko tylko dla języka PL.

  • Deutsch (Deutschland)
  • Polski (PL)
  • English (UK)

Gościmy

Odwiedza nas 378  gości oraz 0 użytkowników.

Polecane imprezy

4 Zlot Motocykli NSU - 2025
Bezpłatna reklama wybranych imprez związanych z motocyklami zabytkowymi
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Home
Copyright © 2025 NSU-Riders. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.