- Szczegóły
- Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
- Pepe Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 9789
175/201/251 Z (1930-1933)
Światowy kryzys ekonomiczny miał początek w październiku 1929 roku. Rozpoczął się w Stanach Zjednoczonych po tzw. "czarnym czwartku" i objął cały świat. Firma NSU, aby przetrwać musiała się przystosować do tych nowych warunków. Nowe pojazdy musiały być tanie nie tylko w momencie zakupu, ale i w czasie codziennej eksploatacji.
- Szczegóły
- Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
- Spiker Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 12583
351/501 S/OS (1932-1934)
Motocykle serii S powstały jako użytkowa wersja wyczynowych motocykli SS, w której drogi i skomplikowany system rozrządu OHC z napędem wałkiem królewskim zastąpiono tańszym rozrządem OHV. Laski popychaczy umieszczono jednak w pojedynczej osłonie imitującej rozwiązanie ze sportowego pierwowzoru. W 1933 roku zmieniono nazwę typu na OS (OHV, Sport).
- Szczegóły
- Kategoria: Modele przedwojenne i wojenne (1918-1945)
- Skrzydlaty Przez
- Nadrzędna kategoria: Modele NSU
- Odsłon: 22113
201/251 OS/OSL oraz 351 OT - czyli "Małe OSL-ki"
Kiedy i skąd wzięły się OSL-ki?
U podłoża powstania rodziny motocykli OS i OSL należy doszukiwać się dwóch faktów. Pierwszy to pojawienie się w 1929 roku, w firmie NSU Waltera Moore'a, angielskiego konstruktora pracującego wcześniej dla Nortona. Jego zaangażowanie zaowocowało zaszczepieniem angielskiej szkoły budowy motocykli na kontynencie. Co w efekcie przyniosło firmie NSU, sportowe sukcesy modelu 500 SS, który na przełomie lat 20-tych i 30-tych zaczął święcić triumfy w zawodach motocyklowych.